کدام دو محصول را می توان با هم بهینه از مصرف انرژی کشت؟



کدام ترکیب از دو محصول در گلخانه را می توان بدون فسیل و با کمتر از 100 کیلووات ساعت بر متر مربع انرژی در سال کشت کرد؟ برنامه نوآوری Kas als Energiebron این سوال را برای واحد تجاری باغبانی گلخانه و پیاز گل دانشگاه و تحقیقات Wageningen مطرح کرد. به نظر می رسد که این حداکثر با ترکیبی از هفت ماه فلفل شیرین و 4.5 ماه گیاهان سبز گلدانی قابل دستیابی است. محقق Arca Kromwijk (WUR): “بسیار جالب است که با در دسترس بودن انرژی شروع کنیم و از آنجا به ترکیب مناسب محصولات مختلف نگاه کنیم.”

مصرف انرژی 100 کیلووات ساعت بر متر مربع (برق) در سال برای دو محصول کم است. جستجو با فلفل شروع شد. با رشد آن محصول از اواسط مارس تا پایان اکتبر، انرژی کمی در تابستان مورد نیاز است. در ماه های زمستان هنوز انرژی برای محصول دیگری با ارزش بالاتر از فلفل (که رشد و تولید بسیار کندی دارد) باقی می ماند. از آنجایی که نور خورشید در آن دوره کمتر است، گیاهان گلدانی سبز ایده آل هستند: از آنجایی که آنها به یک محیط سایه عادت دارند، می توانند در شرایط نور کم رشد کنند.

این ترکیب در WUR's Greenhouse2030 مورد بررسی قرار گرفت. هدف از این پروژه، کشت بدون فسیل و بدون انتشار با حفاظت از محصولات پایدار است. در Greenhouse2030 از سوخت های فسیلی استفاده نمی شود: گلخانه با گرمای ناشی از روشنایی LED در زمستان، گرمای نهان (از رطوبت زدایی)، نور خورشید و احتمالاً استخراج گرما در تابستان برای جلوگیری از عدم تعادل در تقاضای سرما و تولید سرد گرم می شود. پمپ حرارتی. اگر تمام برق مصرفی سبز خریداری شود، کشت بدون سوخت فسیلی است.

ترکیبی از فلفل و گیاهان سبز گلدانی
تحقیقات انجام شده در Greenhouse2030 نشان می دهد که ترکیب فلفل و گیاهان گلدانی سبز به خوبی کار می کند و در حداکثر انرژی مورد نیاز باقی می ماند. هر دو محصول تولید خوبی دارند. علاوه بر این، گلخانه به گونه ای طراحی شده است که به راحتی می توان آن را برای محصول دیگری مرتب کرد. به عنوان مثال، گلخانه دارای کف گدازه ای است که گلدان ها یا بستر فلفل روی آن قرار می گیرد: آب تخلیه را می توان از طریق کف تخلیه کرد، ضد عفونی کرد و مجدداً استفاده کرد. سیستم راه آهن لوله در کشت فلفل برای حمل و نقل داخلی استفاده می شود. با گیاهان گلدان سبز، لوله ها بلند می شوند تا فضای خالی برای گلدان های Ø 21 سانتی متری ایجاد شود تا در کنار هم قرار گیرند. لوله ها هنوز هم برای گرمایش استفاده می شوند.

پرورش دهندگان فلفل و پرورش دهندگان گیاه گلدانی از کمیته نظارت تحقیق با اشتیاق پاسخ دادند: ترکیب دو محصول به نظر می رسد مزایای زیادی داشته باشد، در حالی که تبدیل آن نسبتا آسان است. Kromwijk (WUR): “این تحقیق نشان می دهد که شما می توانید به انرژی به گونه ای متفاوت نگاه کنید. این دیدگاه دیگر دقیقاً همان چیزی است که ما در آینده به آن نیاز داریم. سال آینده ما ترکیب متفاوتی از محصولات را بررسی خواهیم کرد: خربزه در تابستان با مکمل دیگری. محصول در زمستان.”

منبع: wur.nl

تاریخ انتشار:

منبع