پارلمان اروپا بازنگری در سیاست کشاورزی مشترک اتحادیه اروپا را تصویب کرد



روز چهارشنبه، پارلمان اروپا با 425 رای موافق، 130 رای مخالف و 33 رای ممتنع، بررسی مقررات برنامه های استراتژیک CAP و مقررات افقی CAP را تصویب کرد. نمایندگان پارلمان اروپا پیش نویس قانون را با اصلاحات فنی پیشنهادی شورا و تأیید کمیته کشاورزی مجلس در 15 آوریل 2024 تصویب کردند.

مراحل بعدی
اکنون این آیین نامه باید به تصویب شورا برسد. ریاست بلژیکی شورا به پارلمان اطلاع داده است که اگر اعضای پارلمان اروپا این پیشنهاد را به شکل مورد توافق کمیته ویژه کشاورزی شورا تأیید کنند، شورا همان متن را تصویب خواهد کرد.

پس از تصویب توسط شورا، این قانون در مجله رسمی اتحادیه اروپا منتشر و بلافاصله لازم الاجرا خواهد شد. کشاورزان قبلاً مجاز خواهند بود تا در سال 2024 «شرط‌های» زیست‌محیطی اصلاح‌شده را برای ادعاهای خود برای حمایت مالی اتحادیه اروپا اعمال کنند.

زمینه
بررسی CAP قوانین را برای سه شرط زیست محیطی که کشاورزان برای دریافت بودجه باید رعایت کنند، تغییر می دهد. همچنین انعطاف پذیری بیشتری را برای کشورهای اتحادیه اروپا فراهم می کند تا در صورت بروز مشکلاتی در اجرای استانداردهای CAP و در صورت بروز مشکلات ناشی از آب و هوای شدید، از استانداردهای CAP معافیت اعطا کنند. مزارع کوچک زیر 10 هکتار از کنترل ها و مجازات ها برای عدم رعایت برخی از قوانین CAP معاف خواهند بود.

برای تسریع در اتخاذ تدابیر، مجلس موافقت کرده است که با پرونده به اصطلاح فوریت خود رسیدگی کند.

پارلمان روز سه‌شنبه تصمیم گرفت که با پیشنهاد کمیسیون تکمیل بسته ساده‌سازی CAP مخالفت نکند. طبق این متن، کشورهای عضو هنگام اعمال الزامات CAP برای حفظ نسبت مرتع دائمی به سطح کشاورزی بالای 5 درصد در مقایسه با سال 2018 (GAEC 1) آزادی عمل بیشتری خواهند داشت.

برای اطلاعات بیشتر:
حنا رئیسی
پارلمان اروپا
تلفن: (+32) 2 28 41587
تلفن: (+32) 484 27 87 54
ایمیل: [email protected]

تاریخ انتشار:

منبع