مشارکت مزرعه براک پشم را به عنوان تقویت کننده پایدار خاک آزمایش می کند

زمانی که جنیفر آزبورن و شریکش تقریباً 20 سال پیش دو گوسفند را به مزرعه خود اضافه کردند، هدف آنها تولید پشم بود که بتوان از آن برای تولید لباس و سایر کالاها استفاده کرد.

همانطور که گوسفندان آنها زیاد می شد، پشم ها نیز پس از هر بریدن انباشته می شدند. آزبورن در جستجوی خریداران بود اما در این فکر بود که آیا نیازی به یافتن بازار جدیدی برای محصول خود دارد یا خیر.

از طریق مشارکت با محققان دانشگاه براک، او اکنون در حال بررسی راه حلی است که نه تنها معضل خود را برطرف می کند، بلکه گزینه ای پایدار برای حمایت از رشد محصول به کشاورزان ارائه می دهد.

آزبورن پس از برخورد با گزارش‌هایی مبنی بر اینکه پشم خاک را تقویت می‌کند، کسب‌وکاری به نام EcoWool Canada راه‌اندازی کرد که فیبر را به عنوان یک کود طبیعی بالقوه به بازار عرضه می‌کند.

آزبورن می‌گوید: «تنها چیزی که من دائماً در مورد آن سؤال می‌کنم، تحقیق مورد نیاز برای توضیح اینکه پشم با خاک چه می‌کند، است. من می توانم هر چیزی را که بخواهم به شما بگویم، اما باید داده های علمی وجود داشته باشد تا نشان دهد گلوله های پشم ما خاک را غنی می کند.

برای دریافت داده، آزبورن به براک، که یکی از اعضای شبکه فناوری گلخانه ای (GTN) مستقر در انتاریو است، روی آورد. این دانشگاه، از طریق یک سری پروژه های تحقیقاتی، برای تقویت بخش کشاورزی پایدار کار کرده است و در حال راه اندازی یک مزرعه تحقیقاتی برای ادامه این تلاش ها است.

پروفسور زیست شناسی Liette Vasseur و استادیار شیمی Vaughn Mangal در حال کار با Osbourn برای تعیین اثربخشی گلوله های EcoWool به عنوان یک اصلاح کننده خاک برای بهبود سلامت خاک، حاصلخیزی و عملکرد محصول هستند.

اصلاح خاک هر ماده ای است – به استثنای کودها، آفت کش ها، آهک کشاورزی و کودهای دامی تصفیه نشده – که هدف آن تغییر ویژگی های شیمیایی یا فیزیکی خاک باشد.

تحقیقات نشان می دهد پشم حاوی کربن، هیدروژن، نیتروژن، اکسیژن و گوگرد است که از جمله عناصری هستند که کیفیت خاک را افزایش می دهند. پشم با تهویه خاک، حفظ رطوبت، بهبود نفوذ آب و کاهش فرسایش مزایای بیشتری را به همراه دارد.

برای آزمایش گلوله‌های پشم EcoWool، Vasseur و Mangal در حال رشد اسفناج، فلفل دلمه‌ای، گل همیشه بهار، ریحان و لوبیا زرد در گلدان‌هایی هستند که حاوی گلوله، کود معمولی یا اصلاً چیزی به خاک اضافه نشده است.

هر فعالیتی در طول آزمایش ثبت می شود، مانند مقدار آب اضافه شده، و گیاهان تحت نظر قرار می گیرند و در پایان وزن می شوند.

پس از برداشت محصولات، محققان از ابزارهای پیچیده در موسسه اعتبارسنجی، نمونه سازی و ساخت براک-نیاگارا (VPMI) برای اندازه گیری کمیت و کیفیت کربن و نیتروژن آلی نمونه های خاک و آب استفاده خواهند کرد.

منگل می گوید: «کاری که ما انجام می دهیم این است که خاک گلدان ها را اشباع می کنیم تا آب از خاک خارج شود. سپس آب شسته شده را برای تجزیه و تحلیل مواد مغذی و کربن جمع‌آوری می‌کنیم تا ببینیم چه مقدار کربن و مواد مغذی در خاک‌های حاوی گلوله‌های EcoWool حفظ و از بین می‌رود.

Mangal می گوید: «این تحقیق بدون تجهیزات تحلیلی پیشرفته در VPMI امکان پذیر نخواهد بود. “دسترسی به این تجهیزات به ما این امکان را داده است که شیمی خاک، چرخه کربن و فیزیولوژی گیاه را به سمت توسعه شیوه های گلخانه ای پایدارتر پیوند دهیم.”

Mangal و Vasseur یک دور رشد و برداشت گیاهان را تکمیل کرده‌اند و قبل از ارائه گزارش نهایی خود برای EcoWool، آزمایش 55 روزه دیگری از رشد، نظارت، برداشت و آزمایش خاک را انجام خواهند داد.

واسور می‌گوید علاوه بر حمایت از شرکت آزبورن، این تحقیق ممکن است صنعت گلخانه‌ای در نیاگارا و فراتر از آن را تشویق کند تا از گلوله‌های پشم به‌عنوان روشی سازگار با محیط‌زیست برای تقویت خاک محصولاتشان استفاده کنند.

واسور خاطرنشان می کند که پیت ماس ​​- برداشت شده از تورب های طبیعی که هزاران سال طول می کشد تا احیا شوند – در حال حاضر در صنعت برای افزایش تعادل خاک استفاده می شود.

او می‌گوید: «اگر کربن بیشتری در خاک ذخیره شود، گلوله‌های EcoWool نیز ممکن است تا حدی جایگزین پیت ماس ​​شوند.» او می‌افزاید که پیت‌لندها یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌هایی هستند که دی‌اکسید کربن را جذب می‌کنند و بنابراین باید برای کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی محافظت شوند. .

آزبورن همچنین مشتاق حفاظت از محیط زیست است. او می‌گوید: «روش متداول» برای گوسفندداران سوزاندن پشم اضافی خود است، او می‌گوید که پشم 50 درصد کربن بیوژنیک است که شبیه چوب است.

او می‌گوید: «سوزاندن پشم مسیر کربن را تغییر می‌دهد، آن را از چرخه طبیعی رها می‌کند و به کربن اتمسفر کمک می‌کند. پلت کردن پشم، کربن بیوژنیک را در سیستم طبیعی که کربن خنثی در نظر گرفته می شود، نگه می دارد.

شبکه فناوری گلخانه (GTN) کنسرسیومی از مراکز پژوهش محور است که ظرفیت نوآوری را برای رشد صنعت گلخانه انتاریو افزایش می دهد. اعضا با مشاغل گلخانه ای و فناوری مرتبط در جنوب انتاریو همکاری می کنند و چالش ها را از طریق پروژه های تحقیقاتی کاربردی حل می کنند.

منبع: brocku.ca

منبع