کمپین‌ها به «گرین‌واش» Bloom and Wild به دلیل بانکداری با Barclays اعتراض می‌کنند



روز پنجشنبه، 16 مارس، مبارزان گروه مردمی Fossil Free London در خارج از دفاتر شرکت گل بلوم و وایلد در لندن گرد هم می آیند. آنها از بلوم و وایلد خواهند خواست که بانکداری با بارکلیز: بزرگترین سرمایه گذار سوخت فسیلی اروپا را متوقف کنند.[1]

از سال 2015، بارکلیز 166 میلیارد دلار برای تامین مالی سوخت های کثیف هزینه کرده است.[2] کمپین‌ها استدلال می‌کنند که ادامه بانکداری با بارکلیز، بلوم و وایلد مستقیماً با تصویر پایدار آن در تناقض است و به بانک کمک می‌کند تا سبز شود.

معترضان گل های روغنی را به کارکنان بلوم و وایلد می دهند و شعار می دهند: “مادرت می داند چه کار می کنی؟ شما با بارکلیز بانک می کنید. شرم بر شما.’

این اعتراض درست قبل از روز مادر برگزار می شود که انتظار می رود یکی از شلوغ ترین دوره های بلوم و وایلد در سال باشد.

لندن بدون فسیل از بلوم اند ویلد خواسته است تا از زمین مادر خود محافظت کنند و از تأمین مالی توسعه سوخت های فسیلی جلوگیری کنند.

کمپین Fossil Free London با هدف مشتریان شرکتی Barclays، همچنین National Trust را هدف قرار داده است.

جوآنا وارینگتون، یکی از مبارزان لندن بدون فسیل، می‌گوید: “مادرها عاشق گل‌ها هستند، اما فرزندانشان را بیشتر دوست دارند. برای ایمن نگه داشتن فرزندانمان، باید گسترش خطرناک سوخت فسیلی را متوقف کنیم – اما بلوم اند وایلد همچنان با بارکلیز: اروپا همکاری می‌کند. بزرگترین سرمایه گذار سوخت های فسیلی.”

بلوم اند وایلد دوست دارد به اعتبار پایداری خود ببالد، اما رابطه آن با بارکلیز به این معنی است که پول نقد را به آلاینده های بزرگ می دهد.



منبع