بهترین خاک مناسب برای احداث باغ پسته رفسنجان | gold-flower

شامل خاک برگ , خاک چای , کود دامی و سم ضدعفونی کننده بوده که PH پایین تر از ۶ دارند . بافت های گیاهی و حیوانی که روند تجزیه شدن را طی کرده و بطور کلی دارای رنگ سیاه یا قهوه ای تیره بوده و به اسم « هوموس » نامیده می شود. روی موجب افزایش میزان پروتئین در دانه ی غلات شده و همچنین مسمومیت حاصل از وجود بیش از اندازه بر و کادمیوم را کاهش می دهد. میزان اضافی آهن در خاک به شکل نقطه های قهوه ای رنگ در برگ های پیر گیاه دظاهر می شود. در اختیار داشتن درصد اشباع برای ارائه برنامه کودی و آبیاری بسیار مفید می باشد.

خصوصیات بافت خاک کشاورزی زراعی

در قطعه هایی که از نظر بافت و شیب و فرسایش خاک و سایر عوامل تقسیم شده اند باید به طور جدا گانه، طبق الگوی مارپیچی، Z، W، N نمونه برداری انجام شود. یکی از بحران هایی که در کشور با آن مواجه هستیم استفاده بیش از حد از کود و سم می باشد. که آن را به یکی از بزرگترین معضلات کشاورزی تبدیل کرده است. استفاده بی رویه از کودها، نه تنها هزینه ی گزافی را برای کشاورز به همراه دارد بلکه مصرف و تجویز غلط از طرفی موجب غیر سالم شدن محصولات کشاورزی می شود و اثرات جبران ناپذیر برای خاک در بر دارد. محصولات سالم و در حال رشد ذرت و سورگوم سبز است (سورگوم ممکن است کمی پررنگ تر باشد). مزارع قهوه ای اخیراً برداشت و شخم زده شده یا برای یک سال در آیش قرار داشته‌اند.

مسائل مربوط به آب و زمین[ویرایش]

در بهار شاهد گرم شدن این نوع soli با سرعت زیاد خواهیم بود . اما در تابستان رطوبت خود را به راحتی از دست نمی دهد و خشک نمی شود. دارد و آب را بهتر از Soil های شنی در خود نگهداری میکند به همین علت مواد مجله خبری گل و گیاه مغذی بیشتری در Soil نگهداری میشوند و برای کشت محصول بهتر است. آنچه در این نوشته از سایت فرات پلیمر به آن پرداختیم، معرفی انواع خاک مناسب کشاورزی و نکات مهم در انتخاب بهترین نوع خاک می باشد.

شناخت مواد آلی خاک گیاهان زراعی و باغی

کشاورزی دانش و هنر کشت و پرورش گیاهان به منظور به دست آوردن محصول می‌باشد.[۱] کشاورزی مهم‌ترین پیشرفت در ظهور تمدن بشری غیرمهاجر بود. توسعه کشاورزی و پرورش گونه‌های اهلی توسط انسان باعث افزایش غذای موجود و شکل‌گیری شهرها و تمدن‌ها شد. کشاورزی متمرکز که بر اساس کشت تک‌محصولی است، در قرن ۲۱ بیشترین خروجی را به خود اختصاص داده‌است، اگرچه هنوز، زندگی نزدیک به ۲ میلیارد انسان به کشاورزی معیشتی وابسته است. ترکیبات مواد آلی که در بخش مواد مغذی خاک توضیح داده شده، نیز کمک کننده است. اگر هنوز در مورد خاک خود اطمینان ندارید، می توانید اطلاعات دقیق تر را با بیست دقیقه کار و چند روز انتظار به دست آورید.

  • خاکی که از طغیان آب در کنار رودخانه ها باقی میماند را نیز خاک لوم میگویند، که از نظر مواد غذایی بسیار غنی بوده و جزو بهترین خاک های کشاورزی بشمار میرود، و جهت کشت اغلب گیاهان بسیار مناسب میباشد.
  • اگر کمبود شدید نیتروژن در خاک وجود داشته باشد موجب کم رشدی، زردی برگ ها به خصوص برگ های پیر می شود.
  • خاک هایی هستند که از نظر بافت دارای مقدار زیادی شن و ماسه هستند.
  • اگر خاک حالت اسفنجی باشد، خاک خزه ای یا همان پیت ماس است.

در حالیکه در خاکهای حاصلخیز این میزان حداقل ۲ درصد است. شیوه ی نمونه گیری برای آزمایش خاک کشاورزی از مزارع بسیار سادست. ابتدا زمین مورد نظرتان را براساس نوع بافتی که دارد و شیب و محصولات متفاوتی که در زراعت قبلی کشت شده، رنگ، ميزان فرسايش، نوع محصول به قطعات یکسان جدا می کنیم.

http://ahwaz-music.ir