کابینت های دکوراسیون مطب دندانپزشکی

علت این امر نیز آن است که شما باید برای طراحی این نوع کلینیکها هر نوع سلیقهای را در نظر گرفته و یک طراحی همه پسند و خاص داشته باشید. که هزینه های آن در همه موارد تغییر خواهد کرد. همه این اقدامات بستگی به میزان بودجه در اجرای دکوراسیون دارد. در این راستا میزان بودجه اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این، طراحی دکوراسیون مطب با توجه به شرایط و تخصص پزشک و دندانپزشک مربوطه و تعداد پرسنل و میزان مراجعه کنندگان، باید طراحی شود. درواقع میزان بودجه، تعیینکننده نوع خدمات بازسازی مطب خواهد بود. بازسازی کلینیک چشم پزشکی برای بسیاری از پزشکان از اهمیت بالایی برخوردار است.

به همین علت به نظر میرسد استفاده از چراغهایی ترکیبی با رنگ روشن و گرم میتواند انتخاب مناسبی باشد.. استفاده از مصالحی مانند چوب و یا شیشه در سالنهای انتظار مطب و کلینیکها باعث ایجاد محیطی گرم و سرزنده میشود. بازسازی و مرمت مطبها و یا کلینیکها بسیار اهمیت دارد به این دلیل که اگر بیماران فضا و محیط خوبی را مشاهده نکنند، قطعا دیگر به این مکان هم نمیآیند. نیاز به فضایی دارد تا به شکل استاندارد بتواند تمامی نیاز ها را جبران کند از این رو نقش طراحی داخلی بسیار پر رنگ حواهد بود از نقطه نظر جلوه و انعکاس داخلی نیز با طراحی دکوراسیون داخلی مطب دندانپزشکی باید کوشید تا جای ممکن یک اتمسفر زیبا، چشم نواز و تمیز و بهداشتی را تداعی کرد جانمایی صندلی های انتظار و موقعیت آن نسبت به کانتر مطب، امکان مشاهده تصاویر و انتخاب مجلات و پذیرایی و..

کابینت های سفارشی در تمامی اتاق های درمان جهت برجسته سازی تداوم و سیالیت متریال در فضا طراحی شده است. موضوعی که در هنگام خرید کابینت های چوبی باید دقت شود این است که چوب های جنگلی باید قبل از اجرای کابینت با روش هایی مثل اشباع کردن یا ترمو فرآوری شده استریل شوند تا وسایل تمیز و استریل بمانند . چون رسیدگی به بیمار و معاینات فردی او تنها اصول درمان محسوب نمیشود، بلکه باید تمام المان ها دست به دست هم بدهند تا بتوان رضایت نسبی مراجعه کننده را جلب کرد. برای مطالعه مقاله در مورد یونیت دندانپزشکی اینجا را کلیک کنید. مطلوبست براي آسايش بيشتر پزشك، اتاق مشاوره در پشت بخش قرار گيرد، بنابر اين بيماران براي رسيدن به اتاق معاينه از اين اتاق عبور نميكنند و يا در برخي موارد كه بيماران يا همراهانشان دچار حالتهاي رواني ميشوند و قصد حمله به دفتر پزشك را دارند قرار گرفتن اتاق مشاوره در پشت بخش مانع از اين كار ميشود.

همچنین میتوانید سایر پروژه های ما را در بخش پروژه ها مشاهده نمایید. تا انتها با ما همراه باشید. اگر کلینیک دندانپزشکی دارای بخشهای مجزا بوده و نوبت دهی به شکل هماهنگ و منظم انجام می شود به ازای هر یونیت دندانپزشکی ۲ تا ۳ صندلی در فضای انتظار کافی است. دیوارهای درخشان، پارتیشن های آینه ای و سطوح سنگی رنگارنگ که بیشتر یادآور فضای کافی شاپ هستند، دکوراسیون مطب دندانپزشکی در برلین را تشکیل می دهند که استودیو کرهارد (Karhard Studio) طراحی اش را انجام داده. بهتر است این مکان دارای فضای نشستن به تعداد کافی باشد. از آنجا که این مطب ها، محل زیباسازی پوست و مو می باشد باید دارای بالاترین درجه زیبایی طراحی داخلی باشد تا محلی متناسب با نوع فعالیت در این مکان ها، خلق شود. از مهم ترین مکان هایی که بیمار بیشترین وقت خود را در آنجا می گذراند می توان به اتاق انتظار اشاره کرد. در چنین شرایطی می توان دیوارهای غیر سازه ای را حذف کرده و آن ها را با پارتیشن های شیشه ای جایگزین نمود. مبلمان مورد استفاده نیز در عین راحتی باید با فضا هماهنگی داشته باشد. از جمله ویژگی های این نوع کفپوش این است که به دلیل کم بودن لایه ی پی وی سی آن ، از قیمت کمتری نسبت به انواع دیگر کفپوش ها برخوردار می باشد و برای مساحت های بالا نیز می تواند به صرفه باشد .

زیرا از آنجایی که پوست و زیبایی هر فرد برایش بسیار اهمیت دارد، دیدن کلینیکی که برخوردار از زیبایی بسیاری میباشد میتواند افراد را ترغیب به ادامه درمان خود نماید. با همین ایده هنرمندان منطقه کلیولند از جمله لیز ماگانس و دانا دپو طرح «نور در چشم انداز لیکوود» را برای این مرکز راه اندازی کردند. با توجه به نوع فضا طراحیهای ساده بسیار پرطرفدارتر از طراحیهای شلوغ است. اگر مطب کثیف و شلوغ به نظر بیاید قطعا تعداد مراجعه کنندگان خود را از دست میدهد. در این فضاها، طراحیهای ساده بیشتر از طراحی های شلوغ مورد پسند میباشد. زیرا سالم و مرتب بودن فضا و دکوراسیون، بر روی تمیزی هم بسیار موثر میباشد. سپس به طراحی و و اجرای دکوراسیون، اقدام کنند. به همین دلیل محیط مطب و کلینیک باید همیشه زیبا و تمیز باشد. زیرا در فصول مختلف با آب و هوای مختص هر فرد، ممکن است محیط مطب کوچک باشد و افراد به دلیل بیماریهای متعدد نزدیک به هم بایستند، به همین دلیل حتما نواقص این مورد بایستی برطرف شود. برخی عوامل بیماری زا که از طریق هوا، نبود دیوارهای عایق، نزدیک بودن اتاقهای عمل و بیهوشی به سالن انتظار و … یکی دیگر از نکاتی که باید در طراحی مطب دقت کنید این است که فضای پرت ایجاد نکنید و سعی کنید از فضاهای پرت موجود یک فضای قابل استفاده درست کنید.

پس از رسم دیاگرام به آسانی میتوانید نسبت به جانمایی فضاها اقدام کنید. از این طریق برخی از افراد می توانند وقتی رنگ قهوه ای را مشاهده کنند و مورد اعتماد قرار بگیرند. به صورت کلی، هنگام انتخاب رنگها، تصاویر گرافیکی و الگوها باید این نکته را در نظر بگیریم که چه تأثیری بر روی احساس بیماران از فضا خواهند داشت. ۲- یک ایده جالب دیگر برای تزئین و دکوراسیون مطب پزشکان و یا اتاق انتظار ، انتخاب آثار هنری یا چیدمانی است که مناسب علایق، سرگرمیها و روحیات پزشک باشد. برای انتخاب سرامیک و یا پارکت و سنگهای کلینیک هم باید نهایت سلیقه و دقت را به کار ببرید.

طراحی داخلی کلینیک پوست و مو یکی دیگر از طراحی های مهم و واجب برای هر کلینیکی است، روح و طراوت هر محیطی بستگی به کیفیت فضاهای داخلی آن طراحی دکوراسیون داخلی مطب دکتر دارد. در بحث تخصصی طراحی فضاهای پزشکی یکی از بیشترین تقاضا ها مربوط به طراحی داخلی مطب دندانپزشکی است که با پیشرفت امکانات روز به روز خدمات ارائه شده در این بخش متنوع تر شده و متعاقب آن تعداد مراجعه کنندگان نیز فزونی میابد طراحی مطب دندانپزشکی به واسطه حضور دستگاه های مخصوص مثل یونیت های دندانپزشکی، اتاق عکسبرداری و جراحی و.. جونز در بعضی از شرکتهای برجسته طراحی داخلی آن روز استخدام شده است. همچنین استفاده از گیاهان در این نوع فضا نیز مجاز می باشد و تاثیر خوبی روی محیط و افراد می تواند بگذارد . هر رنگی تاثیر به سزایی بگذارد. مثلا نوع سرامیک ها، پارکت و انواع سقف های کاذب لوکس که می تواند برای این منظور به کار برده شود. نیز حتما در دستور کار خواهد بود نکته دیگر برای طراحی مطب دندانپزشکی ایجاد اتاق های ایزوله عایق صداست چرا که در صورت وجود سر و صدا به علت حساسیت کار دندانپزشکی امکان انجام کار برای پزشک میسر نخواد بود در قسمت طراحی داخلی مطب دندانپزشکی در آوردن ورودی ها و خروجی و عدم تداخل محیط های مختلف با یکدیگر نیز از سایر مواردیست که باید مد نظر قرار گیرد و در شکل کلی طراحی مطب دندانپزشکی نیز بهتر است این هارمونی موجود دز طراحی داخلی مطب که با دکوراسیون داخلی خو گرفته با محیطهای خارجی مثل نمای ساختمان مطب دندانپزشکی همسو باشد و ازاینرو بهتر است در طراحی نمای ساختمان پزشکی نیز هنگام طراحی مطب دندانپزشکی تغییرات لازم صورت گیرد.

تعداد ریز فضاها با توجه به مساحت موجود و نیازها مشخص می شود. به همین دلیل قبل از کاشت ابرو، پزشک با معاینات و آزمایشات سعی میکند مشخص کند که آیا شما کاندید مناسبی برای کاشت ابرو هستید یا خیر. داشتن ویترین هم در مطب میتواند یک جلوهی زیبایی به آن بدهد و برای جذب بیماران گزینهی مناسبی باشد. در مورد استفاده از رنگ ها برای کلینیک های زیبایی بهتر است از رنگ های روشن مانند رنگ سفید یا آبی فیروزه ای ملایم به کار گرفته شود. این موضوع باعث می شود مراحل کار شما با سرعت بالاتر پیش رفته و در نتیجه اجرای پروژه ی شما با کیفیت بیش تری انجام شود. بهداشت و درمان به طور مستقیم یا غیرمستقیم با ارائه خدمات درمانی به افراد درگیر میشود، این خدمات در انواع مختلف فعالیتهای پزشکی در بیمارستانها، کلینیکها، مطبهای دندانپزشکی، مراکز جراحی و اتاق عمل، مراکز زایمان، مراقبتهای اضطراری پزشکی و … از زمان اضافه کردن عنصر سرگرمی، برخی از طراحی کلینیک های دندانپزشکی فراتر از نصب تلویزیون یا سیستم بازی، فراتر رفته است.

افزایش آگاهی افراد نسبت به موضوع بهداشت و سلامت، بهبود ارائه خدمات پزشکی، ایجاد جریان آزاد اطلاعات و شفافیت در این زمینه دغدغه ماست زیرا ما معتقدیم: با ارزشترین ثروت سلامتی است. همچنین گاهی اوقات به کار بردن برخی از رنگهای تند و یا با توناژ سرد از قبیل قرمز و نارنجی، میتواند باعث افزایش روحیه و شادابی بیماران شود. یکی از سوال هایی که برای کارفرمایان پیش می آید این است که روند کار طراحی و اجرای دکوراسیون مطب به چه صورت می باشد. دکوراسیون منحصربهفرد و جذاب ایجاد شده است بر طبق شخصیت و ذهنیات پزشک، همچنین کمک میکند بیماران ارتباط عمیق تری با پزشک خود برقرار کنند. فضاهای مربوط به پوست و مو از معدود فضاهایی است که علاوه بر اهمیت بسیار بالا معماری داخلی آن باید به عناصر زیبایی شناسی و بصریش توجه بسیاری شود، فضای کلینیک پوست و مو باید به گونه ایی طراحی شود که به بیننده احساس آرامش القا کند و از لحاظ زیبایی شناسی و بصری برای کلیه مراجعین دلپذیر و جذاب باشد. طراحی مطب و کلینیک به صورت علمی و با کمک از علم طراحی معماری کمک شایان ذکری در رفع محیط های کسل کننده پزشکی و بی انرژی و حنثی بودن مراکزی چون مطب و کلینیک خواهد نمود و با طراحی علمی محیط کمک گرفتن از زیبایی شناسی و رنگ شناسی در طراحی و عدم استفاده از رنگ های تنش زا در طراحی مطب و کلینیک این دست فضا ها تبدیل به محیطی دلپذیر و صمیمانه خواهد شد و بیمار در حین انتظار احساس بدی نخواهد داشت.همچنین ترس و اضطراب برخی از مراجعه کنندگان حین مراجعه به مطب و کلینیک توسط طراحی دکوراسیون مطب برطرف می گردد.همچنین فضای طراحی مطب و کلینیک باید از جنبه روحی و فضای حاکم بر محیط مطب و کلینیک پزشکی کنترل شود و طراحی مطب تا جای ممکن دارای فضای گرم و شاد باشد و سهمی در ایجاد تجربه ای نو در بیماران و مراجعه کنندگان داشته باشد به نحوی که علاوه بر خدماتی که دریافت میکنند تمایل به حضور دوبار ه در محیط را داشته باشند.

برای دکوراسیون اتاق های معاینه و دکتر هم سعی کردیم با رعایت هارمونی با دیگر بخش های بازسازی ساختمان فضایی متفاوت و شاخص را ایجاد کنیم ، استفاده از کاغذ دیواری های متناسب با فضا، دکوراسیون لوکس ما را کامل میکنند . بیمار باید پس از دیدن طراحی مطب یا کلینیک پزشکی، حس بیمارستان را از ذهن خود خارج کند و نظرش به طراحی معمماری مطب و تزییناتی که برای طراحی داخلی مطب در نظر گرفته شده جلب شود و با طراحی معماری مطب و کلینیک ارتباط برقرار کند و احساس راحتی کند،در این حالت ضمن همکاری کامل جهت درمان از حس بد بیماری نیز می کاهد ضمن اینکه کمک میکند زمان انتظار کمتر به نظر برسد چرا که شخص در هنگام حضور در فضایی که چیزی برای ارائه ندارد مدام به ساعت خود مینگرد تا زمان بگذرد حال آنکه هر چه در طراحی دکوراسیون مطب خود بکوشی توجه بیمار را به آن جاب نموده اید و زمان انتظار برای شخص کمتر احساس می گردد. استفاده از توناژهای گرم در رنگبندیها میتواند آرامش و آسایش خاصی را به بیماران بدهد.