پرورش دهنده فرانسوی با بالا بردن 1.5 متر گلخانه را دگرگون می کند

ساخت یک گلخانه چندین ماه طول می کشد، اما افزایش ارتفاع گلخانه را می توان در عرض چند هفته انجام داد. این چیزی است که تولید کننده گوجه فرنگی فرانسوی اریک سکتی از Gie. Batanères، یکی از اعضای گروه Rougeline، تجربه. زمستان سال گذشته ارتفاع ستون گلخانه 4 هکتاری وی از 3.5 متر به 5 متر افزایش یافت. ژاکو دو گراف توضیح می دهد که چگونه دول فرانس با استفاده از سیستم جک پنوماتیکی این ترفند را انجام داد تا تأسیسات را به تدریج بالا ببرد – و چگونه کارکنان مهد کودک در این فرآیند کمک کردند.

اریک سسکاتی و ژاکو د گراف در گلخانه بازسازی شده

با نگاه کردن به عکس‌ها، می‌توان فوراً متوجه تفاوت شد – یا ممکن است فکر کند که در حال تماشای یک گلخانه کاملاً جدید هستند. این گلخانه که قبلاً 3.5 هکتار وسعت داشت با حصیرهای بستر روی زمین، دستخوش دگرگونی تقریباً غیرقابل تشخیصی شده است. با تشکر از یک متر و نیم قد اضافی، Gie. باتانرس برای آینده آماده است.

ژاکو توضیح می دهد: “در حدود سال 2000، گلخانه ها به اندازه امروز ساخته نشده بودند. گونه های جدید به ارتفاع بیشتری نیاز دارند، و پرورش دهندگان ترجیح می دهند روی ناودان ها رشد کنند تا بتوانند آب را به گردش درآورند و کار در گلخانه ها را آسان تر کنند.” اما فراتر از آن می رود. گلخانه های بالاتر نیز به گردش هوا در زیر ناودان ها و ایجاد آب و هوای یکنواخت تر کمک می کنند. “گیاهان در حال تبخیر رطوبت را وارد هوا می کنند. با حجم گلخانه ای بالاتر، این رطوبت می تواند در هوای بیشتری توزیع شود. با همین تعداد گیاه، رطوبت نسبی بسیار کندتر افزایش می یابد. به طور خلاصه، گلخانه بالاتر، آب و هوای سازگارتری را فراهم می کند. یک مزیت دیگر این است که شما به تهویه کمتری نیاز دارید و همچنین کپک هایی مانند کپک شانس کمتری برای رشد دارند.

تعجب آور نیست که تولیدکنندگان گلخانه های به طور فزاینده ای را انتخاب می کنند و گلخانه های جدید کاملاً متفاوت از گلخانه های دو دهه پیش هستند. با این حال، ساخت یک گلخانه جدید به پول، زمان، نیروی کار و منابع زیادی نیاز دارد. به خصوص در عصر حاضر، همه این عوامل بسیار مهم هستند. تا حدودی به همین دلیل، TC van den Dool، شرکت مادر دول فرانسه، سال‌هاست که در زمینه پرورش گلخانه‌ها فعال بوده است. ژاکو در سال های اخیر این کار را در فرانسه انجام داده است. در اینجا، همچنین تاکید زیادی بر پایداری و استفاده مجدد وجود دارد، و استفاده مجدد از یک گلخانه موجود البته بسیار زیست محیطی تر از ساخت یک گلخانه جدید است.

نکته مهم دیگر این است که سرعت آن بسیار بیشتر است و در نتیجه زمان تولید کمتری از دست می رود. این اتفاق در Gie نیز افتاد. باتانرس. نماها با پانل های ساندویچ بازسازی و گسترش یافته اند و باعث شده گلخانه دوباره جدید به نظر برسد. این کار در 8 هفته به پایان رسید. “این شامل افزایش ارتفاع و جایگزینی درها با مدل های بلندتر است که دسترسی برای ماشین های خاص را آسان تر می کند. علاوه بر این، ستون های قدیمی با ستون های با روکش سفید جایگزین شده اند.”

یکی از جنبه های قابل توجه پروژه این است که کارکنان شرکت در این کار مشارکت داشتند. این نیز به سرعت کمک می کند. و هم برای کارکنان و هم برای کشاورز خوب است که کار می تواند بدون وقفه ادامه یابد.” ژاکو می گوید در مجموع، یک پروژه قابل توجه است. ما از مالک این گلخانه آقای اریک سسکاتی به خاطر اعتمادی که به ما کرد بسیار سپاسگزاریم.

برای اطلاعات بیشتر:
ژاکو دو گراف
دول فرانسه
[email protected]
[email protected]

Chez Weforge 25
خیابان لنپوو
49000 Angers فرانسه
33 (0) 75143527
www.doolfrance.fr

منبع