تحقیق مفهوم، اصول، اهداف و ابعاد کشاورزی پایدار و کشاورزی زیستی | gold-flower

در طول اعصار و قرون، کشاورزی دچار تغییرات گوناگونی شده و همواره انسان مهمترین عامل تغییر در آن بوده است. باید به کشاورزی طبیعی یا زیستی (ارگانیک) روی آورد. باید مواد طبیعی و بی خطر را در تولید محصولات کشاورزی، جایگزین سموم و کود های شیمیایی مجله خبری گل و گیاه و مواد مصنوعی نمود! در این نوشتار سعی شده است که با بیان ساده و خلاصه، مفاهیم، اصول و روش های کشاورزی ارگانیک ارائه گردد. امید است که مطالب آن مورد استفاده شما کشاورزان عزیز، مصرف کنندگان و علاقه مندان تولیدات کشاورزی ارگانیک قرار گیرد.

  • در اینجا تعدادی از آن ها بر اساس مواد تشکیل دهنده (بدون ذکر و توجه به اسامی تجاری) و به منظور اطلاع خوانندگان محترم به طور مختصر ذکر می گردند.
  • سلامت تمام این اعداد نمی تواند جدا از سلامت سیستم زیست محیطی که در آن زندگی می کنند.
  • امروزه تعدادی از سموم بیولوژیک به شکل تجاری در بازار ارائه شده اند.
  • در این مدل جهانی ایده آل است که زنجیره غذایی توسط تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کنترل شده و شرکت ها نقشی در کنترل آن ندارند.
  • این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد.

در اینجا تعدادی از آن ها بر اساس مواد تشکیل دهنده (بدون ذکر و توجه به اسامی تجاری) و به منظور اطلاع خوانندگان محترم به طور مختصر ذکر می گردند. کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکیو دانلود کتاب صوتیاست که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید.

آماده ارسال 2 روز کاری بعد از انبار MakiKala

2- دومين دليل تقاضا براي اين محصولات مطابقت زيست محيطي اين محصولات چه از فرايند توليد تا انتقال به مصرف كننده و نيز سيستم جامع اكولوژيكي مديريت اين مزارع است كه حداقل آسيب زيست محيطي و حداكثر تطابق آن با سيستم‌هاي طبيعي در بر دارد. همچنین می توانید کتاب اصول زراعت را در سایت ماکی کالا مشاهده، و در صورت نیاز تهیه بفرمایید. این کتاب برای؛ دانشجویان رشته کشاورزی و اصول باغبانی و کشاورزی بسیار مفید می باشد. کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی می باشد. کشوری که در عرصه کشاورزی توانمند است قدرت استراتژیک بیشتری داشته و ذخایر محصولات غذایی هر کشور میزان استقامت آن کشور را تعیین مینماید. استفاده هوشمندانه از منابع و مدیریت مصرف در نهایت چرخه ای دقیق و منظم از تولید و مصرف را به وجود خواهد آورد که نه با کمبود رو به رو میشود و نه در آن اسراف اتفاق میافتد.

مسائل مربوط به آب و زمین[ویرایش]

مثلا که از یک سویه و یا مخلوطی از چندین سویه از یک نوع باکتری است که برای کنترل آفات مختلف ( عمدتا لارو پروانه ها و سوسک ها ) استفاده می شود. و یا تریکودرمین، که برای کنترل قارچ های بیمارگر خاکزی مثل ریزوکتونیا، فوزاریوم و … کاربرد دارد. همچنبن پودرهایی که محتوی ویروس های بیمارگر است، برای کنترل تعدادی از آفات، نظیر بید سیب زمینی و غیره به کار می روند.

باید به گونه ای مدیریت شود تا با همین کیفیت و همین فراوانی قابل دسترسی برای نسل های آینده نیز باشد و کشاورزی پایدار اصول و راهکارهای دستیابی به این موفقیت را بیان میکند. آلودگی های زیست محیطی سالهاست که بر اثر استفاده از سموم شیمیایی گریبانگیر سلامت محیط زیست است. مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت در مصرف کود های حیوانی، اطمینان از پوسیده بودن آن هاست. زیرا کود های دامی نپوسیده ممکن است حاوی بذور علف های هرز و برخی از عوامل بیماری زا گیاهی بوده و یا بخشی از مواد غذایی آن توسط گیاه قابل جذب نباشد. باقیمانده کود های شیمیایی در خاک، همراه با آب آبیاری به سفره های آب های زیرزمینی نفوذ کرده و با استحصال دوباره آب به مصرف انسان ها و جانوران می رسد و آن ها را مسموم می کند. ‘اصول تعیین حد مطلوب در واحدهای کشاورزی’, محیط شناسی, 10, pp. -.

http://ahwaz-music.ir