بررسی های تجاری جدید بریتانیا هزینه های واردات را تشدید می کند



بررسی‌های تجاری جدید، طبق توافق برگزیت بریتانیا، آغاز شده است. آنها بر واردات از اتحادیه اروپا به بریتانیا تأثیر خواهند گذاشت. پیش‌بینی می‌شود که این بررسی‌ها هزینه‌های واردات را تشدید کند، به‌ویژه بر کسب‌وکارهای کوچک‌تر تأثیر می‌گذارد و به طور بالقوه منجر به افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده برای کالاهای خاص می‌شود. جان دیویدسون، یکی از مالکان عمده فروشی تام براون، تخمین می زند که این نیازهای جدید می تواند سالانه بین 200000 تا 225000 پوند برای شرکت او هزینه داشته باشد. “معمولا سعی می کنیم تا جایی که می توانیم جذب کنیم، اما این نوع هزینه ها… [it’s] فقط نمی توان همه چیز را جذب کرد.”

اجرای این بررسی‌ها مرحله دوم کنترل‌های مرزی تحت توافقنامه تجاری بریتانیا برگزیت با هدف افزایش امنیت زیستی را نشان می‌دهد. دولت بریتانیا تاکید می کند که بار مالی بر روی مشاغل در مقایسه با عواقب شیوع بیماری شدید حیوانی یا گیاهی حداقل خواهد بود. این پیشرفت پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، با ارائه گواهی‌های سلامت برای طیف وسیعی از کالاهای اتحادیه اروپا از ژانویه و شروع اخیر بررسی‌های فیزیکی صورت می‌گیرد. بریتانیا در حال حاضر افزایش بوروکراسی برای صادرات به اتحادیه اروپا را به مدت سه سال تجربه کرده است، با کنترل های جدید که جابجایی آزاد کالاها در بازار واحد اتحادیه اروپا را معکوس می کند.

کالاها بر اساس رده خطرشان تحت بررسی قرار می‌گیرند و اقلام پرخطری مانند حیوانات زنده با بازرسی‌های سخت‌گیرانه مواجه می‌شوند. محصولات با ریسک متوسط ​​نیز مورد بررسی قرار می گیرند، در حالی که کالاهای کم خطر مانند کنسرو گوشت معاف هستند. قابل ذکر است که واردات از جمهوری ایرلند، یکی از تامین کنندگان اصلی مواد غذایی به بریتانیا، به طور موقت از این بررسی ها در امان مانده است و دولت اعمال آن را تا نوامبر به تعویق می اندازد. کسب‌وکارها نگرانی‌های خود را در مورد اختلالات احتمالی زنجیره تامین و افزایش هزینه‌ها ابراز کرده‌اند، به طوری که هزینه‌های واردات 29 پوند برای هر محموله برای محصولات خاص و سقف 145 پوند برای هر محموله برای چندین دسته محصول تعیین شده است. دولت تخمین می زند که این هزینه ها سالانه حدود 330 میلیون پوند برای شرکت های بریتانیایی هزینه در بر خواهد داشت.

منبع: bbc.com

منبع عکس: Dreamstime.com

تاریخ انتشار:

منبع