هفت شهر برای دریافت گواهینامه های شایستگی در جوایز شهر سبز جهانی AIPH 2024 انتخاب شدند

AIPH فهرست دریافت کنندگان گواهینامه شایستگی را اعلام کرده است که توسط هیئت فنی نامزد شده و متعاقباً توسط هیئت داوران به دلیل ابتکارات جسورانه و خلاقانه در زمینه سبزسازی شهری مورد تایید قرار گرفته اند.

علاوه بر انتخاب 21 فینالیست برای جوایز شهر سبز جهانی AIPH 2024، به پنل فنی، در اولین دور داوری، این امکان داده می‌شود که آثاری را برای دریافت گواهینامه‌های شایستگی نامزد کند. این‌ها شهرهایی هستند که امتیاز کافی برای فینالیست شدن را کسب نکرده‌اند، اما ویژگی یا ویژگی خاص جسورانه و مبتکرانه‌ای را نشان می‌دهند که اعضای پنل فنی معتقدند الهام‌بخش، قابل تکرار و شایسته شناسایی است. این آثار، که مختص دسته بندی نیستند، سپس به هیئت داوران پیشنهاد می شود تا در مورد قبول یا رد هر نامزد رای دهند.

پس از تکمیل اخیر فرآیند رأی گیری هیئت داوران، AIPH و شرکای آن مفتخرند که هفت دریافت کننده الهام بخش گواهینامه های شایستگی را به نمایش بگذارند.

  • رویکردی جامع برای حفاظت و احیای مناطق جنگلی و ایجاد فضای سبز تنوع زیستی – سنت لازار، کانادا
  • مسیرهای سبز به اکسپوی آینده دبی 2020 – دبی، امارات
  • تل چوبز و لیرا شاپیرا – تل آویو یافو، اسرائیل
  • پایداری آب زیرزمینی دبی – دبی، امارات
  • Greening Belo Horizonte – بلو هوریزونته، برزیل
  • BAQ-Cultiva، تقویت جنگلداری شهری و اجرای کشاورزی شهری – Barranquilla، کلمبیا
  • شکم لیوبلیانا – کشاورزی شهری و سیستم های غذایی – شهر لیوبلیانا، اسلوونی

دکتر آدری تیم، مدیر ابتکارات فنی AIPH می‌گوید: «جوایز شهر سبز جهانی AIPH در مورد تجلیل از برتری است. “در حالی که لیست 21 فینالیست شهرهای سبز پیشرو در جهان را به نمایش می گذارد، ما بسیار خوشحالیم که از طریق جوایز گواهی شایستگی آثار الهام بخش بیشتری را به رسمیت می شناسیم. این شهرها به دلیل جنبه های خاص در آثارشان که داستان را روایت می کنند شایسته تقدیر هستند. از جاه طلبی های سبز هیجان انگیز آنها.”

گواهینامه های شایستگی به طور رسمی به نمایندگان هر شهر در مراسم اهدای جوایز شهر سبز جهانی AIPH در سال 2024، که به شکل یک شام جشن اختصاصی در 25 سپتامبر 2024 در کنگره جهانی شهر سبز آینده در شهر اوترخت برگزار می شود، ارائه می شود. هلند. این مناسبت مهم همچنین صحنه جهانی را فراهم می کند که در آن AIPH برندگان 7 رده، برنده بزرگ و برنده جایزه جوانان AIPH در نسخه 2024 را اعلام می کند.

“فضای شهر سبز مطمئناً در حال حاضر فضای هیجان انگیزی است. دیدن اینکه چند شهر در حال انجام اقدامات ملموس برای گیاهان، برای طبیعت و برای مردم هستند، دلگرم کننده است. به دریافت کنندگان گواهی شایستگی تبریک می گویم. AIPH از اینکه نشان می‌دهد چگونه اقدامات محلی واقعاً الهام‌بخش یک جنبش جهانی برای شهرهای سبزتر، سالم‌تر و انعطاف‌پذیرتر است، هیجان‌زده است.” – آقای تیم بریرکلیف، دبیر کل AIPH.

در حالی که 21 فینالیست نشان دهنده آثار برتر در هر یک از 7 دسته جایزه هستند، AIPH تمام شهرهایی را که وارد نسخه 2024 شده اند تحسین می کند. گواهینامه‌های شایستگی، شهرها را از بسیاری از مناطق، اقلیم‌ها و فرهنگ‌ها شناسایی می‌کنند که رویکردهای نوآورانه و چشمگیر را برای سبزسازی شهری و طراحی شهر سبز با پتانسیل تکرارپذیری و جذب گسترده‌تر نشان می‌دهند. جوایز جهانی شهر سبز AIPH با بزرگداشت فراتر از فینالیست‌ها و برندگان، ضرورت جهانی را به نمایش می‌گذارد که چگونه اقدام رهبری شهر برای گیاهان و طبیعت برای تأمین آینده شهری جمعی ما حیاتی است.

برای اطلاعات بیشتر:
AIPH
www.aiph.org

منبع