سفیدک کرکی کولئوس در حال بیرون آمدن است



“تا آنجا که من می دانم سفیدک کرکی در چند سال اخیر به طور منظم مشاهده نشده است، اما ما گزارش هایی از شیوع بیماری در فصل گذشته و دوباره در این فصل داشته ایم، بنابراین زمان خوبی است تا با علائم و نشانه های آن آشنا شویم.

علائم شامل لکه های برگی است که می توانند از نظر ظاهری از لکه های نکروزه کوچک، اغلب از نظر ظاهری زاویه دار تا لکه های نکروزه بزرگتر متفاوت باشند. در برخی از ارقام، لکه‌ها پراکنده یا محو شده و یا مانند گروه‌هایی از لکه‌ها به نظر می‌رسند. علائم دیگر می تواند شامل شیرین کاری، پیچ خوردن یا پیچ خوردگی برگ و ریزش برگ در موارد شدید باشد. در سطح زیرین برگ ها می توانید هاگ های فازی، به رنگ خاکستری را مشاهده کنید. گاهی اوقات هاگ به راحتی قابل مشاهده است، اما در موارد دیگر ممکن است به سختی دیده شود یا ممکن است وجود نداشته باشد – فقدان هاگ لزوماً به این معنی نیست که سفیدک کرکی مقصر نیست.

هر دو نوع دانه و رویشی حساس هستند. طیف وسیعی از حساسیت و مقاومت در میان ارقام کولئوس وجود دارد – از واریته‌هایی که علائم برگ آشکار و ریزش برگ را نشان می‌دهند تا ارقامی که حتی در شرایطی با فشار بیماری بالا، حداقل علائم را نشان می‌دهند یا هیچ علامتی ندارند. ارقامی را که در آنها مشکل می بینید و آنهایی که نمی بینید یادداشت کنید و در آینده از ارقامی که با آنها مشکل داشته اید اجتناب کنید.

در e-gro.org بیشتر بخوانید

تاریخ انتشار:

منبع