راه اندازی گواهینامه بین المللی حفاظت از ارقام گیاهی UPOV



دفتر اتحادیه بین‌المللی حفاظت از گونه‌های جدید گیاهان (UPOV) از راه‌اندازی گواهینامه بین‌المللی حفاظت از واریته‌های گیاهی (UPOV PVP Certificate) خبر داد.

UPOV برنامه UPOV PVP Certificate را برای ترویج کسب دانش و شناخت تخصص و همچنین فرصت هایی برای یادگیری مستمر در مورد مسائل PVP، اتصال همتایان و ایجاد شبکه های خبره راه اندازی کرده است.

چرا گواهی UPOV PVP؟
گواهینامه UPOV PVP شناخت بین المللی دانش و تخصص در موضوعات PVP را فراهم می کند. دارندگان گواهینامه UPOV PVP نشان می‌دهند که تعداد معینی از دوره‌ها را دنبال کرده‌اند و در فعالیت‌های مربوط به کنوانسیون UPOV و راهنمایی آن، بهره‌برداری از دفتر PVP و بررسی برنامه‌ها، از جمله آزمون DUS مشارکت داشته‌اند.

چه کسی می تواند گواهینامه UPOV PVP را دریافت کند؟
شرکت در برنامه UPOV PVP Certificate برای مقامات دولتی از اعضای UPOV و ناظران آزاد است (لیست اعضای UPOV را ببینید: https://www.upov.int/edocs/pubdocs/en/upov_pub_423.pdf؛ و ناظران: https:/ /www.upov.int/members/en/observers.html).

در نسخه بعدی برنامه برنامه ریزی شده برای سال 2025، از شرکت کنندگان بخش خصوصی، مشروط به پرداخت هزینه استقبال می شود.

چگونه کار می کند؟
گواهینامه UPOV PVP به افرادی اعطا می شود که حداقل 50 واحد را از آموزش های مورد تایید UPOV کسب کنند.

لیست آموزش های تایید شده برنامه گواهینامه UPOV PVP و فرم درخواست در صفحه وب گواهینامه UPOV PVP ارائه شده است.

از اعضای UPOV که در زمینه حفاظت از گونه های گیاهی آموزش می دهند دعوت می شود به برنامه گواهینامه UPOV PVP بپیوندند.

برنامه UPOV PVP Certificate برای حمایت از اعضای UPOV در ارائه آموزش در مورد حفاظت از انواع گیاهان ایجاد شد. اگر شما یک مرجع، سازمان یا نهاد دانشگاهی در یکی از اعضای UPOV هستید که در زمینه حفاظت از گونه های گیاهی آموزش ارائه می دهد، از شما دعوت می شود گنجاندن آن را در برنامه گواهی UPOV PVP پیشنهاد دهید.

منبع: upov.int

تاریخ انتشار:

منبع