“گونه های گل اطلسی به باغ های بهاری رنگ می بخشد”

بهار فصل مورد علاقه من از سال است زیرا از بازگشت روزهای گرمتر و شکوفه های رنگارنگ در باغ ها و مناظر لذت می برم. در میان بسیاری از گیاهان گلدار که چشم انداز بهاری را زیبا می کنند، گل اطلسی به عنوان یکی از گیاهان مورد علاقه من برجسته است.

توسط دکتر ادی مایلز لوئیس اسمیت، MSU Extension Service

همانطور که طبیعت به حیات خود ادامه می دهد، اکنون زمان مناسبی برای بازدید از مهدکودک ها و مراکز باغ محلی خود برای به دست آوردن گل اطلسی های روشن و رنگارنگ است.

یکی از گونه های برجسته که ماهیت بهار را به تصویر می کشد گل اطلسی Cascadias Pitaya است.

این گیاه دلپذیر با داشتن یک عادت قوی و شاخه‌دار، به زیبایی روی لبه‌های سبدها و گلدان‌ها آبشار می‌کند و نمایش بصری خیره‌کننده‌ای ایجاد می‌کند. گل های شیپوری شکل آن صورتی تیره با رگه ها و گلوهای پیچیده بنفش تیره مسحورکننده هستند که واقعاً دیدنی است. لبه های گلبرگ گل سبز لیمویی پر جنب و جوش است که جذابیت آن را بیشتر می کند.

MSU Extension/Eddie Smith

برای کسانی که به دنبال لمس جادوی آسمانی در باغ خود هستند، گل اطلسی آسمان شب را توصیه می کنم. گلبرگ‌های بنفش تیره آن با نقاط سفید متغیری که یادآور ستاره‌ها در مقابل آسمان شب هستند، خال‌دار هستند.

گل اطلسی Easy Wave Rose Fusion نیز به همان اندازه جذاب است، با گل‌های صورتی صورتی رنگ که با رگه‌های صورتی تیره تزیین شده است. این تنوع دارای ظرافت و جذابیت است و آن را به یک مکمل برجسته برای هر باغ یا چیدمان ظرف تبدیل می کند.

فراتر از جذابیت زیبایی شناختی، گل اطلسی ها به دلیل انعطاف پذیری و سازگاری باارزش هستند. آنها در هر دو درجه حرارت سرد و گرم رشد می کنند و آنها را برای روشن کردن فضاهای بیرونی در طول ماه های بهار، تابستان و پاییز عالی می کند.

با مراقبت و توجه مناسب، گل اطلسی‌ها با انبوهی از شکوفه‌های پر جنب و جوش به شما پاداش می‌دهند و به واحه فضای باز شما رنگ می‌بخشند.

برای اطمینان از رشد مطلوب و تولید شکوفه، مراقبت صحیح از گل اطلسی ضروری است.

در ظروف یا سبدهای آویز، آنها را در مخلوط گلدانی با زهکشی خوب بکارید و در طول ماه های تابستان هر دو تا سه هفته یکبار با کود مایع تغذیه کنید. در صورت کاشت در زمین، از زهکشی مناسب خاک اطمینان حاصل کنید.

مطمئن شوید که گل اطلسی خود را در مکانی قرار می دهید که حداقل 6 تا 8 ساعت در روز نور خورشید دریافت کند. آنها در آفتاب کامل رشد می کنند، اگرچه می توانند سایه جزئی را به خصوص در آب و هوای گرم تحمل کنند.

Deadhead گلها را به طور منظم برای تشویق به شکوفه دادن مداوم و حفظ ظاهر گیاه مصرف می کند.

اگر گیاهان من باز یا کمی خسته به نظر می رسند، من به آنها یک آرایش کامل می دهم. من از یک قیچی تیز یا قیچی هرس برای اصلاح تا یک سوم حجم گیاه استفاده می کنم.

پس از هر اصلاح، از کودهای محلول در آب برای تامین انرژی فوری برای کمک به شروع رشد، شاخه‌ها و گلدهی جدید استفاده کنید. گیاهان حدوداً یک هفته طول می کشد تا پس از اصلاح، بهبود یابند، اما نتیجه گیاهان پرتر با شکوفه های بیشتر در آینده است. در طول فصل رشد در صورت نیاز، اصلاح را تکرار کنید.

گل اطلسی چه سبدهای آویزان، ظروف یا تخت های باغچه را تزئین می کند، مطمئناً فضای بیرونی شما را بالا می برد و تحسین همه کسانی که آنها را می بینند برانگیخته می کند. بنابراین، زیبایی بهار را در آغوش بگیرید و اجازه دهید برخی از این گل اطلسی های نفیس، حس جادویی را به چشم انداز باغ شما اضافه کنند.

منبع: extension.msstate.edu

منبع