ما به مایه خنده اروپا تبدیل شده ایم

نایجل جنی، مدیر اجرایی کنسرسیوم تولید تازه (FPC) راه حل مرزی دولت بریتانیا پس از برگزیت را محکوم کرده است، “دولت به تنهایی ناکارآمدترین و گران ترین مرز جهان را ایجاد کرده است. این فرصت یک بار در طول زندگی هدر رفته است و ما اکنون منتظر عواقب اجباری دولت برای مشاغل و مصرف کنندگان هستیم.»

“دولت بریتانیا توصیه‌های گسترده ما را در مورد چگونگی ساده‌سازی فرآیندهای مرزی نادیده گرفته است. در عوض، آنها استراتژی‌ای ایجاد کرده‌اند که هم ناکارآمد و هم بسیار پرهزینه است. این امر باعث افزایش هزینه‌ها برای بخش ما می‌شود که در نهایت از قبل به مصرف‌کنندگان منتقل می‌شود. جنی ادامه داد: با افزایش هزینه های زندگی دست و پنجه نرم می کنم.

نکات کلیدی که توسط جنی برجسته شده عبارتند از:
“هزینه ها: هزینه های گزاف دولتی از جمله “هزینه های کاربر مشترک” تا 14500 پوند به ازای هر 100 محموله. حدود 1450 پوند برای هر وسیله نقلیه (مخلوط بار). این امر میلیون ها پوند هزینه سالانه به زنجیره تامین اضافه می کند. شرکت های کوچک متحمل خواهند شد. هزینه 50 هزار پوند، علاوه بر این برای واردکنندگان عمده یک میلیون پوند است.

“تأخیر و اختلال، تنها چند هفته پیش به صنعت اطلاع داده شد که کارکنان بازرسی رسمی بیش از ساعت 7 بعد از ظهر در نقاط کنترل در دسترس نخواهند بود.” این در مورد آنچه برای آنها راحت است. موضوع این نیست که چه چیزی برای صنعت موثر است و برای مصرف کنندگانی که به شدت تحت فشار هستند مقرون به صرفه است.”

هرج و مرج لحظه آخری، عدم شفافیت دولت و تغییرات مداوم باعث سردرگمی و تضعیف اعتماد صنعت شده است.» درست چند هفته قبل از اجرا، جزئیاتی مانند هزینه های معمول کاربران اعلام شد. ما هزینه های 20-40 برای هر محموله را انتظار داشتیم. اعلامیه اخیر 145 پوند افزایش 500 درصدی را تایید کرد.

“عدم مشاوره، دولت این اتهامات اساسی را اجرا کرد در حالی که به سادگی راه حل های جایگزین بسیار کارآمد و زیست ایمن ما را نادیده گرفت و به طور بالقوه مشاغل کوچک را فلج کرد و امنیت غذایی بریتانیا را تضعیف کرد.”

“امنیت غذایی، یکی از وظایف کلیدی دولت، تغذیه و گل دهی ملت با محصولات مقرون به صرفه است، اما راه حل های آنها آگاهانه 200 میلیون پوند هزینه قابل اجتناب به بخش و مصرف کنندگان تحت فشار اضافه می کند.”

با در نظر گرفتن عرضه ما، واضح است که دولت هیچ درک یا علاقه ای به بخش متنوع باغبانی بریتانیا یا شرکای بین المللی آن ندارد.

“بدون انگیزه صادراتی، بریتانیا 65 درصد از محصولات تازه و 80 درصد گل های ما را وارد می کند. بنابراین، یک استراتژی مرزی مقرون به صرفه برای تشویق کشاورزان برای صادرات به بریتانیا و ارائه فرصت رقابتی به تولیدکنندگان بریتانیایی برای صادرات ضروری است.”

ما سال‌ها راه‌حل‌های قابل اجرا ارائه کرده‌ایم، اما دولت به تعویق انداخته و بی‌کفایتی کامل نشان داده است. برای جلوگیری از این بحران خودساخته، اخیراً تعداد انگشت شماری از بازرسان را در نقاط کلیدی برای حمایت از تجارت اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده‌ایم؛ راه‌حلی کاملاً مناسب برای ما. صنعت کالاهای فاسد شدنی به موقع، با این حال، این موضوع کاملاً رد شد.

جنی در پایان گفت: “ما به مایه خنده اروپا تبدیل شده ایم.”

برای اطلاعات بیشتر:
کنسرسیوم تولید تازه
تلفن: +44 (0) 518253 7718
ایمیل: [email protected]

منبع