مجلس اعیان گزارش کمیته بخش باغبانی را بررسی می کند

روز جمعه، 19 آوریل، انجمن صنفی باغبانی (HTA) در گالری اتاق بود تا شاهد گام بعدی در روند پارلمان برای تحقیق کمیته باغبانی مجلس اعیان باشد. این بحث و طرح ارائه رسمی گزارش در پارلمان بود و به همتایان از همه احزاب این فرصت را داد تا نظرات خود را در مورد برخی از جنبه های کلیدی تحت پوشش این بررسی گسترده بیان کنند. با نزدیک به 100 توصیه، بحث در مورد گزارش چندین حوزه را شامل می شود: رشد سبز، مرزها، و تجارت، انتقال به مهارت های بدون ذغال سنگ نارس، مزایای سلامت باغبانی و کارگران فصلی.

رئیس کمیته، لرد ردسدیل، سخنرانی افتتاحیه را ایراد کرد و از بارونس فوکس، مدافع این بخش تشکر کرد که به عنوان محرک پشت این تحقیق با هدف اطمینان از کلیدی بودن و قابل مشاهده بودن باغبانی زینتی بود. در طول مناظره، ارجاعات زیادی به کار و شواهد از HTA صورت گرفت، از جمله مواردی که توسط وزیر مسئول، لرد داگلاس میلر، که از نیمکت جلوی دولت رهبری می کرد، بیان شد. تمرکز چالش های دولت بر کنار گذاشتن راهبرد باغبانی، عدم شفافیت و خطرات مرتبط با تغییرات قریب الوقوع مرزها و محتوای پاسخ رسمی آن به گزارش لردها بود. مورد اخیر توسط همه احزاب، از جمله همتایان محافظه‌کار، ناامیدکننده و فرصت از دست رفته مورد انتقاد قرار گرفت.

این گزارش اکنون به طور رسمی در کتابخانه مجلس ثبت شده است. HTA که با شواهد و گزارش های کتبی و حضوری پشتیبانی می شود، از هر دولت آینده خواسته است که این گزارش را در «مانیفست باغبانی زیست محیطی» اخیر خود بررسی کند. HTA به دنبال آن است که چنین بازبینی بسیاری از توصیه‌های گزارش لردها، از جمله در مورد یک نهاد بین‌دولتی برای به حداکثر رساندن پتانسیل این بخش را ارائه دهد.

جیمز بارنز، رئیس HTA، درباره پاسخ دولت در ماه فوریه اظهار داشت: “انجمن تجارت باغبانی (HTA) فعالانه از تحقیقات لردها حمایت کرد و از گزارش گسترده آن استقبال کرد. کمک به اقتصاد برای دستیابی به یک آینده خالص صفر.”

«واکنش دولت از این فرصت برای شناخت واقعی دسترسی بین‌دولتی این بخش برای ارائه سیاست‌های کلیدی یا نیاز به اقدام سریع و اعلامیه‌های فوری – از جمله در مورد هزینه‌های تجاری قریب‌الوقوع و تغییرات مرزی آوریل – که نشان‌دهنده واقعی و واقعی است، ناکام است. تهدیدی برای دوام و رشد بخش است.”

“HTA همچنان متعهد به افزایش مشخصات و تاثیر باغبانی زیست محیطی نزد دولت و سیاست گذاران است و در انتظار یک انتخابات عمومی، ده درخواست اصلی خود را برای دولت آینده مطرح کرده است. این خواسته ها شامل ایجاد یک دولت متقابل است. دفتر فضاهای سبز برای ارائه یک استراتژی باغبانی، که برای تضمین جاه‌طلبی‌های تغییرات اقلیمی بریتانیا مهم است. این صنعت، و دارای مأموریت و انگیزه برای شناخت واقعی نیازها و پتانسیل صنعت سبز اصلی است.”

برای اطلاعات بیشتر:
انجمن صنفی باغبانی
www.the-hta.org.uk

منبع