“ویتنام کشوری است که باید مراقب دهه های آینده بود”

در Hortex در ویتنام، غرفه Rosen Tantau مورد بازدید قرار گرفت. صداقت از ما می‌خواهد که بگوییم نه فقط به این دلیل که انواع آنها تقاضای زیادی دارد، بلکه عمدتاً به این دلیل است که بازدیدکنندگان گل‌های رز زیبا را می‌ستودند و عکس‌ها و سلفی‌های زیادی با آنها می‌گرفتند. تیم Rosen Tantau به این کار عادت کرده است – آنها چندین سال است که در صنعت ویتنامی پیشگام بوده اند و در نهایت شروع به دیدن فرصت های تجاری در این بازار کرده اند. “این یک بازار بسیار جدید برای انواع گل رز ما است، اما ما معتقدیم که به توسعه ادامه خواهد داد و تولیدکنندگان مزایای همکاری با ما را به عنوان یک پرورش دهنده خواهند دید.”


الکساندر لتکو، لی فام و الکساندر برجوهینس با روزن تانتائو در Hortex 2024 در ویتنام

“تقاضا برای گل ها، به طور دقیق تر گل های باکیفیت، در حال افزایش است. در ویتنام، گل ها و گیاهان معمولاً برای تولدها یا دیگر مناسبت های جشن اهدا می شود. امروزه، مردم به طور فزاینده ای شروع به خرید گل برای اهداف تزئینی می کنند.” به عنوان مثال، Alexander Brjuhins به مجتمع های آپارتمانی جدید ساخته شده در شهر هوشی مین، برای طبقه متوسط ​​رو به رشد اشاره می کند. او می گوید: «گل ها و گیاهان یک ویژگی مهم هستند، همانطور که در همه بالکن ها می بینید، اما آنها می خواهند داخل این آپارتمان ها را با گل تزئین کنند.

اگرچه گل داوودی، محبوب ترین گل ویتنام، به صورت محلی تولید می شود، بسیاری از گل های با کیفیت بالا همچنان به واردات متکی هستند. تنها تعداد کمی از تولیدکنندگان محلی می توانند این تقاضا را برآورده کنند؛ بنابراین، بسیاری از گل های باکیفیت از آمریکای جنوبی یا هلند وارد می شوند.

الکساندر Letkow توضیح می دهد که آب و هوای محلی بزرگترین چالش برای تولید کنندگان در حال حاضر است. “منطقه رشد اصلی کشور، دالات، در ارتفاعات بالاتری قرار دارد که یک مزیت بزرگ است. با این وجود، در طول تابستان، رطوبت یک عامل مهم است.” آنها با ترسیم زنجیره گل در دالات، توضیح می دهند که حراج گل مرکزی وجود ندارد. عمده‌فروشان بزرگ‌تر مستقیماً از تولیدکنندگان و سازمان‌های تولیدکننده بزرگ‌تر خرید می‌کنند و عمده‌فروشان کوچک‌تر از تولیدکنندگان کوچک‌تر یا عمده‌فروشان بزرگ‌تر خرید می‌کنند. مغازه‌های کوچک‌تر به بازارهای محلی می‌روند.»

Letkow و Brjuhins انتظار دارند که این تقاضای فزاینده برای گل‌های باکیفیت باعث شود تا تولیدکنندگان ویتنامی با سرمایه‌گذاری در تجهیزات تکنولوژیکی و انواع بهتر چالش‌های کنونی خود را برطرف کنند.

آنها می بینند که شکاف بزرگی بین تولیدکنندگان سنتی و پیشرفته وجود دارد. “تولید کنندگان باید بین رشد سنتی و فروش محصولاتشان نسبتاً ارزان انتخاب کنند – یا سرمایه گذاری در فناوری برای مطابقت با تقاضا، برای اینکه بتوانند قیمت های بالاتر را بخواهند و همچنین محصولات خود را صادر کنند. تولید کنندگان سنتی فقط چند گل در هر متر مربع می برند، در حالی که پرورش دهندگان پیشرفته می توانند 150 گل یا بیشتر در هر متر مربع را با کیفیت بسیار بهتر به دست آورند.”

تولید هر چه بیشتر در داخل کشور و افزایش مداوم کیفیت تولید، سیاست بلندمدت دولت بوده است. “به همین دلیل، پرورش دهندگان مجبور خواهند شد سطح فناوری های داخل گلخانه را افزایش دهند – و گونه های بسیار پربازده ما با شروع به تولید گل های باکیفیت مورد تقاضا خواهند بود. زمانی که تولید کنندگان شروع به تقویت فناوری و سپس کاشت کنند. مواد، جدیدترین انتخاب های تنوع در نهایت دنبال خواهد شد.”

از آنجایی که هیچ پرورش‌دهنده گل محلی در دسترس نیست، و گونه‌های آن بیشتر از گونه‌های اروپایی – هلندی، آلمانی یا فرانسوی – می‌آیند، چند سال پیش تصمیم گرفتند در این بازار سرمایه‌گذاری کنند.

مردانی که فعالیت‌های رو به رشد خود را در سراسر جهان تجربه کرده‌اند، از قبل تصور می‌کنند که کدام گونه‌های Rosen Tantau به پرفروش‌ترین‌های بالقوه در بازار ویتنام تبدیل می‌شوند. “عشق واقعی یا انواع مختلف خانواده پالوما در اینجا مناسب است. قرمز مهم ترین رنگ باقی می ماند.” Alexander & Alexander توضیح می دهد که این شرکت اکنون بر روی یک انتخاب اوراسیا کار می کند که شامل بازار رو به کاهش اروپای غربی و بازارهای رو به رشد آسیا و اروپای شرقی است. آنها می گویند: “این گونه ها همچنین برای آب و هوای ویتنامی و سناریوی تولید مناسب هستند. یکی از شرکای محلی ما برخی آزمایشات تجاری دارد، به عنوان مثال با عشق واقعی از منتخب اوراسیا، و نشان می دهد که یک نوع قرمز امیدوارکننده در اینجا نیز هست.” .

در این صنعت آینده، حفاظت از تنوع در واقع یک چالش است. با این حال، به گفته Letkow و Brjuhins، این در حال تغییر است. ما می‌دانیم که بازار در ابتدای راه است؛ در حال حاضر، مردم پیشگام هستند. ما معتقدیم که برخی از تولیدکنندگان، به‌ویژه تولیدکنندگان کیفیت و صادرات محور، از قبل تشخیص داده‌اند که پرداخت حق امتیاز برای دسترسی به انواع جدید مهم است. ، فناوری و تجربه ما. تولیدکنندگان بیشتری این مسیر را دنبال خواهند کرد. این یک وضعیت برد-برد است.”

روزن تانتائو متقاعد شده است که تقاضای فزاینده ویتنام برای گل‌های باکیفیت همچنان وجود دارد. “از آنجایی که ویتنام هنوز یک اقتصاد رو به رشد است، ما فکر نمی کنیم که COVID-19 و تحولات فعلی در بازار مسکن ویتنام تاثیر طولانی مدتی بر این گرایش عمومی داشته باشد. ویتنام کشوری است که باید مراقب دهه های آینده باشد. ” نتیجه می گیرند.

برای اطلاعات بیشتر
روزن تانتائو
الکساندر لتکو
ایمیل: [email protected]
www.rosen-tantau.com
www.cutroses.rosen-tantau.com

Bilat Handel GmbH
الکساندر بریوهینس
ایمیل: [email protected]
www.bilat.de

منبع