صنعت گل 1 میلیارد دلاری به جمعیت روستایی کمک می کند



صنعت گل اکوادور با ارزش یک میلیارد دلار به عنوان سومین صادرکننده بزرگ گل شاخه بریده در جهان قرار دارد. بیشتر مزارع گل در جوامع روستایی در کوه‌های آند واقع شده‌اند، جایی که ترکیبی از خاک غنی آتشفشانی و 12 ساعت نور خورشید در روز، محیطی ایده‌آل برای رشد و پرورش گل‌ها به ویژه گل رز ایجاد می‌کند.

بانک جهانی گزارش می دهد که در اکوادور، تقریباً یک سوم جمعیت در مناطق روستایی ساکن هستند و تقریباً نیمی از این افراد در فقر زندگی می کنند. صنعت گل به عنوان یکی از معدود فرصت های شغلی برای این جوامع ظاهر می شود. بیش از 48000 اکوادوری که تقریباً نیمی از آنها زن هستند، در پرورش و پرورش گل های شاخه بریده مشغول به کار هستند. اگرچه این کارگران در طول تاریخ با استثمار نیروی کار مواجه بوده اند، پیشرفت هایی در منطقه به دلیل حمایت از گواهینامه های تجارت منصفانه، شرکت های اخلاقی و سازمان های غیردولتی (NGO) در حال انجام است.

یکی از عوامل کلیدی در استثمار نیروی کار در مزارع گل از عدم وجود استانداردها و شیوه های تثبیت شده برای کارگران ناشی می شود. با این حال، در دو دهه گذشته، سازمان های متعددی این استانداردها را تنظیم کرده و مزارع سازگار را تایید کرده اند.

فلور اکوادور که در سال 2005 تأسیس شد، یک برنامه صدور گواهینامه است که ایمنی، پایداری و انطباق با نیروی کار را در بسیاری از مزارع گواهی شده خود اعمال می کند. به طور مشابه، Rainforest Alliance، یک سازمان جهانی، چندین مزرعه در اکوادور را برای پایبندی به بهترین شیوه‌های خود تأیید کرده است. ابتکار دیگری که به عنوان تأثیرگذارترین گواهینامه در منطقه برجسته است، تجارت منصفانه است. یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که گواهی تجارت منصفانه مزایای قابل توجهی را برای کارگران زن در 10 مزرعه گل دارای گواهینامه به ارمغان می آورد. این زنان دستمزد، مزایا، شرایط عادلانه کار و مرخصی زایمان را دریافت می کردند.

در borgenmagazine.com بیشتر بخوانید

تاریخ انتشار:

منبع