کار در باغ گل رز نیون به سرعت در حال انجام است



پس از زمستانی با برف بسیار کم اما باران فراوان، Concours International de la Rose Nouvelle de Nyon به‌روزرسانی‌هایی درباره باغ گل رز خود دارد.

در ابتدای اسفند ماه، تیم باغبانی از اداره محیط زیست شهر نیون وظیفه هرس رزهای ویرایش پنجم را بر عهده گرفتند. پس از 5 داوری در سال 2023، این گونه ها دو بار دیگر توسط هیئت داوران دائمی و در نهایت توسط هیئت داوران بین المللی در 15 ژوئن مورد قضاوت قرار خواهند گرفت.

گل رز برای نسخه ششم توسط همین تیم در 6 مارس کاشته شد. در مجموع 72 گونه ارائه شده توسط 25 پرورش دهنده حرفه ای از 10 کشور (بلژیک، چین، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، هلند، لهستان، ایالات متحده آمریکا) هفت بار توسط هیئت داوران دائمی، از مه 2024 تا ژوئن 2025 و ژوئن 2026، به ترتیب برای رزهای منظره، پوشش زمین و رزهای کوهنوردی ارزیابی خواهد شد.

برای معرفی نسل بعدی باغبانان به دنیای گل رز، روسای پنج مدرسه حرفه ای در سوئیس فرانسوی زبان یک بار دیگر دعوت را برای تشویق شرکت در هیئت داوران کارآموزان پذیرفته اند. برای سومین بار، 15 جوان در 12 ژوئن و در عین حال با کشف گلدهی، عطر و مقاومت برخی از گونه هایی که توسط پرورش دهندگان به آنها سپرده شده است، تنوع مورد علاقه خود را انتخاب می کنند. این جایزه در روز هیئت داوران بین‌المللی توسط یکی از باغبان‌های جوان به همراه مادرخوانده ایده این هیئت جدید، مادام ژیزل تشانز، اهدا می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر:
نیون رز
rosenouvelledenyon.ch

تاریخ انتشار:

منبع