نگاهی بر جایگاه ایران در تولید برخی محصولات کشاورزی در جهان فروغ دشت | gold-flower

عدم توجه به نیاز بازار و بازار سنجی و رقبای داخلی و بین المللی و عدم استفاده از واحد تحقیق و توسعه جهت ارائه محصول جدید و نوآور در صنعت. فقدان تشکل های صادراتی قوی که رفتار صادر کنندگان را در بازارهای هدف، نظارت و در موقع لزوم با صادر کنندگان متخلف برخورد نماید. تیم کشتیار همواره در جهت بهبود کمی و کیفی خدمات خود پذیرای صدای مشتریان است، کافیست با ما تماس بگیرید و یا فرم صفحه تماس با ما را تکمیل نمایید تا ما در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی شما مجله خبری گل و گیاه باشیم، معمولا دوستان واحد مشاوره و فروش پاسخگوی شما خواهند بود. ولی نکته مهم اینجاست که ما در بخش کشاورزی، تشکل غیردولتی قوی نداریم که بتواند سرمایه لازم را برای این منظور فراهم کند و به نظر نمی‌رسد که تشکل‌های خصوصی در اجرای چنین طرحی بتوانند موفق عمل کنند. انواع پمپ آب برای افزایش سطح فشار مناسب تا‌مین آب شرب خانگی و یا گردش آب در تاسیسات ساختمانی و حتی م… دسته بندی انواع موتور برق کاماموتور برق، ابزار کلیدی شما در لحظات بحرانی است.

  • رکوردشکنی صادرات خرما از استان دیالی/ ۱٧ نوع خرمای عراق در بازار ۱٦…
  • صادرات کالاهایی چون محصولات کشاورزی چندان آسان نیست، محصولات کشاورزی مانند همه کالاها برای صادرات نیازمند استانداردهای صادرات محصولات کشاورزیهستند.
  • نشست مشترک اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران و انجمن ارگانیک ایران با حضور سردار سرتیپ دکتر دهقان مشاور مقام معظم رهبری در اتاق بازرگانی…
  • قرارداد آتی به عنوان یکی از ابزارهای مهم پوشش ریسک به مدیریت ریسک قیمت می پردازد.

کشاورزی ارگانیک که طبق استانداردهای سختگیرانه دولت اداره می‌شود، مستلزم آن است، محصولاتی که دارای برچسب ارگانیک هستند بدون استفاده از سموم دفع آفات سمی‌ و کودهای نیتروژن مصنوعی، آنتی بیوتیک‌ها، هورمون‌های مصنوعی، مهندسی ژنتیک یا سایر روش‌های مستثنی، فاضلاب یا تابش تولید شوند. رئیس انجمن واردکنندگان برنج ایران با انتقاد از متوقف شدن واردات برنج به دنبال تصمیم ناگهانی وزارت جهادکشاورزی نسبت به خالی شدن سبد مصرف اقشار کم‌برخوردار از برنج و کوچک شدن سفره ایشان ابراز نگرانی کرد. رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از افتتاح و بهره برداری از ۱۱۷ پروژه در حوزه های مختلف کشاورزی خبر داد .

پیش بینی برداشت ۲۵۸۵ تُن خرمالو از باغات استان گیلان

صادرات کالاهایی چون محصولات کشاورزی چندان آسان نیست، محصولات کشاورزی مانند همه کالاها برای صادرات نیازمند استانداردهای صادرات محصولات کشاورزیهستند. با این تفاوت که کالاهای معمول را کشور تولید کننده هم می تواند استاندارد کند، اما برای صادرات محصولات کشاورزی فقط استانداردهای کشور مبداء کافی نیست، در واقع پیش از استانداردهای مبداء، کالاهای تولید شده باید استانداردهای کشور مقصد یا مصرف کننده را داشته باشد. گفته می‌شود یکی از مهمترین دلایل نابسامانی بازار محصولات کشاورزی از جمله صیفی جات به دلیل عدم وجود الگوی کشت مناسب است و در صورتی که الگوی کشت اجرا می‌شد نه کشاورزان این همه خسارت می‌دیدند، نه مصرف کنندگان و نه دولت مجبور به دخالت در بازار و انجام خرید توافقی و حمایتی بود. تا کنون برخی از محصولات کشاورزی صادراتی ایران به دلیل آلودگی به سم و کودهای شیمیایی باز پس فرستاده شده‌اند. فعالان بخش خصوصی هشدار می‌دهند که بی‌توجهی به مقابله با این معضل به از دست رفتن بازارهای صادراتی منجر می‌شود. کشور ایران نیز با تولید تقریبا ۳ میلیون تن انگور در سال، در رتبه نهم دنیا قرار دارد.

ضرورت رفع موانع صادراتی محصولات کشاورزی

هر گونه باز نشر محتوا و اطلاعات نمایه شده در بانک های تحت اختیار این مرکز تنها به منظور استفاده علمی و غیر تجاری با ایجاد پیوند به تارگاه SID و ذکر منبع مجاز است. استفاده از لوگو و نام مرکز به عنوان حامی و همکار علمی، بدون اخذ مجوز کتبی از “مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی” پیگرد قانونی دارد. برای محافظت محموله ها در برابر خسارت هایی که ممکن است در زمان جابجایی به محصولات وارد شود استفاده از بیمه و بارنامه ضروری است.

در حال حاضر چندین هزار تن در هر سال، سیب زمینی از ایران به کشورهای مختلف جهان از جمله کشور های همسایه جنوبی و حاشیه خلیج فارس مانند امارات، عمان و قطر صادر می‌شود. برای ایجاد این زبان مشترک بایستی با ادبیات اقتصادی و استفاده از پارامترهایی مانند قیمت تمام شده هر محصول در هر منطقه و توجه به نظام عرضه و تقاضا و مکانیسم‌های بازار و ابزارهای تعرفه‌ای به اجرای برنامه الگوی کشت پرداخت. نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان کود‌های کشاورزی از اختصاص بی حساب و کتاب کود در دو دهه گذشته انتقاد می‌کند. به گفته محسن سیروس، دولت کود را رایگان یا ارزان در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد، نظارتی هم بر میزان مصرف صورت نمی‌گیرد و “هرکسی که رابطه بیشتری داشته باشد، بیشتر کود می گیرد”.

http://ahwaz-music.ir