دوره آموزش تکنسین داروخانه در اهواز دوره نسخه خوانی در اهواز

برای اطلاع از شرایط و برنامه زمانی برگزاری دوره با مشاورین ما در تماس باشید. معمولا پس از کار کردن هرچند کوتاه در یک داروخانه خیلی سریع با دست خط پزشک های محدوده آشنا خواهید شد . اما برای شروع کار و دسترسی نداشتن به داروخانه جهت کار و یا کارورزی ، داشتن تعداد زیادی نسخه جهت تسلط ضروریست .

بازار کار تکنسین های داروخانه پس از گذراندن دوره های آموزش تکنسین داروخانه چگونه است؟

تکنیسین دارویی با مسئول فنی داروخانه ، یا همان دکتر دارو ساز و عموم مردم ، بیشترین ارتباط را دارد و اگر در داروخانه بیمارستان کار کند ، با پزشکان و پرستاران هم تعامل خواهد داشت . فضای کاری نسخه پیچ ها داروخانه است که باید نور و رطوبت کافی برای نگه داری انواع دارو ها را داشته و از هرگونه گرد و غبار دور بشد . شاغلان این شغل حتما باید نظافت محیط کار خود را رعایت کنند و به بهداشت فردی خویش اهمیت بدهند .

افراد با داشتن سابقه کاری یکساله و مدرک مراکز معتبر، آزمون پرومتریک را به راحتی می توانند پاس کنند. در واقع افراد با مطالعه سوالات دوره های قبل می توانند با آمادگی لازم در آزمون پرومتریک نمره قبولی کسب کنند. در حال حاضر در شهرستان ها هزینه دوره از ۷۵۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان در تهران متغیر است. برخی از مراکز برگزار کننده دوره به دلیل اعطای مدارک بین المللی و سرفصل های آموزشی متنوع تر هزینه بیشتری دریافت دوره نسخه خوانی داروخانه می کنند. تکنسین داروخانه یا همان نسخه پیج به فردی گفته می شود که در داروخانه ها یا بیمارستان ها تحت نظارت مستقیم پزشک دارو ساز کار می کند. ممکن است مراجع سؤالات متعددی بپرسد، داروساز وظایف متعددی را به نسخه‌پیچ واگذار کند، مشکلات متعدد مربوط به بیمه و مشکلات فنی و … به وجود بیاید.

  • یکی از گروه های ارائه دهنده اینگونه خدمات کارکنان داروخانه می باشند که تحت عنوان نسخه پیچ مشغول به کار می باشند و اکثر آنها فاقد تحصیلات آکادمیک می باشند.
  • داوطلب بعد از شرکت در این دوره ها مدرک تکنسین داروخانه را دریافت می کند و می تواند در داروخانه ها مشغول به کار شود.
  • علاقه مندان به یادگیری نسخه خوانی ، دستیاری داروخانه یا تکنسین داروخانه می توانند لیست دوره تکنسین داروخانه را مشاهده و در دوره های آموزش تکنسین داروخانه ثبت نام نموده و در صورت کسب نمره قبولی مدرک بین المللی و قابل ترجمه دریافت نمایند .
  • گذراندن دوره داروخانه یکی از ملزومات شروع به کار بوده افرادی که این دوره را نگذرانده اند اجازه ی کار در داروخانه را نخواهند داشت.

شغل تکنسین داروخانه نیز با فرصت های شغلی فراوان و افزایش تقاضا، به عنوان شغلی پایدار شناخته شده است. طبق آمار اداره آمار کار، چشم‌ انداز شغلی تکنسین‌ های داروخانه با نرخ رشد بالاتر از میانگین سایر شغل ها بسیار روشن است. در کلاس‌های آموزشی حضوری، تکنسین داروخانه را کاملا حرفه‌ای و عملیاتی بیاموزید. با اینکه تکنسین داروخانه برای انجام کارها و وظایف خاصی آموزش دیده است، با این حال میتواند در زمان های اضطراری، شلوغی داروخانه و کمبود نیرو، کارهای متفرقه و مهم دیگری نیز انجام دهد. شاید باورتان نشود ولی روزانه تعداد زیادی داروخانه دارد در کل ایران تاسیس میشود که هرکدامشان به حدودا 8 تکنسین نیاز دارند.

تکنسین داروخانه یا نسخه خوان با مدرک معتبر

دوره آموزش تکنسین داروخانه در اهواز دوره نسخه خوانی در اهواز