اوکراین تعرفه ویژه واردات گل رز را بررسی خواهد کرد

اقدامات ویژه برای واردات گل رز تازه برش خورده به اوکراین، بدون در نظر گرفتن کشور مبدا، و صادرات به دلیل انقضای اعتبار آنها.

کیف، 24 آوریل (اینترفاکس-اوکراین) – کمیسیون بین‌بخشی تجارت بین‌الملل بررسی اقدامات ویژه‌ای را برای واردات گل رز تازه به اوکراین، بدون توجه به کشور مبدا، و صادرات به دلیل انقضای اعتبار آنها آغاز کرده است.

همانطور که در تصمیم کمیسیون مورخ 12 آوریل، که در 17 آوریل لازم الاجرا شد و در روزنامه Uriadovy Kurier منتشر شد، اشاره شد، Ascania-Flora LLC پیشنهاد تمدید عوارض ویژه واردات گل رز به اوکراین را ارائه کرد که سه سال پیش معرفی شد: میزان وظیفه در سال اول اقدامات خود – 56٪، در دوم – 44.8٪ و در سال سوم – 35.84٪.

وزارت اقتصاد نتایج رسیدگی به این درخواست را ارائه کرد که بر اساس آن استفاده از تدابیر ویژه تأثیر مثبتی بر فعالیت سازنده داخلی داشته، اما پیامدهای خسارات وارده به آن را به طور کامل برطرف نکرده است.

کمیسیون به این نتیجه رسید که بیانیه اسکانیا فلورا حاوی اطلاعات کافی است که نشان می دهد سازنده داخلی در حال انطباق با شرایط رقابتی است.

از این رو تصمیم گرفت اقدامات ویژه ای را برای واردات گل رز تازه به اوکراین (کد فعالیت اقتصادی خارجی 0603 11 00) و صادرات آن مورد بازنگری قرار دهد و به وزارت اقتصاد سپرده شود.

همانطور که گزارش شده است، تصمیم کمیسیون مورخ 16 آوریل 2021 مبنی بر وضع عوارض ویژه برای واردات گل رز در روز 21 آوریل همان سال در روزنامه Uriadovy Kurier منتشر شد و 30 روز از تاریخ انتشار لازم‌الاجرا شد.

بر اساس گزارش سرویس آمار دولتی، در ژانویه تا فوریه سال جاری، واردات گل رز تازه برش خورده به اوکراین 470080 قطعه یا 20.6 تن به ارزش 149000 دلار بوده است. تامین کننده اصلی آنها اتیوپی است – 392430 قطعه به ارزش 2.104 میلیون دلار. سایر تامین کنندگان عبارتند از (به ترتیب نزولی) کنیا، اکوادور، هلند و کلمبیا.

به نوبه خود، اوکراین در دو ماه 72650 گل رز به ارزش 50700 دلار به لیتوانی و مولداوی صادر کرد.

منبع: agroberichtenbuitenland.nl

منبع