“ما در سمت مربوطه فن آوری باغبانی هستیم”

سال 2024 نوید یک سال استثنایی برای مبتکران ISO Horti است. آنها سخت کار کرده اند تا نه تنها به یک نوآوری دست یابند، بلکه امسال سه نوآوری را راه اندازی کنند. Sjaak Bakker، که به مدت شش ماه مدیر بازرگانی بوده است، به ما نگاهی دزدکی به چیزهای جدید در شرکت می‌دهد. او همچنین ما را به گشت و گذار در اطراف کارخانه می برد و در مورد رشد قابل توجهی که شرکت تجربه کرد صحبت می کند.

این تور بلافاصله این رشد را برجسته می کند. از دفتر به سالن 1 و سپس سالن 2 و در نهایت سالن 3 حرکت می کنیم و با ماشین های زیادی از جمله یک سری ربات کاشت لاله روبرو می شویم. از زمان آغاز به کار خود در سال 2002، تولید کننده ماشین آلات در بخش باغبانی زینتی قوی بوده است. اتوماسیون گل داودی با RoBoPlant معروف است. “ده سال اول به شدت بر روی اتوماسیون در گل های شاخه بریده متمرکز بود. بخش عمده ای از کار در هلند بود و بقیه بین المللی بود، به ویژه به آمریکای شمالی.”

امروزه سهم بین المللی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در بازار آمریکای شمالی حتی یک شعبه محلی نیز افتتاح شده است. “ما همچنین در سبزیجات قوی هستیم که در میان چیزهای دیگر روی پیوند تمرکز می کنیم.” بازار جویا شد که آیا امکان خودکارسازی کامل فرآیند پیوند وجود دارد یا خیر. تکنسین‌های Gameren مستقیماً روی این موضوع کار کردند. “اکنون که بازار آماده است، ما یک نوآوری را آماده کرده ایم.”


در نمایشگاه‌های تجاری، ISO همیشه یک ماشین یا ربات را به همراه دارد. سخت افزار این شرکت به خوبی شناخته شده است. نرم افزار، خیلی کمتر. ما هر گیاهی را با فناوری بینایی پیشرفته می‌بینیم. این داده‌ها می‌توانند در آینده برای ارائه اطلاعات مرتبط‌تر به تولیدکنندگان استفاده شوند.» تصویر سیستم کاشت لامپ ISO است.

تحقیق و توسعه داشته باشید
در طول ده سال گذشته، تیم ISO حدود صد نفر افزایش یافته است که اکنون مجموعاً به 120 نفر رسیده است. سازنده ماشین آلات چیزهای زیادی برای ارائه دارد. ما خودمان ماشین‌ها را می‌فروشیم و همچنین تحقیق و توسعه خودمان را داریم. این واقعیت که Gameren در مقایسه با Westland به Brainport Eindhoven نزدیکتر است، کمک می کند. همچنان در جذب افراد فنی بسیار موفق هستیم، پیشنهاد جالبی برای جوانان داریم.

بازاری که ISO برای اولین بار در آن شروع به کار کرد، گل داودی، با وجود رشد سریع اخیر فراموش نشده است. در HortiContact، آنها یک مدل آزمایشی از یک نوآوری در گل داودی را ارائه کردند. “با ابتکار یک پرورش دهنده مبتکر، ما دست به کار شدیم. تابستان امسال، اولین ربات ها به مزرعه می روند تا به طور خودکار شاخه هایی را در گلخانه، بین سوراخ های مش، کاشت کنند.”


این مدل آزمایشی از نوآوری جدید گل داوودی توسط ISO که به طور خودکار شاخه‌هایی را برای پرورش دهندگان کاشت می‌کند در HortiContact مشاهده شد.

ورود سریع به بازار
Sjaak ادامه می دهد: “ما همه پرورش دهندگان گل داوودی را می شناسیم.” کسانی که با پوشش گسترده RoBoPlant قبلی آشنا هستند می دانند که این اغراق نیست. او با پیروی از مدیرعامل مارتین ماسلند، تاکید می کند که ISO، با گوش دادن دقیق به کشاورزان، می تواند تخصص و تجربه خود را بسیار کارآمد به کار گیرد. این اغلب به ما این امکان را می دهد که به سرعت به یک راه حل عالی برسیم.

او در پاسخ به این سوال که شرکت با رشد چگونه برخورد می کند، خاطرنشان می کند: «این جو ارائه راه حل برای مشکلات کشاورزان هنوز بسیار زنده است. ما به فرصت‌های بازار بسیار متفکرانه نگاه می‌کنیم. ما در نظر می‌گیریم که آیا حجم کار زیاد است و آیا کیفیت کار بسیار محدود است یا نیروی کار اصلاً در دسترس نیست. ما در سمت مرتبط با فناوری باغبانی هستیم.

«زمان بسیار سریع به بازار» همچنان مهم است. این زمان برای عرضه به بازار همیشه برای ما کوتاه بوده است، و ما آن را حفظ می کنیم. توسعه نوآوری های جدید گل داوودی، از اولین تماس با پرورش دهنده، کمتر از نیم سال طول کشید. همچنین باید سریع بمانید. و منعطف است، جهان به سرعت در حال تغییر است.


اخیراً دو فروشنده جدید منصوب شدند. بن پیترز و ماتییس ون لانگن.

برای اطلاعات بیشتر:
ISO – نوآوران Horti
Middelkampseweg 9
5311 PC Gameren، هلند
تلفن: 552735-0418
[email protected]
www.isohorti.com

منبع