“این کار بسیار بود و افراد زیادی در آن مشارکت داشتند”

باغ مکانی است که در آن چیزها ریشه می گیرند و رشد می کنند. این مکانی است که در آن سخت کوشی و مراقبت نتایج زیبایی به همراه دارد. و جایی است که مردم می توانند افکار خود را جمع کنند، ایده ها را پرورش دهند و روحیه خود را تازه کنند.

بنابراین، جای تعجب نیست که پنج سال پس از آغاز به‌عنوان یک پروژه کلاس طراحی منظر، باغ کیلگور به‌عنوان مرکزی برای یادگیری و ایجاد جامعه شکوفا شده است، تا حدی به لطف مشارکت جدید بین باشگاه باغبانی و خدمه باغبانی دانشگاه ایالتی NC.

بردی فارلو، رئیس باشگاه باغبانی، که دارای گرایش دوگانه در علوم باغبانی است، می‌گوید: «به‌ویژه برای دانش‌آموزانی که در زمینه باغبانی فعالیت می‌کنند و احتمالاً باغ خود را در خانه ندارند، این فرصتی است که فقط آن مهارت‌ها را بیاموزند. و اسپانیایی.

در طول روزهای برنامه ریزی شده داوطلبانه، اعضای باشگاه در کنار باغبانان با خدمه زمین برای کاشت، علف های هرز، مالچ پاشی، آبیاری و هرس کردن کار می کنند تا این جواهر باغ را در بالای شکل نگه دارند.

فارلو می‌گوید: «این فقط یک مکان خوب و آرامش‌بخش است که بسیاری از مردم در محوطه دانشگاه درباره‌اش نمی‌دانند و به‌طور شگفت‌انگیزی درست در کنار خیابان هیلزبورو قرار دارد». “این فقط همین پناهگاه کوچک است.”

اما زمان صرف شده است تا باغ به پتانسیل کامل خود نه تنها به عنوان یک منظره زیبا بلکه به عنوان یک آزمایشگاه زنده که در آن هر کسی که می‌خواهد در باغبانی تلاش کند از آن استقبال کند.

رشد یک ایده
در پاییز سال 2019 جولیتا شرک، یکی از اعضای هیئت علمی دپارتمان علوم باغبانی، دانش‌آموزان را در کلاس طراحی/ساخت منظر خود مأمور کرد تا چیز جدیدی را برای زمین توسعه‌نشده خارج از تالار Kilgore، که دارای علوم باغبانی است، تصور کنند.

دانش‌آموزان ایده‌های بی‌شماری را ارائه کردند که در نهایت حول مفهوم ایجاد یک باغ با فضای تجمع و ویژگی‌های سازگار با حیات وحش، و همچنین سه سلول باغ بارانی برای رسیدگی به مسائل مربوط به آب‌های طوفان، ادغام شدند.

شرک، با اشاره به اینکه شرکای صنعتی از جمله Taylor's Nursery، Mellow Marsh Farm و Plant می‌گوید: «کار زیادی بود که افراد زیادی در آن مشارکت داشتند، از جمله اهدای گیاه، اهدای سنگ، و همکاری‌های صنعت و خدمات ساخت و ساز دانشگاه. Delights Nursery با مواد و گیاهان کمک کرد. “نتایج به زیبایی نقش بخش علوم باغبانی را در این موارد حیاتی که در چشم انداز اتفاق می افتد نشان می دهد.”

کورتنی ایدز، ناظر باغبانی در تأسیسات ایالتی NC، و تیم باغبانی او از ابتدا از باغ حمایت کرده اند. این مشارکتی است که به گفته او مکانی برای لذت بردن جامعه فراهم کرده است.

ایدز می‌گوید: «من فکر می‌کنم که آنها کار بزرگی برای آوردن یک طراحی متفاوت و جنبه منظر به محوطه دانشگاه انجام داده‌اند.

برادی هجکاک، متخصص باغبانی، که در رشته علوم باغبانی در ایالت NC تحصیل کرده است، زمانی را به یاد می آورد که شرک و شاگردانش برای اولین بار در باغ شکستند. اکنون، هج‌کاک کار برای نگهداری باغ و تماشای شکوفه‌شدن آن به مرکزی برای باغبانی را مفید و تأثیرگذار می‌بیند.

او می گوید: “این یک باغ محرک برای دانش آموزان است. برای ما که در باغ کار می کنیم یک باغ محرک است و فکر می کنم برای رهگذران طراحی محرک تر است.” دیدن آن لذت بخش است و علایق فصلی زیادی دارد و من فکر می کنم که ما می توانیم از آینده چیزهای زیادی یاد بگیریم.”

و مردم از باغ یاد می گیرند و به آن کمک می کنند. رمی هام، عضو هیئت علمی باغبانی، اغلب شاگردانش را از کلاس گیاهان چندساله علفی خود به باغ کیلگور می‌آورد تا گیاهانی را که آنها پرورش داده‌اند، ترکیب کند. سایر اعضای هیئت علمی مانند الیزابت مایر و برایان جکسون در کلاس‌ها و تحقیقات خود به گیاهان کمک می‌کنند. بسیاری از کلاس ها مانند شناسه گیاه، طراحی کاشت، و درجه بندی و زهکشی برای دیدن برخی از گیاهان و تکنیک ها در عمل آمده اند. در همین حال، دنی ورنر و تام رانی، محققین باغبانی، گیاهانی را از برنامه‌های اصلاحی خود اهدا می‌کنند، و دایان میز، متصدی گیاه در هنرستان فاکس دانشگاه، همچنین به‌طور منظم باقی‌مانده گیاهان سالانه را از کلاس‌های تولید ارائه می‌کند.

شرک می گوید: «مردم زیادی به این باغ عشق می ورزند و مالک این باغ هستند.

باغبانی جامعه
این همان عشق غیرقابل انکار به باغ کیلگور است که توجه دانشجوی جری یو را به خود جلب کرد.

به عنوان رئیس فعالیت های باشگاه باغبانی، یو، دانش آموخته دو رشته در علوم باغبانی و آمار، می خواست از باغ کیلگور به شیوه ای سازماندهی شده حمایت کند. او در این ترم با فارلو و شرک کار کرد تا روزهای داوطلبانه را از طریق باشگاه توسعه دهد تا تجربیات عملی را به دانش‌آموزان بیشتری ارائه دهد و کمک بیشتری برای نگهداری باغ ارائه دهد.

یو می‌گوید: «به‌عنوان فردی که با اضطراب و مقادیر بسیار استرس‌زای دوره‌های آموزشی دست و پنجه نرم کرده‌ام، من واقعاً برای تمرکز بخش ما بر ارزشی که گیاهان می‌توانند برای سلامت روان و باغبانی مردم و توانایی تجربه باغبانی و طبیعت به ارمغان بیاورند، ارزش قائلم. “این بخشی از هدف باشگاه ما نیز هست، برقراری ارتباط با مردم و نشان دادن زیبایی هایی که گیاهان به دنیا می آورند.”

در یک صبح خنک در ماه مارس، یو و فارلو در کنار سایر اعضای باشگاه باغبانی کار کردند تا باغ را برای بهار تازه کنند.

آندریا گارسیا-گوئررو، دانشجوی سال اول رشته علوم باغبانی، می گوید: «فکر می کنم خیلی آرام است. “این به من استراحتی از تکالیف مدرسه و تجربه عملی کار با دانش آموزان دیگر و کار در محیط های مختلف می دهد.”

نورما هرناندز-کروز، یک کارشناس ارشد علوم باغبانی، که با کلاس شناسایی گیاه خود از باغ بازدید کرده است، می‌افزاید: «من فقط می‌خواستم کمک کنم و کمی از سهم خود را برای حفظ آن خوب انجام دهم.

در حالی که از یکی از تخت های باغ علف های هرز می کند، فارلو در اوج بهار نمی توانست صبر کند تا باغ را ببیند. “من یک گل بزرگ هستم – فکر می کنم آنها شادی زیادی به ارمغان می آورند و من فقط دوست دارم ببینم چه چیزی در حال شکوفه دادن است.”

منبع: cals.ncsu.edu

منبع