افزایش فروش گل رز و تغییر تدریجی در طول جشنواره سنت جوردی

در 23 آوریل، خیابان‌های شهرها و روستاهای کاتالونیا پر از کتاب و گل رز است، زیرا منطقه اسپانیا سنت جوردی را جشن می‌گیرد. دیانا سوملزو، مدیر Mercabarna-Flor، یک بازار عمده فروشی گل در بارسلونا، می گوید: سنت جوردی برای ما بسیار مهم است، همه منتظر این روز هستند، این یکی از شلوغ ترین روزهای بازار است. سنت جوردی یک جشنواره کاتالونیایی پر از سنت است: مردان باید حداقل یک گل رز قرمز را به زنان مهم زندگی خود هدیه دهند در حالی که زنان به مردان کتاب ارائه می دهند. اگرچه سنت ها باقی مانده اند، سوملزو متوجه شد که آنها نیز اندکی در حال تکامل هستند. در این مقاله او به اشتراک می‌گذارد که سنت جوردی چگونه برای شرکت خود بوده است و چه تغییراتی را مشاهده می‌کند.

«یک سال شلوغ اما بسیار خوب»: هوای خوب، افزایش فروش
سوملزو با اشاره به اینکه سنت جوردی امسال به خوبی پیش رفت زیرا هم هوا و هم فروش بهتر از حد انتظار بود، گفت: “کتاب ها و گل های سنت جوردی عمدتاً در خیابان ها فروخته می شوند، بنابراین همه به پیش بینی آب و هوا نگاه می کردند. روز قبل از سنت جوردی بود. کاملاً بارانی بود، بنابراین مردم کمی ترسیده بودند، اما در نهایت خوب بود، اما به نظر می رسد که ما امسال حدود 5-10 درصد گل رز بیشتری فروختیم در یک‌شنبه در اولین سال پس از همه‌گیری جهانی، بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل هستند و مردم برای تعطیلات آخر هفته بیرون از کاتالونیا می‌رفتند، برعکس، امسال جشن سنت جوردی در یک روز کاری برگزار شد در روزهای کاری عمده‌فروشان و خرده‌فروشان در بخش گل از شرکت‌هایی بهره می‌برند که برای کارمندان زن خود گل رز می‌خرند.


گل رز در بازار گل مرکابارنا در بارسلون، اسپانیا

اگرچه سنت جوردی یک فستیوال کاتالونیایی است، اما بیشتر گل های رز منشأ کاتالونیایی ندارند، سوملزو توضیح می دهد که چرا: “اکثر رزها وارداتی هستند زیرا صنعت اسپانیا به اندازه کافی بزرگ نیست. وقتی یک تولید کننده بازنشسته می شود، پیدا کردن کسی که کار کند دشوار است. در کاتالونیا، تنها یک تولید کننده گیاه رز باقی مانده است. به گفته سوملزو، بخش بزرگی از این رزهای وارداتی در بازار گل مرکابارنا فلور بارسلون تهیه و به فروش می‌رسد. سنت جوردی یکی از شلوغ‌ترین روزهای بازار ما است: همه گل‌ها باید به موقع در اینجا باشند، علاوه بر این، باید بسته بندی شوند. که در این بخش فعالیت می کند در طول امسال حدود 7 میلیون گل رز در کاتالونیا فروخته شد. “

تغییر تدریجی
گل رز قرمز در دوران سنت جوردی یک سنت است، با این حال، سوملزو متوجه می شود که صنعت همچنین سعی می کند گل های دیگر و بسته بندی های پایدار را معرفی کند: “این تعطیلات مربوط به گل رز است، عمدتا گل رز قرمز. حدود 80٪ گل رز قرمز و 20٪ دیگر است. متشکل از رزهای زرد، صورتی و سفید است. تغییر یک سنت دشوار است: سال گذشته عمده فروشان رنگ های دیگر و گیاهان رز مینیاتوری را معرفی کردند که گیاهان رز مینیاتوری ممکن است در آینده محبوب تر شوند، تا حدی به این دلیل که شما می توانید آنها را برای مدت طولانی تری نسبت به گل رزهای بریده نگهداری کنید، اما من دیدم که افراد بیشتری نسبت به سال های گذشته این گیاهان را می فروختند.


کوکداماس به عنوان هدایای سنت جوردی ارائه می شود. گل رز کوکداما درمانی دریافت کرده است که باعث می شود ماندگاری بیشتری داشته باشد.

امروز، ما شاهد یک روند واضح به سمت بسته بندی پایدارتر هستیم. در کاتالونیا، دادن یک گل رز با سنبله گندم در بسته بندی سنت مرسوم است. لفاف‌های پلاستیکی و مصنوعی در گذشته بسیار رایج بودند، اما امروزه بسته‌بندی‌های ارگانیک و اکولوژیک به طور فزاینده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. به بسته بندی های چوب و برگ گل فکر کنید. اگرچه گل های بسته بندی پایدار گران تر هستند، اما شاهد افزایش تقاضا برای این نوع بسته بندی هستیم. با توجه به این تقاضای رو به رشد، قیمت بسته بندی های پایدار نیز در طول سال ها رقابتی تر شده است. فکر می کنم می توان گفت که این روند رو به افزایش و تثبیت است. در Mercabarna-flor ما از این روند حمایت می کنیم، عمده فروشان خود را تشویق می کنیم که محصولات پایدار داشته باشند. من انتظار دارم که سنت جوردی در آینده پایدارتر شود، انتقال به بسته بندی های پایدار تدریجی خواهد بود و گام به گام پیش خواهد رفت.”


گل رز Santi Jordi فقط با عناصر طبیعی

برای اطلاعات بیشتر:
مرکابارنا فلور
www.mercabarna.es

منبع