“این گلدان به ریشه زایی برتر می رسد”



Ecopots Venice 2

در سال 2022، مرکز تحقیقات گیاهان زینتی در نزدیکی گنت (بلژیک) آزمایشی را با اسپاتی فیلوم در داخل ساختمان انجام داد. هدف مرکز تحقیقات شناسایی تفاوت‌های عملکردی بین مدل‌های مختلف اکوپات و چند گلدان دیگر بود. Ecopots Venice 2 برنده واضحی بود زیرا در پایان آزمایشات، توسعه ریشه فوق العاده ای را به نمایش گذاشت. این منجر به گیاهان بسیار خوبی با برگهای بزرگ و پر شد.

در کنار آزمایش داخلی، آنها همچنین یک آزمایش در فضای باز با Hydrangeas انجام دادند. این آزمایش بیشتر طول کشید زیرا شامل بررسی کامل اثرات زمستان، آبیاری و سایر عوامل بود. کارآزمایی‌ها در پایان اوت 2023 به پایان رسید و گزارش نهایی در اواسط اکتبر منتشر شد. محققان رتبه‌بندی را بر اساس عواملی مانند کیفیت بصری گیاه، وزن تازه (توده برگ) و رشد ریشه ایجاد کردند. این رتبه‌بندی بار دیگر نشان داد که Ecopots Venice 2 عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، همانطور که وزن گیاه نشان داد که بالاترین اندازه‌گیری شده بود. این وزن زیاد نتیجه یک مخزن آب یکپارچه بود که به طور مداوم مقدار کافی آب را برای ریشه ها تامین می کند. عمل مویرگی طبیعی تضمین می کند که آب به طور مداوم به قسمت های بالایی گیاه می رسد.

کاربرد این مخزن آب قبلاً در Ecopots Amsterdam ثابت شده است، جایی که امتیاز بالایی در توسعه ریشه کسب کرده است. چنین مخازن آبی به عنوان یک بافر عمل می کنند که تضمین می کند گیاهان در شرایط عالی باقی می مانند، حتی در شرایط چالش برانگیز مانند دمای بالا.

مشاهدات دیگر این بود که ادریسی ها در گلدان های دارای مخزن آب، زودتر شکوفا می شوند و گل های بیشتری و پرتر ایجاد می کنند.

برای اطلاعات بیشتر:
شرکت گلدان
Evolis 100, 8500
کورتریک، بلژیک
تلفن: +32 492 15 00 20
[email protected]
www.thepotscompany.eu|

تاریخ انتشار:

منبع