محقق برای کار بر روی بهبود رشد محصول، زیست شناسی گیاهی شناخته شده است

یک محقق در دانشگاه هاوایی در کالج کشاورزی گرمسیری و منابع انسانی مانوآ (CTAHR) جایزه عضو انجمن زیست‌شناسی گیاهی آمریکا (ASPB) را دریافت کرد که هر سال به بیش از 0.2 درصد از اعضای فعلی اعطا نمی‌شود. رابرت پاول، از دپارتمان علوم گیاهی و خاک استوایی، در ماه ژوئن در کنفرانس زیست شناسی گیاهی سالانه ASPB رسما به رسمیت شناخته خواهد شد. در سال 2014، او قبلاً عضو انجمن علوم باغبانی آمریکا و انجمن بین المللی علوم باغبانی شده بود.

تحقیقات پاول منجر به بهبود رشد و عملکرد محصول تحت تنش های محیطی و افزایش عمر پس از برداشت گیاهان زینتی گرمسیری، میوه ها و سبزیجات شده است. تحقیقات او توسط صنعت کشاورزی ارزشمند است، و انتشارات او منجر به بیش از 17300 استناد در حرفه او شده است، با حدود 1000 استناد در سال از سال 2019. پاول در فهرست دانشگاه استنفورد از 2٪ برتر از پر استنادها قرار گرفته است. دانشمندان در زمینه های مختلف (2022-23).

دیوید کریستوفر از دپارتمان علوم زیستی مولکولی و مهندسی زیستی می‌گوید: «ویژه رابرت این است که می‌خواهد با انرژی در هر پروژه‌ای که از او کمک می‌خواهد کمک کند». او کادری از همکاران دانشگاهی، کشاورزان، دانشمندان صنعت و دوستان محترم و سپاسگزار ملی و بین‌المللی تشکیل داده است که برای همکاری‌های او ارزش قائل هستند.»

پاول در زمینه‌های میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری، آجیل، سبزیجات، فیزیولوژی زینتی و ژنتیک، فیزیولوژی پس از برداشت، جابجایی و ذخیره‌سازی آنها مشارکت داشته است. او پنج کتاب را تالیف کرده است. ویرایش یک دایره المعارف، هفت جلد و مجموعه مقالات. تألیف 127 فصل کتاب; و 151 مقاله در مجلات با داوری همتا و 138 چکیده و ارائه کنفرانس منتشر کرد.

کریستوفر گفت: «ما به رابرت به خاطر زندگی متنوع، تأثیرگذار و استثنایی‌اش در کشاورزی استوایی، حوزه زیست‌شناسی گیاهی و به خاطر آوردن اعتبار به دانشگاه هاوایی تبریک می‌گوییم.»

این جایزه قدردانی از یک عمر مشارکت برجسته در زیست شناسی گیاهی و خدمت به جامعه در زمینه هایی از جمله تحقیق، آموزش، مربیگری، همکاری، اطلاع رسانی، و خدمات حرفه ای و عمومی است.

منبع: hawaii.edu

منبع