هدف تله های چسبنده سبز بهینه سازی نظارت بر اکینوتریپس است

گروه Biobest بیان می‌کند: «طراحی شده برای بهینه‌سازی نظارت، تله‌های چسبنده سبز Bug-Scan® هفت برابر جذاب‌تر از تله‌های چسبنده زرد یا آبی برای Echinothrips هستند.»

Yannah Cornelis، مدیر محصول برای نظارت و جستجو، می‌گوید: «برای گونه‌های تریپس که به ندرت پرواز می‌کنند، تله‌های چسبنده جذاب کلیدی برای جستجوی مؤثر هستند – بخش اساسی یک برنامه کنترل مؤثر IPM». “Echinothrips americanus Morgan، یا “Echinothrips” به ندرت در گل ها یافت می شود، به همین دلیل است که پرورش دهندگان مجبور هستند برای شناسایی آنها به بررسی تاج پوشش گیاهی زیرین تکیه کنند. تله های چسبنده جدید Bug-Scan® سبز باعث شناسایی آفت و نظارت می شود. ساخت آن بسیار ساده تر، زمان کارآمدتر و قابل اعتمادتر است.”

دامنه میزبان گسترده
اکینوتریپس به یک آفت مهم گلخانه ای تبدیل شده است. این گیاه بومی شرق آمریکای شمالی است و برای اولین بار در سال 1984 در جورجیا در جورجیا مورد حمله قرار گرفت. اغلب به عنوان تریپس پوانستیا نامیده می شود، طیف میزبانی وسیعی دارد که به بیش از 45 خانواده گیاهی در سراسر جهان حمله می کند، اگرچه میزبان اصلی گلخانه آن گیاهان زینتی و شیرین هستند. فلفل، خیار و بادمجان.

به چه چیزی باید توجه کرد
کوئن مرکوس، متخصص IPM و گرده افشانی توضیح می دهد: “به عنوان یک تریپس ساکن برگی، اکینوتریپس ها بیشتر در سطح پایینی برگ یافت می شوند تا سطح بالایی.” این آفت با خراش دادن سطح گیاه و خوردن شیره گیاه از طریق یک قلاب تغذیه می‌کند و باعث ایجاد لکه‌های خاکستری نقره‌ای می‌شود.

چالش برانگیز برای نظارت
مشاهده شده است که اکینوتریپس کمتر از تریپس گل غربی پرواز می کند. در نتیجه، آهسته تر در محصول پخش می شوند و کمتر در تله های چسبنده آویزان در محصول یافت می شوند.

Yannah می‌گوید: «برای به حداکثر رساندن نتایج نظارت، بهینه‌سازی جذابیت تله‌های چسبنده مهم است. آزمایش‌های ما نشان می‌دهد که تله‌های چسبناک جدید Bug-Scan® Green از این نظر به طور قابل‌توجهی بهتر از سایر تله‌های رنگی عمل می‌کنند. برای بهینه‌سازی نظارت بر اکینوتریپس، توصیه می‌کنیم تله‌های سبز را در پایین محصول آویزان کنید.

کنترل قابل اعتماد و مقرون به صرفه جدید به زودی
برای بهبود کنترل Echinothrips، Biobest به زودی قصد دارد از یک عامل بیولوژیکی جدید رونمایی کند. این شکارچی بسیار حریص از تمام مراحل لاروی و همچنین بزرگسالان – طولانی ترین و آسیب زاترین مرحله – تغذیه می کند. منتظر به‌روزرسانی‌های این محصول جدید با کنترل پایدار و مؤثر باشید.

برای اطلاعات بیشتر:
گروه بیوبست
[email protected]
www.biobestgroup.com

منبع