بازدید هیئت هندی از کارشناسان گل و گیاه هلندی

دولت هند مشتاق است تا با هلند، بخش گل‌کاری در هند را تقویت کند. در این پیگیری؛ وزیر کشاورزی آقای Manoj Ahuja رهبری هیئتی از سیاست گذاران را برای بازدید از داچ پلانتوم، رویال فلورهلند، و هیلوردا فلوریست (شریک سرمایه گذاری مشترک KF Bioplants، هند) در هلند بر عهده دارد.

وزیر کشاورزی (دولت هند)، شری مانوج آهوجا (IAS)، در رأس هیئتی از وزارت کشاورزی (GOI) از HilverdaFlorist BV، Royal FloraHolland، Dutch Plantum بازدید کرد و با پرورش دهندگان هلندی در مورد توسعه تجارت در این گیاه گفتگو کرد. بخش کشت بافت/ گلکاری در هند.

در HilverdaFlorist: Shri. پریا رنجان (دبیر مشترک وزارت کشاورزی و رفاه کشاورزان و MD، NHB)، آقای فردریک ووسنار (وزارت کشاورزی، طبیعت و کیفیت غذا)، دکتر رنجیت سینگ (مدیر همکاری های بین المللی)، آقای دایاناند Appa Sawant (معاون کمیسر توسعه لبنیات)، آقای ساتیا پینیستی (دبیر اول اقتصاد و بازرگانی سفارت هند)، خانم تانو پریا (دبیر اول امور سیاسی سفارت هند)، آقای Sritanu Chatterjee ( مشاور ارشد سیاست در بخش LNV سفارت هلند، خانم Ilse van Dijl (وزارت LNV) و خانم Marieke Florijn از NVWA به شری پیوستند. مانوج آهوجا.

این هیئت برای تماشای پویایی و تدارکات در Royal FloraHolland در Aalsmeer، هلند دعوت شد. ساختمان حراج گل 518000 متر مربع مساحت دارد. گل از سراسر جهان – اروپا، اسرائیل، اکوادور، کلمبیا، اتیوپی، کنیا و سایر کشورها – هر روز در این ساختمان خرید و فروش می شود. روزانه حدود 43 میلیون گل فروخته می شود. این میزان در روزهای خاص مانند روز ولنتاین و روز مادر حدود 15 درصد افزایش می یابد. گلهای آنها تحت حدود 30 بررسی کیفیت قرار می گیرند تا بتوان آنها را در مقیاس درجه بندی کرد.

در HilverdaFlorist; آقای بارت اسنیک (مدیر بازرگانی) به همراه آقای مارک روست (مدیر امور مالی)، آقای نیکو رایم (مدیر تولید) و آقای مارسل استیکلنبرگ (مدیر فروش منطقه ای هند) هیئت را با راهنما برگزار کردند. بیش از سه دهه است که ارتباط هند و هلندی بین HilverdaFlorist و KF Bioplants وجود دارد.

اعضای هیئت گفت: “این بازدید به ارائه بینشی به زیرساخت های کلاس جهانی و مدیریت حرفه ای در HilverdaFlorist کمک کرده است. هیئت همچنین پتانسیل KF Bioplants و همچنین بخش Biotech گیاهی در هند را برای ارائه مواد کاشت با کیفیت به جهانیان درک کرد. بسیاری از مسائل مهم مانند روش PRA (تحلیل خطر آفات) برای اطمینان از توسعه بخش گل و گیاه و بیوتکنولوژی مورد بحث قرار گرفت.

KF Bioplants از دبیر آقای Manoj Ahuja و دبیر مشترک آقای Priya Ranjan تشکر می‌کند و مشتاقانه منتظر دستورالعمل‌ها و سیاست‌های مطلوبی است که بخش بیوتکنولوژی گیاهی و گل‌کاری در هند را پیش می‌برد.

منبع