مرکز تحقیق و توسعه فرهنگ باغ آتاتورک 6 گونه جدید گل رز را ثبت کرد



موفقیت قابل توجهی در محدوده پروژه “توسعه واریته های جدید گل رز با روش اصلاح هیبریداسیون” که توسط موسسه تحقیقات باغبانی مرکزی آتاتورک انجام شده است، به دست آمده است. در چارچوب این طرح، تاکنون در مجموع 13 رقم جدید گل رز تولید و 6 رقم از آن به ثبت رسیده و به تولید رسیده است.

مسئولان موسسه مرکزی تحقیقات باغبانی آتاتورک در بیانیه خود با بیان اینکه این طرح با هدف کاهش وابستگی خارجی به گل رز انجام می شود، گفتند: کشور ما جایگاه مهمی در کشت گل رز و صادرات گل رز دارد، اما بخش زیادی از انواع گل رز استفاده می شود. با این طرح، باغ گل رز ملی خود را ایجاد خواهیم کرد، هدف ما کاهش وابستگی خارجی به گل رز و کمک به اقتصاد کشور است.

مسئولان مؤسسه تحقیقات مرکزی باغبانی آتاتورک اظهار داشتند که معتقدند ارقام ثبت شده گل رز در بخش گل های شاخه بریده و گیاهان زینتی توجه زیادی را به خود جلب می کند و این گونه ها به صادرات گل رز کشور نیز کمک می کند.

موسسه تحقیقات مرکزی باغبانی آتاتورک به تلاش های خود برای توسعه گونه های جدید گل رز ادامه می دهد. مسئولان موسسه اعلام کردند که هدف آنها توسعه بیشتر گونه های ملی گل رز و کمک به تولید گل رز ترکیه در سال های آینده است.

منبع: Yalovamiz

تاریخ انتشار:

منبع