گلخانه جدید زیباسازی محوطه دانشگاه را پایدارتر می کند

یکی از منظره‌های رایج در این زمان از سال، کارگران خدمات چشم‌انداز است که گل‌های رنگارنگ را در بسترهای مالچ می‌کارند و گلدان‌های شکوفه‌های زیبا را در پردیس بلومینگتون دانشگاه ایندیانا می‌کارند.

بگونیا و گل اطلسی جزء اصلی آنها بوده اند. نیلوفرهای کانا امسال جدید هستند.

همه اینها بخشی از تلاش های سالانه زیباسازی است.

قبل از پیدا کردن خانه در محوطه دانشگاه، گیاهان جشن در دو ساختمان گلخانه ای در منطقه ای منزوی در نزدیکی زمین گلف Pfau رشد می کنند. و در این ترم، بسیاری از این شکوفه ها در گلخانه جدیدی شروع شدند که به پایداری و بهره وری انرژی کمک می کند – که IU در برنامه اقدام اقلیمی خود قهرمان می شود.

مایکل گرگوری، مدیر مهدکودک، گفت: گلخانه جدید در ژانویه افتتاح شد تا جایگزین گلخانه قدیمی شود که انرژی کمتری داشت و عمر مفید آن بیشتر بود. ساختمان جدید دارای کنترل های محیطی خودکار از جمله ایستگاه هواشناسی است که دما، رطوبت و سرعت باد را کنترل می کند. سقف و کناره های ساختمان می توانند به طور خودکار باز شوند تا دما و رطوبت را تنظیم کرده و گرما را دفع کنند. فن های کوچک بالای سر، هوا را به گردش در می آورند تا به رشد گیاه و کنترل دما کمک کنند.

© Shuxiaoyu | Dreamstime.com

گرگوری گفت: «این برای مردم و محیط کار بهتر است. برای گیاهان بهتر است زیرا به دلیل گرما احتمال شکست کمتری وجود دارد. برای محیط زیست بهتر است؛ آبیاری بالایی وجود ندارد زیرا از آبیاری پایین استفاده می کنیم و می توانیم در مصرف آب و کود صرفه جویی کنیم. به دلیل جداول رشد بهتر می توانیم رشد بیشتری داشته باشیم.

به داخل گلخانه جدید نگاه کنید، گلدان های بزرگ بگونیا و نیلوفرهای کانا را در یک طرف خواهید دید. سبدهای بگونیا که از تیرک ها آویزان شده اند، در نهایت از تیرهای نور در محوطه دانشگاه آویزان خواهند شد. سبدهای گل اطلسی در مکان هایی مانند دروازه های نمونه و فواره شوالتر قرار خواهند گرفت.

میزهای رشد فلزی گل اطلسی، چمن حباب صورتی، علف چشمه بنفش، کولئوس و نیلوفرهای کانا را در مراحل مختلف رشد نگهداری می کنند.

میزهای فلزی جدید هستند و جایگزین میزهای چوبی می شوند. آنها می توانند برای ایجاد راهروها یا به حداکثر رساندن منطقه رشد بلغزند. میزهای فلزی به گونه ای طراحی شده اند که آب را در خود نگه می دارند و کانال های موجود در پایین اجازه می دهند مخلوطی از آب و کود از پایین اعمال شود و به جای اسپری روی سر توسط گل ها، گیاهان و علف ها خیس شود.

یک سیستم خودکار کود غلیظ را از یک سطل می مکد و آن را به سیستم آبیاری تزریق می کند که مخلوط را به میزهای رشد می رساند.

گریگوری گفت: “این آبیاری و کود دهی بسیار یکنواخت و یکنواخت است.” “گیاهان، گل‌ها و علف‌ها بسیار خوب و یکنواخت رشد می‌کنند. مشکل آبیاری ناهموار و کوددهی کمتر وجود دارد. هر کدام آنچه را که نیاز دارد دریافت می‌کنند.”

ساختمان قدیمی‌تر همسایه، داخل آن مرطوب و گرم است. فن های بزرگ در دیوارها در هوا می وزند، اما تنظیم دما با کنترل های قدیمی چالش برانگیز است.

گریگوری گفت: «اینجا مشکل سازتر است. “اگر گرما در زمستان از بین برود، گل ها و گیاهان نمی توانند سرمای طولانی مدت را تحمل کنند.”

گرگوری گفت: امید است در آینده نزدیک ساختمان گلخانه قدیمی جایگزین شود.

نیکلاس نهرینگ، دستیار مهدکودک، گفت که به عنوان بخشی از تلاش های پایداری IU Bloomington، تمام گل ها و گیاهان مصرف شده در منطقه ای نزدیک گلخانه ها کمپوست می شوند. ضایعات درختان آلی تولید شده در محوطه دانشگاه توسط درختکاران خرد شده و به مخلوط کمپوست اضافه می شود.

یک توده کمپوست مربوط به سال قبل، یکی از دو سال پیش و دیگری سه ساله است. شمع ها به صورت دوره ای چرخانده می شوند تا توده ها شکسته شوند و به تجزیه کمک کنند. نهرینگ گفت که انجام این کار باعث افزایش مواد آلی برای استفاده مجدد می شود. پس از اینکه ماده در یک چرخه سه ساله به پایان رسید، برای پانسمان بالای تخت ها در بهار استفاده می شود.

این تلاش‌ها، مانند تلاش‌هایی که برای پرورش گل‌ها و گیاهان انجام می‌شود، منجر به یک محوطه زیبا می‌شود.

تریستان جانسون، مدیر خدمات چشم انداز، گفت: «خدمات چشم انداز IU همیشه به کمک به IU Bloomington به عنوان یکی از زیباترین پردیس ها در کشور افتخار می کند. “همه این نوآوری ها محیط رشد بسیار کارآمدتری را از نظر صرفه جویی در مصرف آب و انرژی امکان پذیر می کند. کیفیت تولید بهبود یافته است، به این معنی که ما می توانیم یک نمایش گل سالانه حتی تماشایی تر برای دانش آموزان، اساتید، کارکنان و بازدیدکنندگان تولید کنیم تا از آن لذت ببرند. “

منبع: iu.edu

منبع