کنیا میزبان یازدهمین نمایشگاه بین المللی تجارت گل است

کنیا بار دیگر میزبان برادری تجارت گل جهانی در نایروبی در تاریخ 4 تا 6 ژوئن 2024 خواهد بود و تسلط رو به رشد این کشور در این بخش را نشان می دهد. دیک رامسدونک، برگزارکننده نمایشگاه بین‌المللی تجارت گل (IFTEX) در گفتگو با مطبوعات گفت که پرورش‌دهنده پیشرو گل در آفریقا با چالش‌های پیش روی این صنعت در سطح جهانی برای ادامه تولید گسترده‌ترین طیف از گونه‌های جدید شهامت کرده است، پیشرفتی که باعث شده خریداران هر روز به نایروبی بازگردند. سال 10 سال گذشته برای دیدار با تولیدکنندگان در جستجوی آخرین نسخه ها. او گفت: “صنعت گل مانند مد است. مصرف کنندگان همیشه به دنبال رنگ ها، شکل ها، نام ها، طول ساقه ها و موارد دیگر هستند.”

با توجه به زنجیره ارزش تولید گل و لجستیک پیشرفته کنیا، موقعیت جغرافیایی بر روی خط استوا، آب و هوای گرمسیری خوب، ارتفاعات مختلف و در دسترس بودن نیروی کار، از جمله عوامل دیگر، این کشور بالاترین طیف وسیعی از ترکیبات گل با کیفیت را در طول سال تولید می کند که این کشور را به خود اختصاص داده است. ون رامسدونک در نایروبی گفت که تامین کننده کلیدی گل در سطح جهان است.

نمایشگاه IFTEX امسال، یازدهمین نمایشگاه از زمان افتتاح نمایشگاه در سال 2012 خواهد بود و در زمانی برگزار می‌شود که کنیا نه تنها به عنوان تولیدکننده بلکه به عنوان یک مرکز تدارکات گل با زنجیره‌های توزیع بزرگ که مراکز تولید دسته گل را تحت یک مفهوم ایجاد می‌کند، مورد توجه قرار گرفته است. “در منبع بسته بندی شده” نامیده می شود و در اینجا ریشه می گیرد. این اساساً به این معنی است که اکنون ارزش افزوده در کشور در حال گسترش است و باعث ایجاد مشاغل بیشتر و انتقال فناوری می شود. “این نشانه ای است که کنیا در آینده به قطب اصلی تجارت گل تبدیل خواهد شد.” دیک رامسدونک گفت.

به گفته کلمنت تولزی، مدیر اجرایی شورای گل کنیا که با IFTEX همکاری می کند، نمایشگاه گل بستری را به صنعت ارائه می دهد تا آخرین نوآوری هایی را که کنیا را در موقعیت برتر قرار داده است به نمایش بگذارد. او گفت: «نوآوری‌ها و پایداری عواملی هستند که گل‌های ما را پیش‌رو نگه می‌دارند، و علاقه به IFTEX از تمام گوشه‌های دنیا نشان‌دهنده زمان‌های بهتر برای کنیا است.

IFTEX، در میان دیگر نمایشگاه های تجاری بزرگ که توسط HPP هلند برگزار می شود، در میان سه نمایشگاه برتر دیگر در هلند و اکوادور برگزار می شود. کنیا به عنوان بزرگترین منبع گل فروخته شده در اروپا منبع مهمی برای تولید چند میلیارد دلاری است. این کشور 40 درصد از گل های اروپایی را تامین می کند و آمارهای دیگر نشان می دهد که به ازای هر 10 ساقه در یک دسته گل، چهار ساقه از کنیا هستند.

به عنوان یک نمایش خریدار، IFTEX مجموعه ای از خریداران را جذب می کند که مشتاق دیدار با تولیدکنندگان در کشور مبدا هستند تا روابط عاطفی را تقویت کنند. گل یک تجارت احساسی در همه سطوح است. از کارگران مزارع گرفته تا گلدان ها، گل ها احساسات را برمی انگیزند. رامسدونک اضافه کرد: وقتی خریداران گل های زیادی را در زیر یک سقف می بینند، انتخاب های گسترده تری برای مصرف کنندگان به آنها می دهد و صنعت را در حرکت نگه می دارد.

IFTEX 2024 با انتشار واریته های جدید توسط پرورش دهندگان، خریدارانی را از بیش از 75 کشور در اروپا، خاورمیانه، آسیا، آفریقا، ایالات متحده و آمریکای جنوبی و مرکزی جذب کرده است.

برای اطلاعات بیشتر:
IFTEX
www.iftex.org

منبع