از سال‌هایی که مارک و من این شرکت را به دست گرفتیم، خیلی چیزها تغییر کرده است.

تاریخچه مهد کودک Grootscholten، شریک Van der Plas، به سال 1944 برمی گردد. Koos Grootscholten، پدربزرگ مالکان فعلی John و Mark Grootscholten، به همراه برادرش Leen یک مهد کودک را اداره می کردند. پس از اینکه انفجار بمب آسیب قابل توجهی به مهد کودک آنها وارد می کند، هر دو برادر تصمیم می گیرند راه خود را بروند. کمی بعد، کوس برای 324 گیلدر زمین و ساختمانی را می خرد که اساس مهد کودک Grootscholten را که امروز می شناسیم تشکیل می دهد. در اینجا، کوس و همسرش با هم در کشت انگور کار می کنند.

آفریقایی ها
پسران کوس از زمانی که به اندازه کافی بزرگ می شوند، در گلخانه به پدرشان کمک می کنند. یکی از آنها هانس گروتشولتن، پدر صاحبان بعدی جان و مارک است. جان گروتشولتن، یکی از مالکان نهالستان گروتشولتن، می گوید: «پدرم در سنین جوانی مقداری بگونیا آفریقایی (تاگته) را در گلخانه انگور پرورش می داد. او این کار را در نقطه‌ای از گلخانه انجام داد، جایی که مقداری فضا باقی مانده بود. گهگاه، آفریقایی‌ها به باجی می‌پیوندند که محصولات را برای فروش به حراج گل می‌برد. خوبی این بود که گل همیشه بهار آفریقایی نیز در آنجا خوب عمل می‌کرد. آغاز رشد گیاهان بستر بود، جایی که ما گلهای مجلل بیشتری را در گلخانه پرورش دادیم.”

کسب و کار خانواده
موفقیت گیاهان بستر به آرامی گسترش یافت و پس از اینکه هانس کسب و کار را از پدرش کوس گرفت، تصمیم گرفت به طور کامل به پرورش گیاهان بستر برود. مانند نسل قبلی، پسران هانس نیز در گلخانه کمک می کنند. این برای برادران جان و مارک به قدری مناسب است که در سال 1993 از پدر هانس به دست می‌آیند. در سال 2017، رمی ون در کناپ به عنوان یک شریک می‌پیوندد و از یک کارآموز به یک کارمند ارزشمند و کارشناس تزکیه از سال 2002 تبدیل شده است. “پیوستن رمی منعکس کننده خوبی است. جان توضیح می دهد که ما چگونه به عنوان یک تجارت خانوادگی هستیم. پیوند بین همه کارمندان بسیار نزدیک است و افراد زیادی برای مدت طولانی در اینجا کار می کنند، به عنوان مثال هنوز تعدادی کارمند داریم که حدود 25 سال است که در اینجا کار می کنند.

تغییرات
یکی دیگر از جنبه‌هایی که جان می‌گوید که فضای مهد کودک Grootscholten را مشخص می‌کند، سنت نوشیدن قهوه و چای با همه کارمندان در طول تعطیلات است. “از سال‌هایی که مارک و من مدیریت این شرکت را به دست گرفتیم، چیزهای زیادی تغییر کرده است، اما ما همیشه با همه همکاران قهوه و چای می‌نوشیم. فکر می‌کنم این نیز برای انسجام مهم است. علاوه بر این، والدین من نیز هنوز هر روز سر می‌زنند. “

جان ادامه می دهد: «همانطور که گفته شد، همه چیز نیز در حال تغییر است. “به عنوان مثال، از زمانی که من و برادرم مسئولیت را بر عهده گرفتیم، ما به روشنایی LED روی آوردیم و از سال 2017 از گرمای زمین گرمایی برای گرم کردن گلخانه ها استفاده می کنیم. ما از مواد اولیه پایدار استفاده می کنیم که تا حد امکان قابل استفاده مجدد هستند. برای کنترل آفات، ما از آنها استفاده می کنیم. دشمنان طبیعی تا آنجا که ممکن است برای مقابله با حشرات مضر، ما به طور فعال بر روی بهترین گیاهان بستر با ردپای اکولوژیکی کم کار می کنیم.

آینده
جان به عنوان مالک و کارآفرین، همراه با برادرش مارک و همکارش رمی، به آینده نیز نگاه می کند. “ما اکنون مهد کودک را با یک مکان جدید گسترش داده ایم که دقیقاً در کنار گلخانه موجود است. ما می خواستیم فضای اضافی برای ارائه مقادیر بیشتری از محدوده موجود ایجاد کنیم و همچنین مجموعه را گسترش دهیم. علاوه بر این، پسرم ریک از من حمایت می کند. و مارک در عملیات ما این امکان را به او می دهد تا در عمل بی سر و صدا رشد کند و بیاموزد تا زمانی که یک روز مالک شرکت ما شد، آماده باشد.

قرار ملاقات ها
جان ادامه می دهد: «اکنون که گسترش مهد کودک ما یک واقعیت است، ما نیز سخت کار می کنیم تا امنیت عرضه را بهبود ببخشیم. “ما این کار را با بستن توافق‌های واضح با مشتریان خود در مراحل اولیه انجام می‌دهیم. از آنجایی که حتی قبل از شروع کشت با واندر پلاس می‌نشینیم، دقیقاً می‌دانیم که آنها چقدر انتظار دارند. بنابراین دقیقاً می‌دانیم که چقدر باید رشد کنیم. سفارش دهید که مقادیر مناسب را به موقع تحویل دهید، این نه تنها برای واندر پلاس خوب است، بلکه برای گلفروشی که همیشه می تواند به اندازه کافی گیاهان بستر تازه بخرد.

شادی
فروشگاه اینترنتی Van der Plas طیف متنوعی از گیاهان بستر را از Grootscholten Nursery ارائه می دهد. به عنوان مثال، سیکلامن های رنگارنگ را در رنگ های قرمز، سفید، ترکیبی یا دیگر محصولات خاص در نظر بگیرید. اما استئوسپرموم زیبا، کالیبراکوآ، گل اطلسی، وربنا و لوبلیا نیز بخشی از مجموعه مهد کودک Grootscholten هستند که می توانید از Van der Plas سفارش دهید. جان خود بیشتر طرفدار گل اطلسی و گل اطلسی آویزان است. “این گل‌ها پالت رنگی زیبا و روشن دارند و بسیار “غنی” شکوفا می‌شوند. مانند استئوسپرموم و کالیبراکوا، در روز مادر بسیار محبوب هستند. پس از آن خورشید به آرامی شروع به درخشش می‌کند و مشتریان پس از آن به دنبال شادابی و رنگی می‌گردند که زیر آن قرار دارد.”

گل های رنگارنگ
با نزدیک شدن به روز مادر و درخشش بیشتر خورشید، اکنون زمان آن است که گل اطلسی خود را با گل اطلسی نوک تیز، استئوسپرم های خیره کننده و کالیبراخوهای متمایز غنی کنید. مشتریان خود را با گیاهان بستر زیبای Grootscholten Nursery از فروشگاه اینترنتی Van der Plas خوشحال کنید. زیباترین پیازهای گلدار یکساله را در تمام رنگ های رنگین کمان بلافاصله سفارش دهید و شروعی زیبا بهار را به مشتریان خود هدیه دهید.

برای اطلاعات بیشتر:
ون در پلاس
تلفن: +31 (0) 71 4098999
[email protected]
www.vdplas.com

منبع