کابینه به دنبال بودجه از باغبانی گلخانه ای است

افزایش 22.4 درصدی بیشتر در نرخ مالیات انرژی بر گاز از سال 2025. این یکی از برنامه‌هایی است که دولت مستقر در تفاهم نامه بهار 2024 اعلام کرده است.

با این اقدام که قرار است برای استفاده کنندگان از 170000 مترمکعب گاز طبیعی اعمال شود، تا سال 2025 نرخ گاز طبیعی در ردیف های سوم، چهارم و پنجم در مالیات انرژی 22.4 درصد افزایش می یابد. در پوشش ساختاری، نرخ ها در سال 2030 به میزان 2.7 درصد افزایش خواهد یافت.

پول جمع‌آوری‌شده از این مبلغ برای پوشش شکافی است که به دلیل لغو طرح اندازه‌گیری خالص برای پانل‌های خورشیدی و لغو مالیات بر انرژی برای صنایع سنگین، همانطور که توسط کابینه توضیح داده شده است.

تفاهم نامه بهار وضعیت درآمدها و هزینه های دولت را مشخص می کند. بررسی می‌کند که آیا این هنوز با آنچه وزارتخانه‌ها در بودجه ملی امسال بر سر آن توافق کرده‌اند همخوانی دارد یا خیر. علاوه بر این، دولت پیش نمایشی از برنامه های سال آینده ارائه می دهد.

لغو طرح نت مترینگ و لغو مالیات بر انرژی برای صنایع سنگین پس از مداخله سنا دنبال شد. این امر در سال 2025 نیم میلیارد یورو و از نظر ساختاری تقریباً یک میلیارد برای دولت هزینه خواهد داشت.

برای پوشش این عقب‌نشینی‌ها، کابینه در تفاهم‌نامه بهار با آنچه «اجرای فنی» نامیده می‌شود، از جمله افزایش مالیات بر انرژی برای سطوح بالاتر و همچنین کاهش معافیت سود SME موافقت کرده است. کابینه می آید برای جمع آوری پول از باغبانی گلخانه، قسمت 2، همانطور که می توانید بگویید، درست مانند پس از اعلام برنامه های Prinsjesdag در پاییز گذشته.

اکنون بر عهده مجلس نمایندگان و سنا است که با طرح های کابینه همچنان در حال حاضر موافقت یا مخالفت کنند. طرح های جدید لاهه اندکی پس از تصویب یک بسته شدید مالیاتی در سال گذشته در لاهه دنبال می شود. این اقدامات توسط این بخش از طریق لابی تضعیف شد و به یک دوره طولانی تر از کاهش نرخ گاز طبیعی برای باغبانی دست یافت.

گاو نقدی
در Groenten & Fruit، الکساندر فرمسما، ​​متخصص انرژی در Glastuinbouw Nederland، قبلاً نسبت به آخرین برنامه های تفاهم نامه بهار ابراز خشم کرده بود، که به گفته او سالانه 20 میلیون هزینه اضافی برای این بخش خواهد داشت و به ویژه به شرکت های وابسته به دیگ بخار بیشترین ضربه را می زند. . “این دیگر ربطی به کاهش CO2 ندارد. دولت همچنان از مالیات انرژی به عنوان یک گاو نقدی استفاده می کند.”

وزیر اقلیم و انرژی جتن در نامه ای به پارلمان که همراه با این برنامه هاست، توضیح می دهد که چگونه قصد دارد با این برنامه ها آب و هوا را پیش ببرد. برای بخش باغبانی گلخانه ای، گسترش سیستم تجارت انتشار اروپا ETS2 چیزی است که کابینه در نظر دارد. تا کنون، تنها چند شرکت بزرگ باغبانی گلخانه ای تحت ETS قرار دارند. کابینه خروجی تصمیم گیری در مورد گسترش ETS2 در سراسر بخش را به کابینه جدید واگذار می کند.

تا آنجا که به گلاستوینبو هلند مربوط می شود، کابینه باید به عهد منعقد شده با این بخش پایبند باشد و هیچ ابزار اضافی برای کاهش انتشار CO2 این بخش مورد نیاز نیست.

منبع