تلاش برای رز نارنجی مناسب

پاتریک امبوگوا از Wildfire Flowers، مزرعه گل خانواده کنیایی که گل رز و هایپریکوم پرورش می دهد، می گوید: «بیش از 8 سال است که به دنبال رز نارنجی مناسب می گشتیم و در نهایت کومانچ را پیدا کردیم. در این مقاله، Mbugua بیشتر در مورد این جستجو و تجربیات خود با انواع Comanche می گوید.


Patrick Mbugua در گلخانه Wildfire Flowers در Naivasha، کنیا

44 هکتار گل
در نزدیکی دریاچه نایواشا، کنیا، در ارتفاع 1890 متری، مزرعه گل های Wildfire Flowers را می بینیم. مساحت آن 44 هکتار است که 19 هکتار آن برای پرورش گل رز و 25 هکتار برای گل هایپریکوم استفاده می شود. در حالی که گل های رز در گلخانه ها رشد می کنند، هایپریکوم ها در زمین های باز رشد می کنند. این واقعیت که Wildfire Flower در حال حاضر دارای بیش از 680 کارمند است، باور این موضوع را سخت می کند که این شرکت از ابتدای سال 2000 شروع کرده است. امروز، این شرکت صادر کننده 55 میلیون ساقه است. Mbugua می گوید: “در اصل، ما گل ها را مستقیماً به مشتریان خود می فروشیم که عمدتاً در انگلستان، هلند، آلمان، فنلاند، نروژ، سوئیس، خاورمیانه و ژاپن هستند. با این حال، حدود 10٪ از عرضه هایپریکوم ما است. در حال حاضر از طریق حراج فروخته می شود، ما در ابتدا همه هایپریکوم های خود را به طور مستقیم به مشتریان خود فروختیم، با این وجود، ما احساس کردیم که حفظ نام تجاری خود در حراج، به همین دلیل است هنوز 10 درصد از هایپرنیکوم در آنجا فروخته می شود.”


گلخانه های Wildfire Flowers در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا واقع شده اند.

پیدا کردن نارنجی مناسب
در سال 2006، Wildfire Flowers شروع به کشت گل رز کرد، از آن لحظه به بعد آنها شروع به کشت انواع گل رز از De Ruiter، یک شرکت هلندی پرورش گل رز با مناطق آزمایشی و انتخابی در اروپا، آفریقا، آمریکای جنوبی، هند و چین کردند. Mbuagua درباره این تصمیم اظهار نظر می کند و می گوید: “تا آن زمان، و هنوز هم امروز، De Ruiter متنوع ترین و موفق ترین انواع خرده فروشی را دارد.” از سال 2018، Mbuagua در حال رشد گونه De Ruiter's Comanche است، او توضیح می دهد: “بیش از 8 سال است که به دنبال رز نارنجی مناسب می گشتیم و در نهایت کومانچ را پیدا کردیم. 8 تا 10 سال به دنبال یک پرتقال جایگزین بودیم. اضافه کردن به گزینه های موجود ما در بخش خرده فروشی، که نیاز به یک ترکیب رنگ کامل در تمام طول سال، این یک رنگ مهم و محبوب است که توسط بازار در تمام طول سال استفاده می شود. به همین دلیل، تولید مداوم گل رز نارنجی مهم است. و بازده.”


کومانچ برخاست

نتایج مثبت
“ما از نتایج بسیار راضی هستیم؛ کومانچ رنگ خوب و تولید خوبی دارد. این واریته تولیدکننده بسیار سنگینی است. هر سال 300 ساقه در هر متر مربع تولید می کند. در واقع، کومانچ تمایل به شلیک انبوه دارد، اما این می تواند کاهش کیفیت کلی گل رز برای افزایش طول و کیفیت کلی این رقم، بهتر است هر سال بیش از 240 ساقه در هر متر مربع نباشد همچنین این رقم از نظر حساسیت به آفات و بیماری‌ها از حساسیت متوسطی برخوردار است و حتی نسبت به کپک و بوتریت حساسیت کمی دارد. به خصوص به دلیل رنگ آن،” Mbuagua نتیجه می گیرد.

کومانچ در گلخانه Wildfire Flowers گل رز

برای اطلاعات بیشتر:
گل های آتش سوزی
پاتریک امبوگوا
[email protected]
www.wildfire-flowers.com

منبع