هواپیماهای بدون سرنشین در این گلخانه بر فراز ژربراها پرواز می کنند

روز شنبه، 6 آوریل، یک پهپاد بر فراز ژربراها در Zuidplaspolder در جریان رویداد Kom in Kas (بازدید از گلخانه) پرواز کرد. فلورینکو و رویال برینکمن قابلیت های پروازهای بدون سرنشین خودران را در گلخانه های Gerbera United در Nootdorp به نمایش گذاشتند. هدف از این پروازهای پهپادی جمع آوری تصاویر هوایی است. این پهپاد تصاویری را که برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی برای پیش‌بینی برداشت‌ها استفاده می‌شود، ثبت می‌کند.

یک پهپاد در گلخانه برای بسیاری در بخش باغبانی به معنای نوآوری و توسعه است، اما برای تعداد کمی از پرورش دهندگان این امر به واقعیت تبدیل شده است. چقدر جذاب خواهد بود اگر یک پهپاد بتواند بر فراز محصولات به پرواز درآید و همیشه بینش هایی را از بالا به کشاورزان ارائه دهد. این به تازگی در Gerbera United در Nootdorp به واقعیت تبدیل شده است. فلورینکو با همکاری رویال برینکمن در حال آزمایش و توسعه پهپاد خودران خود در اینجا هستند.

پهپاد در گلخانه
با پهپاد خودران، امکان جمع‌آوری خودکار داده‌ها با دوربین بالای محصولات وجود دارد. تصاویر جمع آوری شده توسط پهپاد برای به دست آوردن بینشی در مورد رشد محصول و همچنین برای تشخیص زودهنگام و در مقیاس بزرگتر بیماری ها و آفات استفاده می شود. پس از اتمام پرواز، پهپاد به ایستگاه به اصطلاح داک بازمی گردد تا تصاویر را مخابره کند و برای پرواز بعدی شارژ شود.

از داده تا ارزش
مجموعه سیستماتیک تصاویر به ارزش افزوده می شود. این مقدار زمانی افزایش می‌یابد که داده‌های جمع‌آوری‌شده از تصاویر را بتوان به بینش‌های عملی تبدیل کرد. مهم است که بتوانیم محصولات را مشاهده کنیم، اما این اهمیت زمانی تشدید می شود که بتوان از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل این داده ها استفاده کرد. این همچنین با راه حل پهپاد امکان پذیر است، جایی که می توان گل ها را شمارش کرد، تجزیه و تحلیل رشد گیاه را انجام داد، و مکان بیماری ها و آفات را می توان شناسایی و نشان داد. بنابراین، پرورش دهنده اطلاعات مربوطه را دریافت می کند، در زمان صرفه جویی می کند و بینش های زودتر و دقیق تری ارائه می دهد.

همکاری
رویال برینکمن اهمیت تبدیل داده ها به ارزش را تشخیص می دهد و با Florinco همکاری می کند تا این راه حل را بیشتر ارتقا دهد و به بازار عرضه کند. کوئن بول، متخصص نوآوری در رویال برینکمن، می‌گوید: “یک هواپیمای بدون سرنشین خودکار یک تکنیک جمع‌آوری داده مهم است که با استراتژی رویال برینکمن مطابقت دارد. این اطلاعات حتی بیشتر برای بهینه‌سازی فرآیند کشت در اختیار پرورش‌دهنده قرار می‌دهد.”


برای گزارش تصویری Kom in de Kas (بازدید از گلخانه) اینجا را کلیک کنید (به زبان هلندی).

کوم در د کاس
روز شنبه، 6 آوریل 2024، از ساعت 10:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر، این پهپاد برای عموم مردم در Gerbera United در Nootdorp در طول Kom in de Kas قابل مشاهده بود. Florinco یکی از اولین پیاده سازی های پهپاد را در اینجا پیاده سازی کرده است.

برای اطلاعات بیشتر:
رویال برینکمن
[email protected]
www.royalbrinkman.nl

منبع