آیا پشم سنگ قابل بازیافت است؟ آره!


یکی از بزرگترین سوالات در کشاورزی نحوه بازیافت زباله است. چه نوار قطره ای، فیلم مالچ، گلدان های مهدکودک یا محیط کشت، هر محصول پس از استفاده توسط پرورش دهندگان برای یافتن زندگی جدیدی به چالش کشیده شده است. میانگین نرخ بازیافت در ایالات متحده فقط حدود 30٪ است، طبق EPA. این شامل مواد بازیافتی سنتی، مواد مصرفی مسکونی مانند پلی اتیلن ترفتالات، “بطری های پلاستیکی” و مقوا می شود. به دلیل این محدودیت‌های زیرساختی، محصولات کشاورزی یک چالش یکپارچه‌سازی با بازیافت دارند. این امر به ویژه در مورد موادی مانند پشم سنگ که قبلاً در محیط های کشت متمایز هستند صادق است.

برای پاسخ به این چالش، Grodan با شرکت بازیافت کشاورزی پیشرو در کانادا همکاری کرده است تا گزینه بازیافت پشم سنگ خودکار و پیشرفته را برای تولیدکنندگان در سراسر استان انتاریو فراهم کند. Grodan و Walker Industries در پنج سال گذشته برای کمک به ارائه راه حلی نوآورانه به بازار با یکدیگر همکاری کرده اند.

در کارخانه Walker’s Alltreat Farms، آنها یک خط پردازش خودکار ایجاد کرده‌اند که می‌تواند بسته‌بندی‌های پلاستیکی را از بین ببرد، بلوک‌ها و صفحات پشم سنگ را خرد کند و مواد ویروس‌ها، باکتری‌ها و سایر باقیمانده‌ها را ضد عفونی کند. ما با هم 10000 تن پشم سنگ را از طریق تاسیسات Walker Industries در سراسر انتاریو پردازش و بازیافت کرده ایم. محصول نهایی: مخلوط گلدانی با عیار بالا برای استفاده شخصی و تجاری به خرده فروشان فروخته می شود.

چالش های مدیریت پسماند کشاورزی
تعدادی از عوامل چالش‌هایی را برای بازیافت کشاورزی ایجاد می‌کنند، از جمله:

  • چالش های تجهیزات بسیاری از تأسیسات بازیافت سنتی فاقد تجهیزات خاص مورد نیاز برای پردازش و رسیدگی به فیلم پلاستیکی هستند – یک جزء مشترک از رسانه های مختلف رشد.
  • حمل و نقل مواد پس از برداشت. هزینه و چالش لجستیکی برای حمل و نقل مواد پس از برداشت از مکان‌های اغلب دورافتاده و روستایی به تعداد کمی از امکانات بازیافت کشاورزی موجود است.
  • آماده سازی رسانه برای کاربرد ثانویه برای ایجاد یک محصول بادوام برای استفاده در آینده، باید به طور موثری مواد زیرلایه مختلف را تجزیه و استریل کرد تا ورودی‌های شیمیایی و هر گونه پاتوژن موجود را حذف و غیرفعال کند.
  • چالش های نظارتی در اکثر حوزه های قضایی، قوانین خاصی برای دفع محصولات دارویی وجود دارد. بسیاری از ایالت‌ها و استان‌ها به برنامه‌های کاربردی در محل برای رسانه‌های استفاده‌شده اجازه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر دستورات رندر سختی دارند. این مقررات اغلب بیش از حد سنگین هستند و پرورش دهندگان را تشویق می کنند تا مواد زائد مانند خاک گربه و خاک اره را مخلوط کنند تا محصول حاصل را “غیرقابل استفاده و غیرقابل تشخیص” تعیین کنند، که بازیافت پس از برداشت را محدود می کند.

چگونه صنایع واکر و گرودان بازیافت پشم سنگ را در انتاریو، کانادا توسعه دادند
در دسامبر 2022، صنایع واکر نحوه حل بسیاری از این چالش‌ها را در یک نمایشگاه ویژه در مزارع Alltreat نشان داد، جایی که در حال بازیافت بستر پشم سنگ مورد استفاده در گلخانه‌های محلی است. شرکت کنندگان شامل نمایندگانی از وزارت کشاورزی، غذا و امور روستایی انتاریو و مقامات محلی محیط زیست و همچنین تولیدکنندگان گلخانه ای شرکت کننده بودند.

فرآیند بازیافت خودکار در تأسیسات Alltreat Farms نتیجه سالها تحقیق و آزمایش مشترک بین Walker و Grodan برای ایجاد یک فرآیند قابل اعتماد و مقیاس پذیر برای استفاده مجدد از پشم سنگ است. این کار با محصولات رسانه ای در حال رشد گرودان شروع می شود که به لطف اندازه ها و شکل های یکنواختشان، حمل و نقل پس از برداشت به آسانی مانند زمانی که از خط تولید خارج می شوند، آسان است.

واکر از یک سیستم بسته‌بندی سفارشی و خودکار برای بلوک‌ها و اسلب‌های Grodan استفاده می‌کند تا محیط رشد را از بسته‌بندی پلاستیکی آن جدا کند. از آنجا، پشم سنگ با تراشه های چوب و سایر مواد آلی مخلوط می شود و سپس به ذرات ریز خرد می شود. پس از خروج مواد از خط بسته‌بندی، به پنجره‌ها (شمع‌های استاتیکی که برای کمپوست‌سازی فعال استفاده می‌شود) تقسیم می‌شود. واکر از آخرین پوشش GORE برای تصفیه زباله استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل کند که دمای داخلی پنجره‌ها افزایش می‌یابد تا به طور مؤثر هر گونه پاتوژن مانند میکروب‌های مضر، باکتری‌ها و ویروس‌های موجود را از بین ببرد.

پس از استریل شدن مناسب پنجره کمپوست، مواد مخلوط به دست آمده به یک خط بسته بندی منتقل می شود تا به عنوان خاک گلدانی با کیفیت بالا در کنار جریان زباله های آلی سنتی مسکونی و تجاری به بازار خرده فروشی فروخته شود. فرآیند تولید خودکار Alltreat Farms بیش از 26 کیسه 13.5 کیلوگرم خاک گلدان را در هر دقیقه طی 18 ساعت در روز تولید می کند. این بیش از 85000 کیلوگرم خاک گلدان است که به تولیدکنندگان در سراسر کانادا فروخته می شود.

نوآوری برای بازیافت پشم سنگ
یک خط بازیافت خودکار کارآمد و با بازده بالا مانند این فقط یک شبه اتفاق نمی افتد. چالش های به ظاهر ساده می توانند تأثیرات عمده ای بر یک عملیات در مقیاس کامل داشته باشند. به عنوان مثال، بسیاری از گلخانه های فصلی در اواخر پاییز و زمستان زمانی که دما به زیر صفر می رسد، برداشت می کنند. این کاهش دما باعث یخ زدن و سفت شدن گلوله های ریشه می شود و تجهیزات گران قیمت را در معرض خطر گیر کردن یا شکستن قرار می دهد.

یافتن راهی برای عبور از چالش‌های لجستیکی پیچیده و مناظر نظارتی به این سادگی نیست که مثلاً قرار دادن یک Gro-Block قدیمی در سطل زباله پس از برداشت محصول باشد. اما توسعه راه‌حل‌های بازیافت جدید و نوآورانه بسیار مهم است اگر بخواهیم یک صنعت کشاورزی پایدار بسازیم – و در کل کشاورزی مقاوم در برابر آینده را از طریق شیوه‌های هوشمند آب و هوایی بسازیم.

Grodan خستگی ناپذیر برای پیشبرد قابلیت های بازیافت کار می کند و شبکه ای رو به گسترش از ارائه دهندگان خدمات بازیافت ایجاد کرده است که پشم معدنی پس از برداشت را در آمریکای شمالی و در سراسر جهان می پذیرند. از آنجایی که صنعت گلخانه در سرتاسر آمریکای شمالی به تنوع خود ادامه می دهد و گروه های بازیافت محیطی بیشتر از بازارهای بالقوه برای رسانه های پشم معدنی پس از برداشت یاد می گیرند، امکانات بیشتر و بیشتری به دستاوردها خواهند پیوست.

برای اطلاعات بیشتر:
گرودان
www.grodan.com



منبع