چند گیاه در حیاط شما وجود دارد؟ مطالعه UF تنوع گیاهی بالایی را در مناظر مسکونی پیدا می کند

وقتی به حیاط خود نگاه می کنید، احتمالاً چند گیاه مانند چمن، درختچه و درخت می بینید. اما ممکن است متوجه همه گونه ها نشوید.

تحقیقات دانشگاه جدید فلوریدا نشان می‌دهد که گونه‌های گیاهی بسیار بیشتری در مناظر شهری نسبت به آنچه به چشم می‌آید، نشان می‌دهد، و این باعث می‌شود دانشمندان علاقه بیشتری به یادگیری در مورد مزایای بالقوه این تنوع گیاهی ناشناخته داشته باشند.

باسیل ایانونه، سرپرست این تحقیق گفت: «تنوع گیاهی حیاتی است زیرا تنوع زیستی در مناظر سراسر جهان در حال کاهش است. کیسی روسو، که از کالج UF/IFAS علوم کشاورزی و علوم زیستی فارغ التحصیل شده است، این مطالعه را در مقطع کارشناسی رهبری کرد.

روسو گفت: “برخی از مردم حیاط ها را دارای ارزش اکولوژیکی پایینی می دانند؛ با این حال، مناظر مسکونی ممکن است در واقع پتانسیل حمایت از تنوع زیستی بالا را داشته باشند.” “برخی افراد تلاش می کنند تا از یک گونه چمن چمن نگهداری کنند. اما چمن های با تنوع زیستی بالا، مانند مواردی که در مطالعه خود یافتیم، ممکن است با حمایت از حیات وحش مانند پرندگان و گرده افشان ها به اکوسیستم شهری کمک کنند. این امر با توجه به شهرنشینی بسیار مهم است. به شدت در حال گسترش است و ما در حال از دست دادن مناطق طبیعی در فلوریدا هستیم.”

این روزها، بسیاری از چمن‌ها با یک گونه از گونه‌های علف چمن کاشته می‌شوند، اما این یکنواختی ژنتیکی آنها را در برابر آفات و بیماری‌ها آسیب‌پذیرتر می‌کند.

علاوه بر این، تنوع بیشتر در چمن ها ممکن است مزایای آنها را حفظ کند، زیرا آنها به منابع کمتری – از جمله آب و کود – برای نگهداری نیاز دارند.

برای این مطالعه، محققان UF/IFAS 30 یارد را در چهار محله Gainesville مورد بررسی قرار دادند و حداقل 500 گونه گیاهی را در یک بررسی اولیه و 173 گونه گیاهی را در ادامه یافتند – تقریباً 700 نوع گیاه در 30 یارد.

دانشمندان پس از اینکه از صاحبان املاک پرسیدند: “چند نوع گیاه در حیاط خانه شما وجود دارد؟” سپس محققان محوطه ها را بررسی کردند تا ببینند چه گیاهانی در حیاط ها وجود دارند و تعداد واقعی و درک شده گونه ها را با هم مقایسه کردند.

از بیش از 500 نوع گیاهی که دانشمندان یافته اند، 360 نوع آن را “گونه های غیر چمنی” می نامند، 104 گونه چمنزار هستند و 36 نوع گیاه در هر دو منطقه چمنزار و غیر چمن رشد کرده اند.

Iannone، دانشیار UF/IFAS اکولوژی منظر در دانشکده جنگل، شیلات و علوم ژئوماتیک، گفت: گیاهان چمن در چمنزارها رشد می کنند و می توانند کارهایی را که ما در چمن انجام می دهیم انجام دهند، به عنوان مثال، چمن زنی و راه رفتن روی آنها. “معلوم شد که گونه‌های گیاهی زیادی به جز علف‌ها در چمن‌های ما رشد می‌کنند. آنها به دلیل کوچک بودن و به معنای واقعی کلمه روی آن‌ها نادیده گرفته می‌شوند.”

بیشترین درصد از صاحبان خانه (11 از 30) فکر می کردند که از 20 تا 40 گونه گیاهی در حیاط خانه خود دارند. اکثر ساکنان (13 از 30) فکر می کردند که 10 تا 20 گونه گیاهی در حیاط جلویی خود دارند. در همین حال، محققان تا 47 گونه چمنزار و 50 گونه غیر چمن را در حیاط خلوت و تا 50 گونه چمنزار و 37 گونه غیر چمن را در حیاط جلویی پیدا کردند.

این مطالعه همچنین نشان داد که از تمام گونه های موجود در چمنزارها بیش از نیمی از آنها بومی فلوریدا هستند. روسو گفت که این نشان دهنده پتانسیل چمنزارهای فلوریدا برای حمایت از تنوع زیستی بومی است.

او گفت: «این مطالعه نشان می‌دهد که وقتی مردم به گیاهان در حیاط خود فکر می‌کنند، احتمالاً به گیاهان غیرمحیط‌سازی فکر می‌کنند.» “حیاط های ما گونه های گیاهی زیادی دارند، اما ما تمایل داریم آنها را نادیده بگیریم. مردم می توانند با قدردانی و حمایت از تنوع زیستی بومی که در حال حاضر در محوطه هایشان وجود دارد، از مناظر مسکونی سالم حمایت کنند.”

منبع: ifas.ufl.edu

منبع