افزایش بهره وری و کیفیت تغذیه در گلخانه های گرمسیری سنگاپور



در سنگاپور، جایی که کمتر از 1 درصد از زمین به مزارع مواد غذایی اختصاص داده شده است، این کشور بیش از 90 درصد نیاز غذایی خود را وارد می کند. در پاسخ، سنگاپور قصد دارد تا سال 2030 30 درصد از نیازهای غذایی خود را به صورت محلی تولید کند تا امنیت غذایی را تقویت کند. کلید دستیابی به این هدف، استفاده از فناوری برای توانمندسازی مزارع برای بهینه سازی خروجی کارآمد است.

یک بررسی جدید منتشر شده، انطباق سیستم‌های آئروپونیک را برای کشت سبزیجات برگ‌دار مختلف در آب و هوای گرمسیری، با تمرکز بر دستکاری دمای ناحیه ریشه و پرایمینگ حرارتی برای حفظ انرژی، بررسی می‌کند. این سند مزایای دوگانه کشت داخلی و گلخانه ای را نشان می دهد که نه تنها بهره وری را بهبود می بخشد، بلکه ارزش غذایی محصولات را نیز افزایش می دهد.

علاوه بر این، این بررسی به دستیابی به عملکرد و کیفیت غذایی بالاتر از طریق کم آبیاری به شیوه ای مقرون به صرفه می پردازد. محبوبیت کشاورزی عمودی نیز مورد توجه قرار گرفته و توانایی آن در افزایش بهره برداری از زمین را نشان می دهد. یک سیستم ایروپونیک یکپارچه LED از نظر تجاری قابل دوام به عنوان راه حلی برای رشد عمودی سبزیجات ارائه شده است. علاوه بر این، این مقاله اثرات کیفیت، کمیت و مدت طیف LED را بر تولید سبزیجات بررسی می‌کند و بر اهمیت این عوامل در بهینه‌سازی رشد محصول تاکید می‌کند.

برای انتشار اینجا را کلیک کنید

تاریخ انتشار:

منبع