استفاده از فویل به روشی هوشمند، ساخت گلخانه جدید را سریعتر و ایمن تر می کند

Jacco van Delden از Roverop می‌گوید: “ما مدت‌هاست طراحی گلخانه‌ای با دهانه وسیع را در نظر گرفته‌ایم که تولید بالایی داشته باشد، اما بتوان سریع‌تر و ایمن‌تر ساخت و نگهداری کرد. با Horti-House، ما این نیاز را برآورده می‌کنیم.” در IPM امسال، این شرکت مدل جدید گلخانه ای را معرفی کرد و در گفتگو، Jacco اجزای مختلف ثبت اختراع شده ای را که هورتی هاوس را منحصر به فرد می کند، توضیح داد: یک سیستم ریلی لوله در بالای پرده، یک پروفیل، و روشی که به فویل اجازه می دهد تا از داخل گلخانه متصل شود. “شما می توانید تمام فویل را در یک حرکت بمالید و باز کنید بدون اینکه به گلخانه بروید. بسیار ایمن تر.”

تنگناها
از آنجایی که تیم Rovero تعداد زیادی گلخانه در سراسر جهان راه اندازی می کند، آنها دقیقاً می دانند که گلوگاه ها کجا هستند. در نتیجه، آنها می دانند که استفاده از فویل ها، جایگزینی آنها و نگهداری از گلخانه ها می تواند پیچیده و زمان بر باشد. ژاکو توضیح می دهد: «علاوه بر این، شما به آب و هوا وابسته هستید: اگر باد یا باران می بارد، کار ممکن است برای چند روز متوقف شود.

این دیگر در مورد هورتی هاوس جدید، دهانه ای به عرض 9.60 متر صدق نمی کند. Jacco نشان می دهد که به لطف طراحی هوشمندانه ثبت اختراع، کل این گلخانه را می توان در یک بار با فویل پوشاند. “Horti-House استاندارد مجهز به تهویه پشته در دو طرف، 1.70 متر ارتفاع و 2.10 متر عمق است. برای پوشاندن چنین گلخانه ای با فویل، معمولاً از چندین تکه فویل استفاده می شود. این دیگر ضروری نیست. یک چینده گیلاس بالا می رود. انتهای شیروانی، حامل یک لوله با یک رول فویل متصل به آن، 12 متر عرض دارد، اما به عرض سه متر به عقب تا شده است. فویل را داخل پروفیل وسط گلخانه می کشانند و با وینچ روی پشته گلخانه می کشند. و چون پنجره‌ها باز هستند، فویل روی پروفیل‌های پنجره نیز می‌چرخد.» سپس، پنجره ها کمی بسته می شوند. نه به طور کامل، زیرا می‌خواهید در این مرحله از کاربرد کشش روی فویل باقی بماند. اما آنقدر بسته است که بتوانید فویل را بیشتر باز کنید. پس از باز شدن، فویل در ناودان گیره می شود. چون پنجره هنوز کمی باز است، روی فویل کشش وجود دارد.

محکم کردن فویل
مرحله بعدی این است که فویل را در دریچه ها محکم کنید. قابل توجه است که این کار از داخل گلخانه انجام می شود. ژاکو نشان می‌دهد: «برای این کار، ما یک سیستم ریلی لوله‌ای در بالای تریلی طراحی کرده‌ایم. یک چرخ دستی کار تقریباً مانند یک فرش پرنده در گلخانه بالای این سیستم پرواز می کند. این شامل دو لوله با گاری است که یک ایستگاه کاری روی آن قرار دارد، البته با موانع ایمنی. این سکو در داخل گلخانه است. هر گلخانه یک چرخ دستی کار دارد. این گاری همچنین زمانی مفید است که گیاهان شما از قبل در جای خود قرار داشته باشند. به عنوان مثال، می توانید به راحتی مش حشرات را تمیز کنید، موتور را حفظ کنید، یا تسمه های دندانه دار را روغن کاری کنید، بدون اینکه نیازی به برداشتن گیاهان برای دسترسی به آنها باشد. ژاکو ادامه می دهد. “اما اول، کشیدن فویل ها.” او نشان می دهد که چگونه پنجره در ارتفاع سینه قرار دارد و چگونه فویل از داخل گلخانه در قطعات 5 متری هر کدام باز می شود. فویل را باز می‌کنید، آن را به سمت داخل می‌کشید و از داخل آن را می‌بندید. 5 متر سمت چپ، 5 متر سمت راست، و به این ترتیب از طریق سایبان غلت می‌زنید. مزیت بزرگ این کار این است که مجبور نیستید از بیرون کار کنید بلکه روی سکو بایستید. بسیار ایمن‌تر است و به آب و هوا وابسته نیستید: می‌توانید حتی زمانی که باران می‌بارد به کار خود ادامه دهید. و چون فویل در داخل وصل شده است، نمایه را به بیرون می‌چرخاند و در پایین متصل است، هیچ چیزی وجود ندارد. نشتی بیشتر.”

مزیت اضافی این سیستم این است که تعویض فویل بسیار آسان تر می شود. “شما به جای تعادل روی سقف، روی چرخ دستی خود هستید. فویل را از داخل پروفیل جدا می کنید، و وقتی فویل را رها می کنید، پایین می رود و سپس در سوراخ شل می شود. خط الراس کاملاً است. به راحتی قابل دسترسی است و بیرون کشیدن آن بسیار ساده تر است.”

آسان و معاصر
این توسعه نه تنها شامل سال‌ها طوفان فکری و آزمایش‌های متعدد، بلکه شامل سه درخواست ثبت اختراع است. پروفیل های رج و پنجره و چرخ دستی ثبت اختراع هستند و همچنین فویل را از داخل گلخانه وصل می کنند.

علاوه بر این اجزا، گلخانه به برخی از ویژگی های معاصر نیز مجهز شده است. ژاکو توضیح می‌دهد که زیرساخت به تنهایی استاندارد است – اگرچه ستون‌ها از قبل دارای سوراخ‌های آسیاب هستند که می‌توان به راحتی گزینه‌ها را در آن نصب کرد. او نشان می دهد: «اگر می خواهید صفحه های افقی یا گرمایش نصب کنید، جوشکاری ضروری نیست. علاوه بر این، ما فقط با پیچ‌های M8 کار می‌کنیم، بنابراین سازندگان مجبور نیستند با انواع مختلف سروکار داشته باشند. این موضوع در نمایه های پنجره نیز مشهود است. “دو دقیقاً یکسان است، بنابراین همیشه درست است.” آنها همچنین مجهز به گزینه یکپارچه سازی مش حشرات هستند. ما مدل‌های گلخانه‌ای بی‌شماری را مطالعه کرده‌ایم و می‌خواهیم کامل‌ترین گلخانه ممکن را ارائه دهیم.»

علاوه بر پنجره‌های هوای بزرگ با دهانه‌های آکاردئونی و صفحه حشرات یکپارچه، انتخاب فویل نیازهای کشت را نیز در نظر می‌گیرد. “ضخامت 8 لایه، موجود در شفاف و با انتشار بالا، برای به حداکثر رساندن خروجی نور. این فویل به لطف هشت لایه بسیار قوی است و دارای ضمانت مادام العمر برای ضد چکه شدن و ضد تراکم است.” او همچنین خاطرنشان می کند که طول عمر واقعی بیشتر از گارانتی است. این 5 سال است، اما بسیاری از مشتریان به 7 یا 8 سال می رسند.

پایداری نیز مورد توجه قرار گرفته است. “هر گلخانه در مقایسه با گلخانه های شیشه ای مشابه، انتشار CO2 را بین 47 تا 52 درصد کاهش می دهد. مقدار دقیق آن به تنظیمات بستگی دارد. کامپیوتر آن را محاسبه می کند و سپس می توانیم گواهی صادر کنیم. فویل نیز به صورت خنثی انرژی تولید می شود.”

در سایت Rovero، یک گلخانه آزمایشی وجود دارد، اما از زمان معرفی آن در IPM، تقاضای تجاری نیز قابل توجه بوده است. اولین پروژه اکنون در ایالات متحده در حال انجام است و چندین پروژه در هلند برنامه ریزی شده است. این شرکت در سطح جهانی با 25 توزیع کننده کار می کند. ژاکو می گوید: «و در واقع، ما پتانسیل این کار را در همه جای دنیا می بینیم. “این یک مدل به طور گسترده قابل استفاده است: دهانه وسیع جریان هوای بیشتر، تهویه هوای بیشتر و به دلیل پنجره های هوای بزرگ، هوای بیشتر از حد متوسط ​​را فراهم می کند. این بدان معنی است که می تواند توت فرنگی و گوجه فرنگی را در خود جای دهد، اما گلخانه برای گیاهان در فضای باز نیز مناسب است. مثلا.”

HortiHouse، ارائه شده در IPM

HortiHouse در Rovero همچنین با گزینه های اضافی در ماه های آینده گسترش بیشتری خواهد یافت. پس از تابستان، ما یک محلول فویل دوتایی قوی، سقف‌های ساندویچ پانل با قابلیت نصب آسان و امکان افزودن پنل‌های خورشیدی را معرفی خواهیم کرد.

برای اطلاعات بیشتر:
روورو
ژاکو ون دلدن
تلفن: +31 (0) 162 574 574
ایمیل: [email protected]
www.rovero.com

منبع