باغبانی گلخانه ای با جذب CO2 از هوای بیرون گام مهمی در انتقال انرژی برمی دارد



بخش باغبانی گلخانه ای در حال انجام تحقیقاتی در مورد چگونگی جذب CO2 مورد نیاز برای رشد گیاهان در گلخانه ها از هوای بیرون است. در حال حاضر، تولیدکنندگان گلخانه ای اغلب از CO2 استفاده می کنند که در طی احتراق گاز طبیعی در بویلرها و واحدهای تولید همزمان گرمایش گلخانه ها آزاد می شود. از آنجایی که کارآفرینان باغبانی گلخانه‌ای بیشتر و بیشتر از گاز طبیعی دور می‌شوند و در گلخانه‌ای پایدار و خنثی از آب و هوا رشد می‌کنند، منابع جدید CO2 مورد نیاز است. CO2 از هوای بیرون می تواند گزینه مهمی باشد.

تحقیق در مورد جذب CO2 از هوای بیرون در مرکز نوآوری و نمایش (IDC) CO2 از هوای بیرون در دانشگاه و تحقیقات Wageningen، واحد تجاری باغبانی گلخانه ای در Bleiswijk انجام شده است. این مرکز در روز دوشنبه، 22 آوریل 2024، به دعوت Glastuinbouw Nederland توسط وزیر Adema کشاورزی، طبیعت و کیفیت غذا (LNV) افتتاح شد. “به عنوان یک بخش برتر، باغبانی گلخانه ای همچنان در زمینه توسعه دانش و نوآوری پیشرو است. و من به این افتخار می کنم! این بخش قبلاً گام های زیادی در زمینه صرفه جویی در انرژی و پایداری برداشته است و با این فناوری جدید، ما به این ترتیب این بخش می تواند تا سال 2040 بی طرف شود و یک رهبر جهانی باقی بماند.”

کارآفرینان باغبانی گلخانه ای در حال برداشتن گام های اساسی برای تولید گل ها، گیاهان، سبزیجات و میوه های خنثی از آب و هوا تا سال 2040 هستند. CO2 یکی از مهم ترین مواد خام برای رشد گیاهان است. در حال حاضر، اکثریت قریب به اتفاق آن CO2 هنوز از احتراق گاز طبیعی در دیگهای گرمایش و واحدهای ترکیبی حرارت و نیرو (CHP) به دست می آید. در گلخانه‌ای که از نظر اقلیم خنثی و بدون گاز است، CO2 باید از منابع دیگر تامین شود. هوای بیرون می تواند منبع جایگزین مهمی باشد.

راه حل مهم
رئیس Adri Bom-Lemstra از Glastuinbouw Nederland از ورود IDC خوشحال است. “باغبانی گلخانه ای به طور کامل در انتقال انرژی فعال است. تامین CO2 یکی از گلوگاه های اصلی در این زمینه است. اگر ما موفق به جذب CO2 به اندازه کافی خالص از هوای بیرون به روشی مقرون به صرفه شویم، می توانیم این گلوگاه را حل کنیم. IDC می تواند یک مشکل ایجاد کند. نقش مهمی در این امر دارد.”

شش سیستم تست شده
تا سال 2026، شش سیستم مختلف که CO2 را از هوای بیرون جذب می کنند، در IDC آزمایش و نشان داده خواهند شد. الکساندر بوئدیجن، محقق در WUR گلخانه باغبانی می گوید: در این پروژه، ما در حال بررسی امکان سنجی این سیستم ها هستیم. “آیا CO2 از کیفیت کافی برای استفاده در گیاهان برخوردار است، مصرف انرژی جذب CO2 چقدر است و چگونه می توان سیستم ها را به طور بهینه در گلخانه ها اعمال کرد؟”

منبع: wur.nl

تاریخ انتشار:

منبع