دیوانگی لاله در هلند



از مارس تا می هر سال، بخش‌هایی از هلند به دریاهای پر جنب و جوش گل تبدیل می‌شود. در بهار 2024، شکوفه های رنگارنگ در تصاویر ماهواره ای از مناظر هلند قابل مشاهده بود.

ده ها نفر در بهار به هلند سفر می کنند تا شاهد مزارع پر از گل آن باشند. مقصد آنها: “منطقه لامپ”. بازدیدکنندگان برای دیدن لاله‌های نمادین کشور و سایر شکوفه‌های بهاری از جمله سوسن، سنبل و نرگس به آنجا می‌روند. فصل در ماه مارس با کروکوس های بنفش و به دنبال آن سنبل ها و نرگس ها آغاز می شود. پس از رسیدن لاله ها به اوج شکوفایی در اواخر آوریل به پایان می رسد.

بسیاری از تماشاگران شکوفه به شهرهای جنوب آمستردام، مانند Lisse (معروف به “دهکده گل”) سرازیر می شوند. اما کسانی که به شمال شرقی پایتخت هلند به Kop van Noord-Holland – گستره شمالی استان هلند شمالی – می روند، تعدادی از بزرگترین مزارع لاله های به هم پیوسته منطقه را خواهند دید.

در 29 آوریل 2024، OLI-2 (Operational Land Imager-2) در Landsat 9 این تصاویر را از حومه شهر در هلند شمالی، در 35 کیلومتری (22 مایلی) شمال شرقی آمستردام ثبت کرد. زمین‌های مستطیلی و طولانی از گل‌های قرمز، زرد و صورتی در برابر زمین سبز و قهوه‌ای اطراف بیرون می‌آیند.

بر اساس آمار هلند، بیش از 28000 هکتار (61000 هکتار) زمین در سال 2023 به پیازهای گل در هلند اختصاص یافت. لاله ها در بیش از نیمی از آن منطقه رشد کردند. گل‌های نمادین هلندی به شب‌های سرد و زمستانی سرد نیاز دارند، به همین دلیل است که در این منطقه رشد می‌کنند. سطح مورد استفاده برای پرورش پیاز گل در کشور بین سال های 2013 تا 2023 به میزان 5000 هکتار افزایش یافته است.

منبع: earthobservatory.nasa.gov

تاریخ انتشار:

منبع