از کشاورزان استرالیایی خواسته شد تا امنیت داده های خود را در نظر بگیرند

فدراسیون ملی کشاورزان هشدار داده است که بخش مزرعه در معرض اختلال قرار خواهد گرفت مگر اینکه کشاورزان به نحوه مدیریت و ایمن سازی داده های خود علاقه جدی داشته باشند.

گابی سرگرا، مدیر سیاست داده های NFF، در کنفرانس FutureAG امروز در ملبورن گفت که دیجیتالی شدن فزاینده مزارع استرالیا مزایای زیادی را به همراه داشت اما همچنین خطراتی را نیز به همراه داشت که باید مدیریت شوند.

کشاورزان از تعداد فزاینده‌ای از اپلیکیشن‌ها و فناوری‌های دیجیتال برای افزایش بهره‌وری مزارع خود استفاده می‌کنند. این بدان معناست که به عنوان یک صنعت، ما شاهد افزایش حجم داده‌های نگهداری شده در فضای ابری هستیم و این داده‌ها در حال تبدیل شدن هستند. هر چه بیشتر به فناوری دیجیتال متکی می شویم، در صورت سوء استفاده از این داده ها، آسیب پذیرتر می شویم شما استفاده می کنید و چگونه آنها داده های شما را به اشتراک می گذارند و تجاری می کنند.”

پروفسور رابین دوس مدیر مرکز مقاومت و اعتماد سایبری در دانشگاه دیکین است. او هشدار داد که کشاورزی باید اهمیت امنیت سایبری و واقعیت خطرات سایبری را بشناسد.

“در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که نقض‌های بزرگ از Optus یا Medibank در سرفصل‌ها قرار گرفته‌اند که چگونه نقض داده‌های رایج شده است. همانطور که صنعت از اشکال جدیدی از اتوماسیون در آینده استقبال می‌کند، عواقب نقض بزرگ‌تر خواهد شد، بنابراین اکنون زمان آن فرا رسیده است. برای ایجاد سیستم های موثر.”

“برخی از رویدادهای اخیر شرکت های بزرگ چند میلیارد دلاری را با منابع عظیم فناوری اطلاعات درگیر کرده اند. از سوی دیگر، بیشتر مزارع دارای بخش فناوری اطلاعات نیستند، بنابراین ایمن نگه داشتن داده ها تا حدی به ابتکارات گسترده صنعت منتهی می شود. اینجاست که کد داده های مزرعه می تواند نقش مهمی ایفا کند.”

کد داده های مزرعه استرالیا که در سال 2020 راه اندازی شد و در سال 2023 شروع به صدور گواهینامه کرد، ارائه دهندگان را بر اساس استانداردهای صنعتی از جمله امنیت داده ها، شفافیت، کنترل کشاورز و قابلیت حمل ارزیابی می کند – با هدف شناسایی ارائه دهندگان بهترین عملکرد برای انجام کار درست.

خانم سرگرا گفت: «ما در حال حاضر شش ارائه‌دهنده نرم‌افزار داریم که در برابر این کد گواهینامه دارند و یک خط لوله قوی از شرکت‌هایی که در حال ارزیابی هستند، داریم.

آنچه مهم است این است که کشاورزان به ایجاد این تغییر کمک کنند و ارائه دهندگان خود را به چالش بکشند تا استانداردهای خود را بالا ببرند و گواهینامه دریافت کنند. صدور گواهینامه به این معنی است که NFF کار سختی را برای شما انجام داده است، با یک پانل متخصص مستقل که استانداردها و فرآیندهای داده ارائه دهنده را بررسی می کند تا از انطباق با آنها اطمینان حاصل کند. امنیت داده‌های ما فقط به اندازه ضعیف‌ترین پیوند ما است.

“پیام به کشاورزان این است که به دنبال لوگوی تایید شده کد اطلاعات مزرعه بگردید. اگر ارائه دهنده شما آن را ندارد، از آنها بخواهید گواهینامه دریافت کنند. به عنوان صنعتی متشکل از مشاغل کوچک و متوسط، امنیت داده ما یک ورزش تیمی است و خانم سرگرا در پایان گفت: هر کشاورز باید نقشی را ایفا کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کد داده های مزرعه و مشاهده لیست ارائه دهندگان تایید شده، اینجا را کلیک کنید.

منبع: nff.org.au

منبع