“برای ما مهم بود که گیاهان مناسب را برای نشان دادن پایداری در نمایشگاه تهیه کنیم.”

کارشناسان تنوع زیستی برنده جوایز و تامین کننده معتبر Wildflower Turf امیدوارند تفاوتی را که باغ دوستدار حیات وحش Bumblebee Conservation Trust را در نمایشگاه گل RHS چلسی امسال برنده می‌کند، «زنبور» کنند.

متخصصان علفزار گل‌های وحشی مستقر در همپشایر از نمایشگاه خیریه بامبل‌بی به نام «تنوع ملکه است» در نمایشگاه از 21 تا 25 مه حمایت می‌کنند.

این باغ آموزشی که در منطقه دیسکاوری غرفه بزرگ چلسی مستقر است، با هدف برجسته کردن ارزش تنوع در طبیعت و اهمیت ایجاد زیستگاه هایی است که از 24 گونه زنبورهای بامبل بریتانیا در برابر زوال بیشتر محافظت می کند.

این سومین سالی است که Bee Conservation Trust در چلسی حضور دارد و برنده نقره و نقره است.

طراحی شده توسط Bumblebee Conservation Trust، به چهار منطقه کلیدی تقسیم شده است تا برخی از گونه های کمیاب زنبورهای بامبل را در طیف وسیعی از مناظر به نمایش بگذارد و کار این Trust را نشان دهد.

Wildflower Turf از نمایشگاه خیریه با 18 متر مربع Landscape 34-Bio Wildflower Turf® که شامل 32 گل وحشی بومی بریتانیا و 2 علف غیر تهاجمی است، با هدف ایجاد یک محیط رنگارنگ زنبور دوست در دو منطقه باغ حمایت می کند.

اینها منظره ای با چمنزار خواهند بود که شامل علفزارهای تپه ای منحصر به فرد در غرب اسکاتلند و شمال غربی ایرلند، با افزودن شبدر قرمز و ماشک کلیه، زیستگاه عالی برای زنبور زرد است.

منطقه دوم از Landscape 34-Bio Wildflower Turf® برای ایجاد پایگاهی برای یک علفزار غنی از گل جنوبی، که با Ground Ivy، Vipers Bugloss و White Dead Nettle تعبیه شده است، استفاده خواهد کرد.

همچنین یک باغ حومه‌ای با گلخانه‌ای در حال رشد گیاهان گوجه‌فرنگی، انواع برخی از بهترین گیاهان باغی رایج برای گرده‌افشانی زنبورها و مکان‌هایی برای استراحت آنها وجود خواهد داشت که چرخه زندگی زنبورها را نشان می‌دهد. منطقه آخر، مرتعی با گیاهان هدر و زغال اخته را به تصویر می کشد.

پس از نمایشگاه گل چلسی، عناصر باغ، مانند نیمکت طبیعت و گیاهان، در مدارس برای آموزش کودکان در مورد تنوع زیستی در مدارس نگهداری می شوند.

جیمز هیوتسون-براون، مدیر عامل Wildflower Turf گفت: “ما از حمایت مالی از باغ بامبل‌بی‌ها در چلسی بسیار هیجان‌زده هستیم! زنبورها برای اکوسیستم ما حیاتی هستند و فضاهای گل‌های وحشی راهی ساده اما تاثیرگذار برای ارائه غذا و سرپناه به آنها هستند. افراد بیشتری از این رویکرد استقبال کردند، ما شاهد یک تغییر مثبت در جمعیت بامبل‌ها خواهیم بود.

اندی بنسون، افسر ارشد آموزش Bumblebee گفت: “ما از اینکه از Landscape 34-Bio Wildflower Turf® درخشان از Wildflower Turf برای نمایشگاه خود در چلسی استفاده می کنیم، خرسندیم. تیم حفاظت از ما لیستی از گیاهان کلیدی را که در این زیستگاه ها یافت می شوند تهیه کردند و آنها با آنها مطابقت داشتند. Landscape-34 Seed Mix باغ ما ارزش ارائه انواع گل‌ها و فضاهای مناسب برای لانه‌سازی و خواب زمستانی را به نمایش می‌گذارد در چند روز گذشته همه چیز در کنار هم قرار می گیرد و در ساختن باغ در چلسی، ایجاد نمایه های مختلف مناظر در یک منطقه کوچک، با ابعاد 8 متر در 3 متر، چالش برانگیز است.

تیم Bumblebee Conservation Trust بیان می کند که مشتاقانه منتظر گفتگو با ده ها هزار بازدید کننده در طول نمایش پنج روزه در مورد اهمیت تنوع زیستی و حفاظت از زنبور است.

اندی می گوید: “به همین دلیل است که ما آنجا هستیم – ما می خواهیم الهام بخش عمل باشیم.” یکی از پیام های کلیدی ما این است که زنبورهای وحشی مانند زنبورهای وحشی را از زنبورهای اهلی شده متمایز کنیم و به مردم دانش لازم برای کمک به رشد آنها را بدهیم.

برای اطلاعات بیشتر:
انجمن صنایع منظر بریتانیا
www.bali.org.uk

منبع