“روز زن همچنان روز برتر برای تجارت گل است”

معنای روز زن متفاوت است
در اروپای شرقی، روز زن عمدتاً روزی است که زنان را در کانون توجه قرار می‌دهند. اغلب، تقسیم نقش‌ها بین زنان و مردان در آنجا سنتی‌تر است و توجه مردان به زنان بیشتر در لحظات و تعطیلات خاص مانند روز زن متمرکز می‌شود. در غرب، تقسیم نقش‌ها بین زن و مرد بسیار برابرتر است. مردان نیز اغلب نقش مهمی در خانواده و خانواده دارند، مانند مراقبت از فرزندان.

وارجا خاطرنشان می کند که جالب است که دقیقاً در این کشورها است که روز زن به ویژه بر حقوق برابر زنان تمرکز می کند. این همچنین راهی برای تأمل در مورد اهمیت زنان است، اما با اروپای شرقی متفاوت است. در آنجا، عمدتاً روز جشن است، قطعاً روز اعتراض نیست.»

کسب و کار و آنلاین افزایش می یابد
در سال های اخیر، اهمیت بازار کسب و کار افزایش یافته است. شرکت های بیشتری با دادن چیزی به کارمندان و روابط زن به روز زن توجه می کنند. این قطعاً اغلب شامل گل ها می شود و واقعاً یک بازار رشد است. وارجا: “تا حدی به دلیل کووید، سفارش آنلاین و تحویل گل نیز در اروپای شرقی آغاز شده است. اگرچه کووید دیگر نقشی ندارد، اما شاهد هستیم که مردان و شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای برای راحتی و سفارش آنلاین دسته گل خود را انتخاب می‌کنند.”

Warja Abrosimova، مدیر بازاریابی اروپای شرقی در Dekker Chrysanten



منبع

نه فقط اروپای شرقی
به خصوص در کشورهای اروپای شرقی، روز زن روز مهمی است. Warja Abrosimova، مدیر بازاریابی در Dekker Chrysanten می‌گوید: «به عنوان یک مرد غیرقابل تصور است که در این روز به زنان اطراف خود توجه خاصی نکند. “البته، این همسر، دوست دختر و مادر شماست. اما می تواند یک خواهر، همسایه یا همکار شما باشد. اتفاقا، در کشورهایی مانند اسپانیا، ایتالیا و فرانسه نیز روز زن به طور فزاینده ای جشن گرفته می شود.”

گل ها به طور کلی فروش خوبی دارند
در ابتدا، میموزا را به عنوان گل می دادند، اما اکنون گل های لاله، سنبل و نرگس محبوبیت خاصی دارند. و اینها نیز گلهایی هستند که نماد بهار هستند. وارجا: “به طور کلی، عمده فروشی خارجی فروش خوبی داشته است. گل هایی که به عنوان “خیلی گران” شناخته می شوند، فروش کمتری داشتند. البته، متأسفانه، ابر سیاه جنگ در اوکراین وجود دارد. بدیهی است که وقتی به همه آنها فکر می کنید وحشتناک است. مردانی که اکنون در جنگ هستند یا خانواده هایی که از جنگ آسیب دیده اند. اما با این وجود بسیاری از زنان با گل به کانون توجه بازگشته اند و مردانی که گل می دهند واقعاً مانند طاووس های مغرور در اطراف راه می روند. دیدن این همیشه لذت بخش است.”

کمپین توزیع در تجارت
در حال حاضر، تقريباً رسم شده است كه داوودي‌هاي Dekker در آستانه روز زن به فروشنده‌هاي زن شركت‌هاي بازرگاني هلندي گل بدهند. امسال نیز تفاوتی نداشت. پرورش دهنده در قالب یک دسته گل زیبا قدردانی خود را از این زنان نشان داد که البته به همراه بسیاری از همکاران مرد در طی چند هفته عملکردی عالی داشتند. وارجا در پایان می‌گوید: “این همیشه برای من یکی از نکات برجسته سال است. این خانم‌ها در این هفته‌ها سخت کار می‌کنند و پس از آن برای من بسیار خوب است که نشان دهم که ما هم قدردان این موضوع هستیم.” “در حال حاضر چیزهای زیادی در جهان در حال انجام است، اما روز زن شاید برای مردم مهم تر از این باشد. روزی برای فراموش کردن آنچه در حال وقوع است برای مدتی و مهمتر از همه، جشن گرفتن. روز زن تبدیل می شود. روز مهمی برای حرفه گل است.

همه متخصصان شاغل در گلکاری اهمیت روز جهانی زن را می دانند. 8 مارس روزی است که مردان با اهدای گل عشق و قدردانی خود را نسبت به زنان اطراف خود نشان می دهند. البته شامپاین، شراب، خوراکی‌ها و هدایای دیگر نیز داده می‌شود، اما گل بخشی ضروری از روز زن است. علاوه بر این، برای کسانی که به اروپای شرقی صادرات دارند، پایان سال گل است.


با برخی از فروشندگان انیگما


وارجا، همراه با روزالین ون زنتو، که او نیز امروز تولد خود را جشن می گیرد