“این فقط یک ماشین خنک کننده دیگر نیست، بلکه یک تغییر دهنده بازی است”

خنک کردن محصولات در کمتر از یک ساعت و افزایش عمر مفید تا 68 درصد نتیجه ای است که با تونل خنک کننده سریع FreshXpress بدست می آید. این یک سیستم فناوری است که توسط مایکل پانوچیو اختراع شد که در ابتدا این ایده را برای خنک کردن انگور برای مزرعه خانوادگی خود در میلدورا، استرالیا مطرح کرد. در طول سال‌ها، مایکل آن را بر روی انواع محصولات از جمله گل‌ها آزمایش کرده است و عمر ماندگاری همه آنها 68 درصد افزایش یافته است. این فناوری ثبت شده در استرالیا از طریق کمک های مالی دولتی و رسانه ها به رسمیت شناخته شده است و خانواده Panuccio اکنون همان فناوری را به سایر تولیدکنندگان و شرکت ها ارائه می دهد تا به آنها در ساده سازی عملیات خود کمک کند.


در جهت عقربه های ساعت: رندر 2 واحدی، رندر 4 واحدی و رندر 6 واحدی (برای اطلاعات بیشتر در مورد Freshxpress، The Rapid Cool System، مناسب بودن آن در صنعت و موارد دیگر اینجا را کلیک کنید).

اهمیت خنک سازی سریع
حفظ زنجیره سرد از زمان برداشت تا زمان فروش بسیار مهم است. Panuccio توضیح می‌دهد که خنک‌سازی سریع زنجیره سرد را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و بر آن تأثیر می‌گذارد. “هر ساعت ذخیره شده برابر است با یک روز اضافی از ماندگاری، و ما می توانیم این کار را در عرض چند دقیقه انجام دهیم. اگر عمر مفید محصول را افزایش دهید، می توانید آنها را به مقاصدی ارسال کنید که در غیر این صورت ممکن است سخت باشد. برای رسیدن به گذشته بسیار مهم است که به سرعت محصولات را خنک کنید تا از دست دادن کربوهیدرات ها و ویتامین ها در اثر تنفس کاهش یابد، از دست دادن آب در اثر تعرق و کاهش پوسیدگی جلوگیری شود “

چگونه همه چیز شروع شد
مایکل پانوچیو یک تولید کننده نسل سوم میوه و سبزیجات است و خانواده او 30 سال است که صادرات خود را به سراسر جهان انجام می دهند. آنها در طی 40 تا 50 سال گذشته، پیشرفت‌های نوآورانه جدیدی را برای سیستم مدیریت زنجیره سرد خریداری کرده‌اند و پیشرفت‌های قابل توجهی در فناوری‌های بسته‌بندی خنک‌کننده ایجاد کرده‌اند. “با حضور در یک جزیره، باید یاد می گرفتیم که در تحویل محصول در بهترین شرایط خوب باشیم. اگر آن را به مدت 2 تا 3 هفته با کانتینر ارسال کنیم، به اندازه روزی که چیده شده است تازه است.”

بنابراین، آنها در ابتدا این فناوری را برای خودشان اختراع کردند زیرا او می خواست انگورهایشان را ظرف یک ساعت پس از برداشت خنک کند. “من مدتها بود که با این ایده نشسته بودم و سرانجام با فرد مناسب آشنا شدم، یک متخصص پس از برداشت که اتاق بخور را نیز طراحی کرد. او من را با افراد مناسب وصل کرد و حدود 4-8 ماه بعد ما ساختمان واحد را راه اندازی کرد و خیلی خوب کار کرد.”

سیستم خنک‌کننده سریعی که آنها توسعه داده‌اند به ما امکان می‌دهد محصول را برداشت، بسته‌بندی، سریع خنک کنیم و به موقع محصول را ارسال کنیم. “به عنوان مثال، یک کارتن ده کیلوگرمی انگور 18 تا 24 ساعت طول می کشد تا از دمای محیط 35 درجه سانتیگراد به 1 یا 2 درجه سانتیگراد با استفاده از روش های خنک کننده معمولی برسد. سیستم خنک کننده سریع ما می تواند این کار را در یک ساعت انجام دهد. مزایای زیادی وجود دارد که نه تنها ماندگاری طولانی مدت، بلکه نمایه با کیفیت بهتر را نیز شامل می شود.”

برای به دست آوردن نتایج مستقل، آنها با یک گروه تحقیقاتی که در سطح جهانی به نام CSRIO شناخته می‌شود گرد هم آمدند و به سرعت متوجه شدند که کاری را به خوبی انجام داده‌اند. “یک نفر دیگر به ما پیشنهاد داد تا برای برنامه NID (توسعه صنعت جدید) درخواست دهیم. ما با محصول خود بهترین ایده را در استرالیا بردیم. پس از آن در مجله ای از ما نام برده شد و از آن زمان شروع به دریافت تماس های زیادی کردیم. در آن زمان، ما آمادگی تجاری سازی آن را نداشتیم.»

تست سیستم خنک کننده سریع بر روی انواع محصولات زراعی
سیستم خنک‌کننده جدید عملکرد قابل‌توجهی را نشان می‌دهد که از طریق آزمایش‌های گسترده از طریق آزمایش‌های Freshxpress تأیید شده است. در طول این آزمایش‌ها، مقایسه‌هایی بین روش‌های خنک‌کننده سریع سنتی و نوآورانه انجام شد که منجر به افزایش ماندگاری قابل توجهی به میزان 68 درصد شد. معمولاً، فرآیند معمولی مورد نیاز است. 12 تا 23 ساعت برای خنک کردن گل ها زمان می برد، در حالی که با سیستم خنک کننده سریع، دمای ساقه های رز از 21 درجه سانتی گراد به 1.5 درجه سانتی گراد در کمتر از 15 دقیقه کاهش یافت بدون اینکه آسیبی به گل ها وارد شود.

این فرآیند سریع خنک‌سازی به طور موثری رشد اسپورها روی گل‌ها را بدون مواد شیمیایی یا نیتروژن متوقف می‌کند و یک محلول خشک و منحصر به فرد ارائه می‌کند. فرقی نمی کند چه نوع گلی باشد، سریع ترین راه برای زنده نگه داشتن آن، خارج کردن گرما از آن است. حتی ذرت که سخت ترین محصول برای خنک شدن است، زیرا از زمان برداشت گرمای خود را تولید می کند. و خیلی سریع خراب می شود. سیستم Freshxpress توانست دما را از 40 درجه به 1.5 درجه سانتیگراد در مدت 1 ساعت و 15 دقیقه کاهش دهد.

آماده تجاری سازی
خانواده Panuccio در بیش از 10 سال گذشته از این سیستم استفاده کرده اند، اما آنها فقط قبل از همه گیری شروع به تجاری سازی آن کردند. “زمان زیادی از ما گرفت زیرا اگر محصول کار کند، باید بتوانید آن را تحویل دهید. شما باید مهارت را با مفهوم برابر کنید. برای کمک به پذیرش تجاری، ما با Greenleaf Enterprises، یک تحلیلگر تجاری، بینش و شرکت نوآوری، برای اعتبار بخشیدن به ارزش پیشنهادی برای مشاغل.”

“ما فقط مهندس نیستیم، ما ماشین را با یک هدف ساختیم و اکنون فناوری را با دنیا و صنایع مختلف به اشتراک می گذاریم. به عنوان مثال، ما همچنین با شخصی که چهار شرکت بزرگ گل در آفریقا دارد در تماس هستیم. به همراه او. پانوچیو می افزاید، ما در مورد آنچه در این صنعت مورد نیاز و مورد نیاز است صحبت می کنیم.

او توضیح می‌دهد که ماشین‌ها را می‌توان به هر کجای دنیا ارسال کرد، زیرا به صورت ماژول ساخته می‌شوند. “یک پرورش دهنده کوچک با صد کیلو گل در ساعت می تواند از آن استفاده کند، اما شما همچنین می توانید یک گل برای هزار کیلو در ساعت داشته باشید. این تفاوتی نمی کند زیرا افزایش یا کاهش مقیاس آن بسیار آسان است، زیرا ماژول است.”

آنها نمی توانند فقط در مورد مرحله خنک کننده، بلکه در مورد پس از برداشت و بسته بندی نیز توصیه کنند. “ما همچنین در بسته بندی محصول تجربه داریم. ما اولین بسته بندی خلاء انگور را با دستگاه سوئیسی VC999 انجام دادیم. ما یک فیلم تنفسی یک طرفه ایجاد کردیم و نتایج شگفت انگیز است. این روش را می توان برای سایر محصولات نیز اعمال کرد. از جمله گل.”

برنامه های آینده
آنها آماده ارسال ماشین آلات خود به سراسر جهان هستند. ما از قبل می دانیم که با توسعه بازار، ما با آن توسعه خواهیم یافت. ما شرکای هدفمند در بازارهایی مانند ایالات متحده آمریکا، آلمان و آفریقا داریم.”

برای اطلاعات بیشتر:
مایکل پانوچیو
FreshXpress
ایمیل:[email protected]
www.fresh-xp.com

منبع