گیاهان آمازون پایدارتر می شوند: “افزایش تقاضا از سوی خریداران”

در Honselersdijk، آمازون پلنتس در تمام طول سال در تقریباً 6 هکتار انواع آنتوریوم را در رنگ ها و اندازه های مختلف گلدان رشد می دهد. در سال های اخیر، این شرکت تلاش زیادی برای پایداری انجام داده است. یکی از مالکان، Bas van Zijl توضیح می دهد که این شرکت در زمینه انرژی، استفاده مجدد از آب و CO2، و بسته بندی پایدارتر انجام می دهد.

آمازون پلنتز توسط فرد ون زیجل – پدر باس – و شریک تجاری او لکس شفرز تاسیس شد. اکنون هر سه آنها با کمک 25 کارمند، شرکت را اداره می کنند. بس می گوید: «ما چند کارگر موقت داریم، اما بیشتر آنها کارمند دائمی هستند. “این یک باشگاه خوب از مردم است و ما گردش مالی بسیار کمی داریم. برای ما، این خیلی خوب کار می کند، زیرا یک فضای دنج در طول کار و در غذاخوری ایجاد می کند.”

مقاوم در برابر آینده به لطف انرژی زمین گرمایی
این شرکت در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های متعددی برای پایداری بیشتر انجام داده است. به عنوان مثال، آمازون پلنتز مالک مشترک Aardwarmte Vogelaer است، یک سرمایه گذاری مشترک که انرژی را از یک چاه زمین گرمایی برای 18 شرکت گلخانه ای در Honselersdijk، Poeldijk و Monster تامین می کند. Bas: “60 درصد از گرمای مصرفی ما برای گلخانه ها، جایی که آب و هوای گرمسیری داریم، از آنجا تامین می شود. این باعث صرفه جویی قابل توجهی در گاز می شود. سهم ما از گرمای زمین گرمایی امسال حتی بیشتر خواهد شد، زیرا Vogelaer در حال کار بر روی یک گاز است. نصب دوم ما در اینجا در موقعیت مطلوبی قرار داریم.

در بلندمدت، این سرمایه گذاری نتیجه خواهد داد. “گرمای زمین گرمایی ارزان نیست، اما به اصطلاح شما تامین کننده خود هستید، و بنابراین کمتر به گاز وابسته هستید. بنابراین امنیت خاصی ایجاد می کنید که می توانید به رشد پایدار خود ادامه دهید. به این ترتیب است که ما کسب و کار خود را مصون نگه می داریم. “

زمانی که آفتاب زیاد باشد خودکفا است
“ما سال گذشته 500 پنل خورشیدی بر روی سقف سوله های خود نصب کرده بودیم. ما در تابستان زیاد مه می کنیم زیرا به دلیل آب و هوای گرمسیری به رطوبت بالا در گلخانه نیاز داریم. موتور مه پاش با برقی که ما از صفحات خورشیدی تولید می کنیم کار می کند. مه‌آلود کردن، ما از آب اسمز استفاده می‌کنیم، اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که در تابستان که آفتاب زیاد است، از نظر انرژی خودکفا هستیم.

این شرکت همچنین در سال گذشته روی روشنایی LED سرمایه گذاری کرد. لامپ های سنتی SON-T با لامپ های LED جایگزین شده اند که انرژی بسیار کمتری مصرف می کنند.

استفاده مجدد از آب و CO2
گیاهان آمازون همچنین تا حد امکان از آب مجدد استفاده می کنند. ما گیاهان خود را در ابتدای جدول که شیب بسیار کمی دارد، آبیاری می کنیم و آب از زیر گلدان ها جاری می شود. هر گلدان مقدار معینی آب را می مکد و هر چیزی که باقی مانده است در سمت دیگر میز جمع می کنیم و به سمت دیگر هدایت می کنیم. این سیلو را تمیز می کنیم و دوباره از آن استفاده می کنیم، عملاً آب را هدر نمی دهیم.

گویی همه اینها کافی نیست، این شرکت همچنین از طریق شبکه OCAP که از صنعت روتردام به دست آمده است، از CO2 مجدد استفاده می کند. CO2 یک ماده مغذی مهم برای گیاهان است. آنتوریوم‌ها بهتر و سریع‌تر رشد می‌کنند و همچنین از انتشار زیاد CO2 غیرضروری جلوگیری می‌کند.
افزایش تقاضا از سوی خریداران

اما نه تنها از نظر مصرف انرژی، گیاهان آمازون در مورد بسته بندی نیز به پایداری توجه دارند. به عنوان مثال، گلدان ها 80 درصد از زباله های مصرفی ساخته شده اند. Bas: “ما همچنین آن را در فلوریدا با محصولات قرار دادیم. به طور کلی، ما شاهد تقاضای بیشتر و بیشتری از سوی خریداران در آن منطقه هستیم. به عنوان مثال، تقاضا برای پلاستیک بدون پلاستیک (بدون آستین) یا پلاستیک بازیافتی وجود دارد.”

آمازون پلنتز از آستین های ساخته شده از پلاستیک نیمه بازیافتی استفاده می کند، اما برخی از گیاهان را بدون پلاستیک نیز عرضه می کند. “سپس آنها را در یک جعبه بدون آستین قرار می دهیم. فقط گلدان هنوز پلاستیکی است. بسیاری از مراکز باغ گیاهان را بدون آستین در مغازه قرار می دهند، بنابراین خوب است. و مصرف کنندگان و خرده فروشان نیز دوست دارند محصولات را در مغازه ببینند. بدون پلاستیک مشکل این است که شما همیشه به یک درجه از محافظت نیاز دارید هنوز در حال سنجش بهترین راه حل برای ما در حال حاضر برای آینده هستیم.”

برای اطلاعات بیشتر:
رویال فلورهلند
www.royalfloraholland.com

منبع