آیا می دانستید که هر یک از ما حداقل 100000 ذره پلاستیکی را در سال استنشاق می کنیم، می خوریم و می نوشیم؟

میکروپلاستیک ها قطعات ریز پلاستیکی با ابعاد کمتر از 5 میلی متر هستند. این ذرات ریز در نهایت به محیط می روند و در آنجا تجمع می یابند. آنها زیست تخریب پذیر نیستند بلکه در طول زمان به قطعات کوچکتر تقسیم می شوند. “همه ما هر روز میکروپلاستیک را از طریق غذا، نوشیدنی و هوا می‌خوریم. اما آیا می‌دانید چقدر است؟ و کدام محصولات حاوی میکروپلاستیک هستند؟ طبق وب‌سایت بنیاد سوپ پلاستیک، تخمین زده می‌شود که یک مرد بالغ آمریکایی حدود 121000 ذرات پلاستیکی را در هر بار مصرف کند. ژاکو دی وریس توضیح می دهد. مدیر باغبانی هوولینگ ادامه می دهد: بررسی های اولیه حاکی از آن است که مصرف این میکروپلاستیک ها می تواند اثرات مضری بر بدن انسان داشته باشد.

دوره گذار برای قوانین اتحادیه اروپا در سال 2028 به پایان می رسد
“پایداری و سلامت دلایل مهمی برای تمرکز باغبانی Houweling بر روی توسعه محصولات بدون میکروپلاستیک است. علاوه بر این، به عنوان یک بخش باغبانی، انتظار می رود که رشد پایدار و دوستدار محیط زیست داشته باشیم. همچنین الزاماتی توسط قوانین تحمیل شده است. سازمان ملل متحد این را ایجاد کرده است. اهداف توسعه پایدار (SDG) و اتحادیه اروپا قوانینی را در مورد فروش میکروپلاستیک‌های آگاهانه تنظیم کرده است در 15 اکتبر 2023. بخش باغبانی یک دوره گذار کوتاه برای پیروی از این اقدامات دارد، یعنی سال 2028. اگر ما، بخش باغبانی هلند، بخواهیم اهمیت و جایگاه خود را حفظ کنیم، باید فعالانه به این موضوع پاسخ دهیم دیگر چاره ای نیست.»

مدت زمان توسعه 10 ساله برای یک عامل سایه زن متمایز، پایدار و مایع
Ronald de Vreede می افزاید: “در دسته بندی محصولات پوشش دهنده و عوامل سایه زن، تا همین اواخر، هیچ محصولی در بازار موجود نبود که بتواند این خواسته ها و نیازها را برآورده کند.” De Vreede یک مدیر محصول در Houweling Horticulture با بیش از 20 سال تجربه در این گروه محصول است. “بیش از 100 سال پیش، پدربزرگ مارک هوولینگ بود که متوجه شد اسپری گچ بر روی سقف‌های گلخانه‌های مسطح باعث محافظت و خنک‌کننده می‌شود. او عامل سایه‌زن را به شکل پودر به بازار معرفی کرد، محصول را بیشتر توسعه داد و محصولات ملی و بین‌المللی را فتح کرد. حدود 10 سال پیش، Houweling تصمیم گرفت یک عامل سایه زن پایدار و مایع ایجاد کند که در مقایسه با محصولات موجود در بازار متمایز باشد.

یک عامل سایه انداز بدون میکروپلاستیک که می تواند بدون استفاده از وسایل شیمیایی حذف شود
“پس از سال ها توسعه، آزمایش و پالایش، ما بالاخره یک عامل سایه انداز مایع پایدار ایجاد کردیم که کاملاً عاری از میکروپلاستیک است. البته ما به این موضوع بسیار افتخار می کنیم. روکش Eco-Bright از محصولات در برابر گرما و نور خورشید محافظت می کند و می تواند ایمن باشد. در طول کشت هر محصول، به ویژه محصولات ارگانیک استفاده می شود. این به این دلیل است که محصول را می توان به روشی مسئولانه از نظر زیست محیطی از سقف گلخانه جدا کرد، به مرور زمان به دلیل باد و باران فرسوده می شود، می توان آن را پاک کرد یا با آن جدا کرد Bright Eco Cleaner این پوشش حداقل به مدت 90 روز روی سقف گلخانه باقی می ماند. بر اساس استانداردهای OECD 301F، 100% بر پایه زیستی، و در نتیجه 100% زیست تخریب پذیر، این اجازه می دهد تا Bright Eco Coating از هر سطح گلخانه ای بدون مواد پاک کننده شیمیایی پاک شود.

برای اطلاعات بیشتر:
Ronald de Vreede، مدیر محصول Houweling باغبانی
باغبانی هوولینگ
+31 (0)6 52 40 38 13
[email protected]

منبع