چگونه زنان نقاط عطف جدیدی را در بخش گل‌کاری کنیا ایجاد می‌کنند



به گفته Fairtrade، زنان مسئول تولید حدود 60 تا 80 درصد مواد غذایی جهان هستند، اما اغلب آنها مالک زمین نیستند و غرامت کمی دریافت می کنند. این حتی در بخش گل کنیا صادق‌تر است، جایی که زنان 75 درصد نیروی کار را تشکیل می‌دهند اما هنوز از حقوق کار کافی برخوردار نیستند. آنها با ناامنی شغلی، اضافه کاری بیش از حد، آزار و اذیت و مسائل ایمنی روبرو هستند.

نقش زنان در شکوفایی صنعت گل کنیا
تحقیق زنان برنده در مورد زنان کارآفرین در صنعت گل کنیا نشان می دهد که این بخش درآمد ارزی قابل توجهی دارد و رتبه سوم را در اقتصاد کشور دارد. حدود 95 درصد از گل های کشت شده در کنیا صادر می شود و فرصت های شغلی را برای 150000 نفر، عمدتاً زنان، فراهم می کند. با این حال، این صنعت عمدتاً مردانه است و تعداد کمی از زنان دارای پست های رهبری هستند.

چالش های پیش روی زنان در این بخش
یک مطالعه توسط سازمان خواربار و کشاورزی (FAO) نشان داد که مزارع تحت مدیریت زنان 20 تا 30 درصد کمتر از مزارع مدیریت شده توسط مردان تولید می کنند که عمدتاً به دلیل موانع جنسیتی است.

کشاورزان زن مالکیت زمین محدودی دارند و از هر ده نفر تنها دو نفر مالک زمین هستند. ارث و حقوق مالکیت همچنان یک چالش است. برخی با وام و قرارداد بدون رضایت شوهرشان دست و پنجه نرم می کنند. کشاورزان زن به دلیل کمبود وثیقه برای قرض گرفتن پول مشکل دارند. با این حال، 30٪ حمایت شوهر خود در مراقبت از کودکان را برای موفقیت خود می دانند.

در logupdateafrica.com بیشتر بخوانید

تاریخ انتشار:

منبع