جزئیات طرح «الگوی کشت محصولات کشاورزی» آگراکو، تامین کننده سم کشاورزی وارداتی | gold-flower

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی ذربایجان شرقی از افتتاح و بهره برداری از ۶۴ پروژه زیربنایی و تولیدی در بخش کشاورزی استان به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد. کرمانشاه- رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از افزایش ۶ برابری تولیدات کشاورزی کرمانشاه نسبت به پیش از انقلاب خبر داد. در سال ۱۴۰۰ سطح زیر­کشت باغات انار کشور بالغ بر ۹۰ هزار هکتار عنوان شده و متوسط عملکرد تولید انار در باغات بالغ بر ۱۴ تن در هر هکتار است. ایران به لحاظ سطح زیر­کشت و تولید، رتبه سوم جهانی انار را به خود اختصاص داده است. هند، چین، ایران، ترکیه و آمریکا کشورهای اصلی تولید­کننده انار در جهان هستند. این در حالی است که تا سال ۱۳۹۶ ایران بزرگترین تولید­کننده انار در دنیا بوده و هندوستان دومین کشور تولید­کننده‌ قلمداد می ­شد.

  • کنجاله سویا با ۲۷۷ هزار تن به ارزش ۱۶۱ میلیون دلار و جو با ۲۵۵.۵ هزار تن به ارزش بیش از ۹۴.۱ میلیون دلار به همراه ذرت از نهاده‌های دامی هستند که در سه ماه اول امسال وارد شده‌اند.
  • عراق برای تجارت میوه تازه و سبزیجات و صیفی جات هم مورد توجه تجار ایرانی قرار دارد.
  • عوارض صادراتی پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، هندوانه، ملون، خربزه و طالبی در سال ۱۴۰۲ از سوی وزارت جهاد کشاورزی با ارزش ۷۰ تا ۱۰۰ درصد پایه صادراتی ابلاغ…

این کاهو برای تهیه سالاد مناسب است و به عنوان سبزیجات درجه یک برای تجارت کاهو بسته بندی می شود. صادرات سبزیجات و میوه های تازه برای ایران یک منبع درآمدزای غنی به شمار می ‌رود. اگر ترفندهای تجارت با کشورهای اروپایی را بیاموزید، مجله خبری گل و گیاه بازارهای خوبی برای این مواد غذایی وجود دارند که می توانید از آنها درآمد کسب کنید. صادرات انار به عراق به دلیل نزدیک بودن این دو کشور به همدیگر و کاهش قیمت های محموله و هزینه های حمل، افزایش قابل توجهی داشته است.

صادرات محصولات کشاورزی

بازارهای کشور عراق برای تجارت ارقام مختلف انار تازه از ایران مناسب هستند. عراق برای تجارت میوه تازه و سبزیجات و صیفی جات هم مورد توجه تجار ایرانی قرار دارد. شهرهای مختلف ایران از جمله آذربایجان شرقی، اردبیل، شهر خلخال و سایر شهرهای کوهستانی، مرغوبترین عسل صادراتی را تولید می‌کنند. شرکت های صادرات عسل به طور مستقیم با زنبورداران در ارتباط هستند و مطابق با نیاز مشتریان خارجی، حجم مشخصی از عسل را صادر می کنند.

صادرات آهن

خاک ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق می‌شود و این کشورها برای خشکاندن سواحل خود از آن استفاده می‌کنند. به عبارتی این سازمان غذا و دارو است که باید بررسی کند که آیا محصولاتی که زیر نظر جهاد کشاورزی با دوز بالای کود تولید شده‌اند، ‌”برای سلامتی انسان مفید هستند یا خیر؟ آیا باقی مانده کود و سم کشاورزی دارند یا خیر؟” او پاسخ این سوال را از سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت طلب کرده است. کریدور شمال- جنوب و فرصت کم نظیر صادرات محصولات کشاورزی و باغی ایران به… مواد غذایی ارگانیک باید در عملیاتی که به استانداردهای ارگانیک رسیده است، فرآوری شوند و اقدامات ویژه‌ای برای اطمینان از عدم ترکیب مواد آلی یا مواد غیرارگانیک انجام شود.

ما نمی‌توانیم هم درهای کشور را ببندیم هم صنایع تبدیلی نداشته باشیم و هم انتظار داشته باشیم محصول همیشه و در همه جا به قیمت مشخصی از کشاورزان خریداری شود. این معادله منطقی نیست و برنامه الگوی کشت به تنهایی نمی‌تواند آن را حل کند. در واقع نمی‌توان افزایش یا کاهش میزان تولید را مستقیماً به الگوی کشت ربط داد، چرا که عوامل دیگری از جمله تکنولوژی‌هایی که در عملکرد در واحد سطح مؤثر است در این موضوع دخالت دارند. نوسان های قیمت محصولات کشاورزی هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان را با ریسک و عدم قطعیت مواجه می سازد. قرارداد آتی به عنوان یکی از ابزارهای مهم پوشش ریسک به مدیریت ریسک قیمت می پردازد.

http://ahwaz-music.ir