چگونه باغبانی گلخانه ای می تواند از جذب کربن بهره مند شود



دی اکسید کربن یکی از مواد مغذی مورد علاقه گیاهان است، بنابراین گلخانه ها به طور سنتی برای رشد خود به احتراق گاز طبیعی متکی هستند. در مقابل، کربن بازیابی شده از هوا می تواند جایگزین پایدارتری باشد. اخیراً چیزهایی در مورد استفاده بالقوه از جذب کربن در باغبانی در هلند رخ داده است، از جمله افتتاح یک مرکز تحقیقاتی اختصاصی. این بخش برای ثبات مواد غذایی بسیار مهم است، اما مانند سایر صنایع، باید ردپای زیست محیطی خود را کاهش دهد.

فرآیند فناوری جذب کربن شامل استخراج CO2 از اتمسفر است، گازی که برای فتوسنتز در گیاهان ضروری است. همانطور که گیاهان دی اکسید کربن و نور خورشید را جذب می کنند، اکسیژن و گلوکز لازم برای رشد و حفظ حیات روی زمین را تولید می کنند. با این حال، مکانیک جذب کربن آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست.

جذب مستقیم هوا (DAC)، روشی برای جذب کربن، از فن های بزرگی استفاده می کند که هوای محیط را از طریق فیلترها یا غشاهای حاوی موادی که با دی اکسید کربن واکنش می دهند مانند آمین ها یا کربنات پتاسیم می کشند. CO2 به این مواد متصل می شود و بعداً برای جمع آوری، ذخیره یا استفاده آزاد می شود. در حالی که مفهوم ساده است، اجرا مملو از چالش‌هایی است، از جمله سرعت آهسته جذب و تقاضای بالای انرژی فعلی فرآیند.

در innovationorigins.com بیشتر بخوانید

تاریخ انتشار:

منبع